Netflix/Disney+ värt pengarna?

Permalänk

Netflix/Disney+ värt pengarna?

Hej

Jag har det lite kärvt ekonomiskt nu men är intresserad av att eventuellt skaffa Netflix eller Disney+.

Tycker ni det är värt pengarna?

På deras hemsidor verkar det ju omöjligt att få fram vad som ingår i det man betalar för.

På Netflix:

"Netflix har ett stort bibliotek med filmer, dokumentärer, serier, anime, prisbelönt originalinnehåll från Netflix och mycket annat. Titta så mycket du vill, när du vill."

Och på disneyplus.com inte ett skit om vad man kan se....

Borde det inte vara olagligt att ha det så? Ingen information om vad man egentligen köper?

Eller måste man registrera sig för att se vad som ingår i det man eventuellt ska köpa?

Tack på förhand
Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hej

Jag har det lite kärvt ekonomiskt nu men är intresserad av att eventuellt skaffa Netflix eller Disney+.

Tycker ni det är värt pengarna?

På deras hemsidor verkar det ju omöjligt att få fram vad som ingår i det man betalar för.

På Netflix:

"Netflix har ett stort bibliotek med filmer, dokumentärer, serier, anime, prisbelönt originalinnehåll från Netflix och mycket annat. Titta så mycket du vill, när du vill."

Och på disneyplus.com inte ett skit om vad man kan se....

Borde det inte vara olagligt att ha det så? Ingen information om vad man egentligen köper?

Eller måste man registrera sig för att se vad som ingår i det man eventuellt ska köpa?

Tack på förhand
Lasse

Tror du kan titta igenom biblioteket på respektive tjänst utan att vara prenumerant

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Brukar väl ingå ett par veckor prövo-tid av just denna anledning? Skriv upp dig på en i taget, kolla veckan ut och känn efter vilket som verkar falla i smaken.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jo kanske det.

Men i min värld är det lite bakvänd marketing....... man borde väl pusha allt häftigt som visas på sina tjänster

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har jag typ alla tjänster men kollar inte på dom så ofta. Av dom jag har tycker jag helt klart att Disney är bäst. Netflix är katastrofalt i dagsläget tycker jag och de har mest inhouse content som är lite sådär samt att priset ständigt går upp. Nu när jag skriver detta inser jag hur dumt det är att jag pungar ut för det så blir kanske att avsluta det snart

Permalänk
Medlem

de lägger till och tar bort saker hela tiden.
Själv kör jag på SVTplay och TV4 Play.
Kollar nån avsnitt av dr House på tv4play, samt tycker att SVTs utbud blir faktiskt bättre.

Disney+ är väl om du tycker om alla dessa actionheros. Filmer med mycket "bau bau, whop whop" utan någon tvist eller så. Skulle aldrig prenumerera på sånt. Men smaken är som baken.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Som @T0MT0M skrev så har Netflix utbud blivit sämre med tiden. De har slutat betala licenser för många grejer / de har flyttat ut till andra tjänster.

Trots detta har priset ständigt ökat. Jag och sambon har vart inne på att överge Netflix då vi nyligen skaffade Disney Plus för att kunna se Dr Strange. Men de har även mycket spännande content vi ännu inte har hunnit beta av.

Men Disney Plus och HBO Max för priset av Netflix i princip; då kör jag hellre de två.

Permalänk
Medlem

Ja asså det beror ju välidgt mycket på vad du vill titta på. Trotts att Disney+ har mycket annat så skulle jag nog säga att om du inte är mer än lite intresserad av Disney, Marvel och Star Wars så skulle jag köra Netflix, (HBO eller Prime) istället.

Och vidare tror jag inte det är nån av dem som kräver bindningstid (rätta mig om jag har fel) så det är bara att köra ena en månad och sen byta till nån annan om du inte är nöjd nästa månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hej

Jag har det lite kärvt ekonomiskt nu men är intresserad av att eventuellt skaffa Netflix eller Disney+.

Tycker ni det är värt pengarna?

På deras hemsidor verkar det ju omöjligt att få fram vad som ingår i det man betalar för.

På Netflix:

"Netflix har ett stort bibliotek med filmer, dokumentärer, serier, anime, prisbelönt originalinnehåll från Netflix och mycket annat. Titta så mycket du vill, när du vill."

Och på disneyplus.com inte ett skit om vad man kan se....

Borde det inte vara olagligt att ha det så? Ingen information om vad man egentligen köper?

Eller måste man registrera sig för att se vad som ingår i det man eventuellt ska köpa?

Tack på förhand
Lasse

Jag skulle säga Disney med tanke på det låga priset och många fina titlar i bagaget.
netflix har blivit lite sämre med tiden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag har det lite kärvt ekonomiskt nu...

Nej, då är det är inte värt det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hej

Jag har det lite kärvt ekonomiskt nu men är intresserad av att eventuellt skaffa Netflix eller Disney+.

Tycker ni det är värt pengarna?

På deras hemsidor verkar det ju omöjligt att få fram vad som ingår i det man betalar för.

På Netflix:

"Netflix har ett stort bibliotek med filmer, dokumentärer, serier, anime, prisbelönt originalinnehåll från Netflix och mycket annat. Titta så mycket du vill, när du vill."

Och på disneyplus.com inte ett skit om vad man kan se....

Borde det inte vara olagligt att ha det så? Ingen information om vad man egentligen köper?

Eller måste man registrera sig för att se vad som ingår i det man eventuellt ska köpa?

Tack på förhand
Lasse

skippa peddo netflix och lägg till HBO istället så blir det nog bra

Permalänk
Medlem

Netflix är inte alls värt det längre. För mycket egenproducerat dravel och serier som inte förlängs. Hade det inte varit för ett helt ok barnutbud så hade jag sagt upp det för länge sen.
Disney+ och HBO är en bättre kombo, speciellt när det nästan kostar lika mycket för båda som för bara Netflix för mig.

Permalänk
Medlem

Jajjemen, som andra varit inne på tidigare: Netflix är skräp och hopplöst körda idag mot konkurrenter. De har mage att höja sina abonnemang konstant när HBO Max går loss för 49 :- och Disney+ för 69:-, som dessutom har mycket bättre utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jajjemen, som andra varit inne på tidigare: Netflix är skräp och hopplöst körda idag mot konkurrenter. De har mage att höja sina abonnemang konstant när HBO Max går loss för 49 :- och Disney+ för 69:-, som dessutom har mycket bättre utbud.

Kostade bara 69 ett litet tag, går på 89 i dag. Fortfarande billigare än Netflix.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört Disney+ istället för Netflix. Det är billigare + att jag personligen tycker att Disney+ har bättre serier(är ett fan av Star Wars och Marvel). Obi-Wan börjar ju 27:e också!

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

Filmer med mycket "bau bau, whop whop" utan någon tvist eller så.

Sånt är det enda jag tittar på frivilligt. 😆

Permalänk
Medlem

Skaffa youtube premium istället (eller kolla på dator med Adblock bara om det var tight ekonomiskt, men youtube premium ger dig en musiktjänst också så du kan ta bort Spotify och spara lite där också). Finns alltid något bra där och nytt kommer varje dag.
Enda tjänsten jag betalar för

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tjänsterna har olika utbud så kör hellre rotation mellan tjänsterna så du kan se det vill.
Släng in fler tjänster i cykeln så får du ett snittpris under 100kr/mån och ett rejält utbud om du bara "planerar" lite.

Vi kör en hel drös tjänster här hemma men just nu är det mest SVT Play som vi vuxna glor på.
Barnen föredrar Youtube. Netflix och Disney+ går emellanåt. Apple TV+ måste jag komma ihåg att säga upp.
HBO kan jag inte minnas när jag såg på senast men det är i alla fall billigt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savage_Gray:

de lägger till och tar bort saker hela tiden.
Själv kör jag på SVTplay och TV4 Play.
Kollar nån avsnitt av dr House på tv4play, samt tycker att SVTs utbud blir faktiskt bättre.

Får faktiskt hålla med, har aldrig i mitt vuxna liv tittat på SVT (såg ju bolibompa som barn) då jag tyckt det är rent skräp rakt av, och deras streaming-satsningar har också bara varit rent skräp. Men av nån anledning provade jag starta SVT-play igen igår för första gången på flera år, och det fanns faktiskt en del bra filmer och annat nu.

Såg Austin Powers igen :D, Grym film!

Däremot verkar man inte kunna pausa riktigt, trycker man pause så stoppar filmen men efter 10 sekunder så går den igång igen, riktigt irriterande och gör det svårt med toa-pauser. Sen förstår jag inte varför de ska ha en enormt stor SVT logga i bilden under hela filmen, andra streamingtjänster försvinner ju loggan efter några sekunder men inte på SVT, de ska ha världens största logga med 0 transparent som visas hela jävla filmen. Irriterande och förstår inte varför, jag VET ju att det är svt jag använder.

Däremot tycker jag fortfarande "SVT-skatten" är att råna människor, och hade man kunnat avsäga sig den hade jag ju gjort det omedelbart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdan:

Skaffa youtube premium istället (eller kolla på dator med Adblock bara om det var tight ekonomiskt, men youtube premium ger dig en musiktjänst också så du kan ta bort Spotify och spara lite där också). Finns alltid något bra där och nytt kommer varje dag.
Enda tjänsten jag betalar för

Jag kör premium lite då jag inte är intresserad av musiktjänsten, enda streamingen jag betalar för också.
Lite blir lite billigare, 69:-/månad. Som jag förstår det så ger premium-tittare mer pengar till skaparna än de som tittar på reklam, och känns ju roligt att åtminstonde en del av månadskostnaden faktiskt går till de man följer på tuben.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera justwatch.com. Lägg in land och vilka tjänster du är intresserad av, samt ett par filmer du gillar, så rekommenderar det vad du kanske kan gilla på respektive tjänst. Också bra för att kolla vad som är nytt.

Skrivet av aki04:

skippa peddo netflix och lägg till HBO istället så blir det nog bra

Vadå peddo? Nåt jag missat?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Avstängd

Netflix har tappat lite på sistone samtidigt som de höjt priserna, men ändå är det ju fortfarande en av de bättre tjänsterna i mina ögon. De producerar rätt mycket nytt innehåll, både serier och filmer, och en del är riktigt bra. Om man tänker på typ timme underhållning per krona så ligger Netflix ändå högt fortfarande för mig liksom. Så här ser jag på de övriga betaltjänsterna jag har:

HBO: En del kvalitetsinnehåll och mycket gamla bra serier, typ Sopranos, men ändå rätt lite att kolla på och används mindre än jag trodde innan. Inte den bästa tekniska plattformen riktigt, ibland känns bilden rätt kass. Hade jag inte hoppat på "halva priset för evigt"-erbjudandet hade det nog räckt med en månad då och då för att se senaste säsongen av de serier jag vill se där.

Disney+: Mycket barngrejer, förstås, och Marvel och Star Wars, lite annat också men det är rätt skralt. Bra bild. Är man inte fan av Marvel eller Star Wars, eller har barn i lämplig ålder (eller är väldigt nostalgisk för Disneydags typ), så känns det som en ganska onödig tjänst, kanske värt en månad om året eller så. Samtidigt har de ju en del "storpremiärer" som tidigare

Viaplay: Inget jag nyttjar alls trots att jag har det gratis (min farsa prenumererar så jag hänger på det). Gillar man typ underhållningsprogram från TV3, dokusåpor och liknande, eller gamla avdankade sitcoms så kanske det kan vara något, annars inte.

Amazon: Några guldkorn men inte så många, mycket av det "exklusiva" innehållet finns också på Hulu som jag kör via VPN, men det är också rätt tunt med material tycker jag. Jag sa upp det ganska fort. Köper man mycket på Amazon så kan det ju vara värt Prime för att få gratis frakt dock, och då får man väl detta på köpet vad jag förstår.

Youtube Premium (Light): Egentligen ingen tjänst på det sättet, men kollar man på YT en del kan det vara värt det för att slippa reklamen.

Hulu med VPN: Blir ganska dyrt om man inte har behovet av VPN för annat, speciellt om man betalar det högsta priset för Hulu för att slippa reklam, och det är nog att rekommendera för reklamen ställde ofta till det när det inte fanns någon reklam som passade ens region liksom. En hel del av det som finns här finns också på Disney+ eller emellanåt Amazon, men för mig är det värt det ändå då flera amerikanska kanaler släpper innehållet här i princip direkt efter sändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Viaplay: Inget jag nyttjar alls trots att jag har det gratis (min farsa prenumererar så jag hänger på det). Gillar man typ underhållningsprogram från TV3, dokusåpor och liknande, eller gamla avdankade sitcoms så kanske det kan vara något, annars inte.

Viaplay är framförallt bra på sport. I övrigt kan det vara okej men inget som sticker ut direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Kan rekommendera justwatch.com. Lägg in land och vilka tjänster du är intresserad av, samt ett par filmer du gillar, så rekommenderar det vad du kanske kan gilla på respektive tjänst. Också bra för att kolla vad som är nytt.

Vadå peddo? Nåt jag missat?

Kolla in filmen cuties på Netflix

Permalänk

Alltså, beror ju helt på vad man gillar. Personligen tycker jag disneyplus är sanslöst tråkigt. Visst dom har mycket gamla filmer som är underhållande, herbie osv. Men känns som dom bara pushar sitt Marvel-bös. Dock hopplöst att hitta något i det gigantiska utbud som finns där.

Netflix har en del original och är man öppet för att inte kolla på amerikanskt eller svenskt så har dom en hel del både franskt/tyskt/koreanskt. Mycket star trek om man är lagd åt det hållet. (Vad det gäller cuties så är ju det en film som var tanken av filmmakaren att lyfta ett samhällsproblem, och inte en netflix-produktion. Sanslös hetsjakt på den där filmen på internet utan kritiskt granskande.) Enklast av dessa 3 att hitta saker i.

HBO har en hel del bra, serier, samt att dom har en hel del av DC av det som inte Netflix har. (DC har ju som vi vet dom riktiga hjältarna). Sådär att hitta i.

Men har man dåligt med pengar så skulle jag satsa på HBO och SVT-Play

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Kolla in filmen cuties på Netflix

OK, det där är inget bra, men om jag skulle bojkotta tjänster för att de innehåller saker jag inte gillar så hade det inte blivit någon kvar. Möjligen AppleTV+ då, för de har en så liten katalog, och det är ganska barntillåtet. Höll på att säga upp Disney när de lade upp Kardashians.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Viaplay är framförallt bra på sport. I övrigt kan det vara okej men inget som sticker ut direkt.

Ja ok. Sport intresserar mig inte så det har jag inte alls koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Sånt är det enda jag tittar på frivilligt. 😆

sånt får mig att känna hur min IQ sakta men säkert sjunker.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Har nyligen avslutat min Netflix prenumeration, inte längre värt pengarna.