Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Bra info, tackar. Ska testa att byta Optics mot Vents. Annars är det väl bara att kämpa på.
Hittills har jag:
Befälhavare: SS
Skytt: Snapshot
Förare: Smooth Ride
Radioman: Situational Awareness
Laddare: Safe Stowage
Och ca 90% Repairs på alla gubbar.

Tänker att jag byter till BiA när Repairs är klar och börjar om med Repairs igen.
Kommer också att flytta besättningen till E50 när jag väl går över till den, om jag inte säljer Panthern i frustration hehe.

Nej det ska du inte göra! Det är en bra tank! Behåll den Ja men det är rimligt. Ja kanske kan tycka att camo är ett bättre val än repair. Men det är en smaksak. Då är du på rätt spår iaf. Grinda på

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är alla premium-priserna retroaktiva om man köper säsongspasset? Jag börjar att närma mig 9 tokens om det fungerar på det viset.

Tänkte att jag skulle försöka att nöta till mig en tier IX vagn. Står mellan Char Futur 4 och AE Phase 1, bägge verkar vara roliga på sitt vis.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är alla premium-priserna retroaktiva om man köper säsongspasset? Jag börjar att närma mig 9 tokens om det fungerar på det viset.

Tänkte att jag skulle försöka att nöta till mig en tier IX vagn. Står mellan Char Futur 4 och AE Phase 1, bägge verkar vara roliga på sitt vis.

Du menar om du köper säsongspasset nu så får du alla extra saker från varje steg i passet? Ja så har jag förstått det iaf.

Är också lite sugen på en AE Phase 1. Char Futur har så otroligt lång laddtid tycker jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Du menar om du köper säsongspasset nu så får du alla extra saker från varje steg i passet? Ja så har jag förstått det iaf.

Det låter bra. Bra att du fattade vad jag menade, var lite otydlig. Menade om man får alla extra saker retroaktivt för varje steg man passerat. Men så verkar vara fallet

Skrivet av Hulle:

Är också lite sugen på en AE Phase 1. Char Futur har så otroligt lång laddtid tycker jag.

/hulle.

Ja Char Futur verkar ha lång omladdningstid och lång tid mellan skotten. Är rätt så osäker på om jag kan använda den effektivt.

AE Phase 1 verkar vara mer nybörjarvänlig vilket jag är, har bara ca 1600 slag under bältet. Har dock fler slag på konsoll, men det är så stor skillnad mellan spelen så bara det mest grundläggande funktionerna är likadana.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ni har rätt! Ni får allt retroaktivt om ni låser upp passet.

Gällande CF eller AE så är båda riktigt roliga tanks. Jag började med AE eftersom ja ville ha en ”bra” heavy att leka med. Men jag köpte CF senare och är precis hur nöjd som helst med den. Den har lång laddtid ja men den har även riktigt bra camo så det är lätt att gömma sig med den.

Med 390 i alpha och 4 skott i magasinet så kan man faktiskt ha riktigt kul med den vagnen. Trots 4sec mellan kulorna. Man vänjer sig vid det. Man får spela lite passivt i början och trycka lite hårdare i slutet av matchen när man har kolla på vad som pågår.

Sen får ni inte glömma av Kunze Panzer!! Den är riktigt kul med 😊

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Ni har rätt! Ni får allt retroaktivt om ni låser upp passet.

Gällande CF eller AE så är båda riktigt roliga tanks. Jag började med AE eftersom ja ville ha en ”bra” heavy att leka med. Men jag köpte CF senare och är precis hur nöjd som helst med den. Den har lång laddtid ja men den har även riktigt bra camo så det är lätt att gömma sig med den.

Med 390 i alpha och 4 skott i magasinet så kan man faktiskt ha riktigt kul med den vagnen. Trots 4sec mellan kulorna. Man vänjer sig vid det. Man får spela lite passivt i början och trycka lite hårdare i slutet av matchen när man har kolla på vad som pågår.

Sen får ni inte glömma av Kunze Panzer!! Den är riktigt kul med 😊

Kunze ja, den har nån sorts siege mode va? Är det som S-tanken?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Hatten av!

Permalänk
Avstängd

Är WOT fortfarande league of legends fast för tanks, tänker på communityn?

Nybörjare slutar ju spela efter bara ett fåtal matcher pga communityn samt att de blir totalt överkörda av de som spelat i 50 år. Dels pga det kör runt i stock tanks så de inte kan penna något och dels pg att alla andra kan allt om allt. Plus att en ny spelare inte får vara ny och okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är WOT fortfarande league of legends fast för tanks, tänker på communityn?

Nybörjare slutar ju spela efter bara ett fåtal matcher pga communityn samt att de blir totalt överkörda av de som spelat i 50 år. Dels pga det kör runt i stock tanks så de inte kan penna något och dels pg att alla andra kan allt om allt. Plus att en ny spelare inte får vara ny och okunnig

Numera när man börjar är det en tutorial mot bottar och så skippar man tier 1 och 2. Sen får man en gratis tier 6 när man nått upp till tier 5. Så det är lite bättre för nya iaf.

Communityn märker man väl inte av så mycket skulle jag säga. Jag läser iofs aldrig chatten, den går att stänga av.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är WOT fortfarande league of legends fast för tanks, tänker på communityn?

Nybörjare slutar ju spela efter bara ett fåtal matcher pga communityn samt att de blir totalt överkörda av de som spelat i 50 år. Dels pga det kör runt i stock tanks så de inte kan penna något och dels pg att alla andra kan allt om allt. Plus att en ny spelare inte får vara ny och okunnig

Först och främst stäng av chatten om du tycker den är jobbig. Alla spel har en chat som kan bli toxic.
Men tycker jag inte märkt av det alls på samma sätt, var mycket värre förr och speciellt när man kunde chatta med motspelarna.
Visst möter man spelare som har en sjuk hög rating. Men möter lika ofta spelare som har fruktansvärt låg rating.
Ändå det är ganska balanserad de flesta matcher jag har spelat.

Att inte penna. Att försöka penna en IX när du kör en VII framifrån kommer att misslyckas.
Då får man försöka gå åt annat håll eller så skjuter man bort Tracks så för du poäng för det.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Först och främst stäng av chatten om du tycker den är jobbig. Alla spel har en chat som kan bli toxic.
Men tycker jag inte märkt av det alls på samma sätt, var mycket värre förr och speciellt när man kunde chatta med motspelarna.
Visst möter man spelare som har en sjuk hög rating. Men möter lika ofta spelare som har fruktansvärt låg rating.
Ändå det är ganska balanserad de flesta matcher jag har spelat.

Att inte penna. Att försöka penna en IX när du kör en VII framifrån kommer att misslyckas.
Då får man försöka gå åt annat håll eller så skjuter man bort Tracks så för du poäng för det.

Tänker ju folk som precis införskaffat sig en Tier 5 Heavy t.ex. och inte kan skjuta något annat än light tanks på grund av att turreten är från närmsta soptipp och en ny spelare har ju inte direkt premium så hög chans att de går med förlust varje match rent ekonomiskt eller knappt plus. Så varken pengar till att uppgradera eller xp till att låsa upp nya saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Tänker ju folk som precis införskaffat sig en Tier 5 Heavy t.ex. och inte kan skjuta något annat än light tanks på grund av att turreten är från närmsta soptipp och en ny spelare har ju inte direkt premium så hög chans att de går med förlust varje match rent ekonomiskt eller knappt plus. Så varken pengar till att uppgradera eller xp till att låsa upp nya saker

Som en ny spelare så tycker jag inte att tier 5 är så farligt.

Värre blir det i tier 8 där matcherna är fyllda av Borrasques, Progetto 46or och Skoda T56or. Dessa vagnar är ljusår bättre än sina techträd-motsvarigheter. Och dessa vagnar möter dessutom tier 6 vagnar mellanåt.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är WOT fortfarande league of legends fast för tanks, tänker på communityn?

Nybörjare slutar ju spela efter bara ett fåtal matcher pga communityn samt att de blir totalt överkörda av de som spelat i 50 år. Dels pga det kör runt i stock tanks så de inte kan penna något och dels pg att alla andra kan allt om allt. Plus att en ny spelare inte får vara ny och okunnig

Spelet passar inte in på massan. Ja, det tar tid innan man lär sig exploatera allting ur vilken tank som helst. Inlärningskurvan är brant i början, till att man upplevt ett antal (hundra/tusental) spel inom tier 1-9. Desto roligare blir spelet dvs med tiden, när man väl lärt sig kartorna och blir effektiv i de flesta tanks och de olika rollerna. Ett ting som många gör "fel", inkl mig själv, är att man initialt är tok för aggressiv i en runda. Ibland går det bra, många gånger går det åt helsike, ibland kör man också tyvärr en tysk snigel.

Varför jag inte nämnde tier 10, är för att tier 10 är en helt annan biff än tier 1-9. Tier 1-9 går det att ha roligt, medan t10 ofta blir en oförlåtande och sträv upplevelse.

Det är alltid värt att tänka att det är 29 mot 1, i en runda. Ibland behöver man spela på ett sådant sätt som garanterar en vinst, men oftast så måste man tänka på bara det egna skeppet.

Skrivet av maniac:

Som en ny spelare så tycker jag inte att tier 5 är så farligt.

Värre blir det i tier 8 där matcherna är fyllda av Borrasques, Progetto 46or och Skoda T56or. Dessa vagnar är ljusår bättre än sina techträd-motsvarigheter. Och dessa vagnar möter dessutom tier 6 vagnar mellanåt.

De där tanksen är inte nödvändigtvis fullt OP as F. Snarare så spelar folk hela tiden dessa tanks och blir alltså rätt duktiga i dem. Men visst finns det premiums som känns löjligt bra, utan att ens ha kört dessa tanks själv. Själv stör jag mig bara på ELC 90. En fiskmås kan botta en sån där, och ändå exploatera dess kamo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Spelet passar inte in på massan. Ja, det tar tid innan man lär sig exploatera allting ur vilken tank som helst. Inlärningskurvan är brant i början, till att man upplevt ett antal (hundra/tusental) spel inom tier 1-9. Desto roligare blir spelet dvs med tiden, när man väl lärt sig kartorna och blir effektiv i de flesta tanks och de olika rollerna. Ett ting som många gör "fel", inkl mig själv, är att man initialt är tok för aggressiv i en runda. Ibland går det bra, många gånger går det åt helsike, ibland kör man också tyvärr en tysk snigel.

Varför jag inte nämnde tier 10, är för att tier 10 är en helt annan biff än tier 1-9. Tier 1-9 går det att ha roligt, medan t10 ofta blir en oförlåtande och sträv upplevelse.

Det är alltid värt att tänka att det är 29 mot 1, i en runda. Ibland behöver man spela på ett sådant sätt som garanterar en vinst, men oftast så måste man tänka på bara det egna skeppet.
De där tanksen är inte nödvändigtvis fullt OP as F. Snarare så spelar folk hela tiden dessa tanks och blir alltså rätt duktiga i dem. Men visst finns det premiums som känns löjligt bra, utan att ens ha kört dessa tanks själv. Själv stör jag mig bara på ELC 90. En fiskmås kan botta en sån där, och ändå exploatera dess kamo.

Två low tier tanks som jag tycker känns lite OP är FCM36Pak40 och M10RBFM.

Ofta kan man stå lite hur som helst med dem utan att bli spottad.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja tank från battlepasset!

AE Phase 1
Char Futur 4
Kunze Panzer

Övriga är jag inte intresserad av.

AE verkar vara en habil heavy och jag har en bra crew, men den kanske är lite tråkig?

Char Futur verkar bra, men jag har ingen crew och jag älskar inte autoloaders med låååååång laddtid.

Kunze verkar bara vara sådär, men då jag inte har någon Strv103 kanske det kunde vara kul med siege mode ändå? Kan man låtsas att man kör 103an med en Kunze?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Hjälp mig välja tank från battlepasset!

AE Phase 1
Char Futur 4
Kunze Panzer

Övriga är jag inte intresserad av.

AE verkar vara en habil heavy och jag har en bra crew, men den kanske är lite tråkig?

Char Futur verkar bra, men jag har ingen crew och jag älskar inte autoloaders med låååååång laddtid.

Kunze verkar bara vara sådär, men då jag inte har någon Strv103 kanske det kunde vara kul med siege mode ändå? Kan man låtsas att man kör 103an med en Kunze?

/hulle.

Tycker att du skrivit dem i den ordningen jag hade prioriterat dem
AE kan kännas lite långsam ibland men är en riktigt kompetent tank så länge du hittar en bra "hulldown" position.
Annars känns det redan som att du vägt för och nackdelar så kör på AE:n 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlborg:

Tycker att du skrivit dem i den ordningen jag hade prioriterat dem
AE kan kännas lite långsam ibland men är en riktigt kompetent tank så länge du hittar en bra "hulldown" position.
Annars känns det redan som att du vägt för och nackdelar så kör på AE:n 👍

Heh, jo jag insåg när jag skrivit att det låter verkligen som att jag borde ta den.

Men jag har liksom redan Super pershing, Chrysler K GF och T57 Heavy... när spelar man då AE? SÅ mycket tid har jag inte egentligen att spela WoT och då vill man ju ha lite speciella tanks.

Såå.... därför tänker jag Kunze? Haha, trots att den nog inte anses superbra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Men jag har liksom redan Super pershing, Chrysler K GF och T57 Heavy... när spelar man då AE? SÅ mycket tid har jag inte egentligen att spela WoT och då vill man ju ha lite speciella tanks.

Jag har AE, Char, 777 och Kunze, den enda jag egentligen lirat av dem är AE men så har jag väl heller inga jämförbara vagnar eller hade åtminstone inte när jag låste upp den. Char har jag iof lirat en gång tror jag, men blev aldrig mer eftersom jag lirade annat istället, 777 och Kunze hade jag inte equipment för så de åkte in i dammsamlargaraget direkt

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Bra att dom flyttar ifrån sovjet. Men väntar nog innan jag ger dom mer pengar ändå.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Hjälp mig välja tank från battlepasset!

AE Phase 1
Char Futur 4
Kunze Panzer

Övriga är jag inte intresserad av.

AE verkar vara en habil heavy och jag har en bra crew, men den kanske är lite tråkig?

Char Futur verkar bra, men jag har ingen crew och jag älskar inte autoloaders med låååååång laddtid.

Kunze verkar bara vara sådär, men då jag inte har någon Strv103 kanske det kunde vara kul med siege mode ändå? Kan man låtsas att man kör 103an med en Kunze?

/hulle.

Jag har bara Char, men den är ju rätt speciell och jag tog den speciellt för Frontlines och där kan man ha bra användning för den med sin hastighet mm. Tycker den är rätt kul!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Heh, jo jag insåg när jag skrivit att det låter verkligen som att jag borde ta den.

Men jag har liksom redan Super pershing, Chrysler K GF och T57 Heavy... när spelar man då AE? SÅ mycket tid har jag inte egentligen att spela WoT och då vill man ju ha lite speciella tanks.

Såå.... därför tänker jag Kunze? Haha, trots att den nog inte anses superbra.

/hulle.

Förstår hur du menar, jag som gillar AE:n har knappt kört den alls sedan jag köpte Concept 1B.
Så kör på magkänslan helt enkelt Det går ju alltid att plocka ut en av av de äldre tanksen under nästa Battlepass om du skulle ångra dig.

Permalänk
Medlem

Det blev en Char Futur för mig. Gillar den hittills, väldigt imponerande kanon måste jag säga.

Besättningen blev tre st Jul-tjejer med BiA. Hittade några böcker att studera så jag har iaf två skills, och den tredje på 90%, utöver BiA då. Problemet är att jag har rätt kass view range.

Har hittills:
Vagnschef: BiA, SS, Camo, Repairs (90%)
Skytt: BiA, Snapshot, Camo, Repairs (90%)
Förare: BiA, Smooth Ride, Camo, Repairs (90%)

Är det värt att nollställa reparationerna på vagnschefen och träna Recon eller Situational Awareness istället?
Utrustningsmässigt har jag Bond Ventilation, Bounty IRM (uppgraderad), och vanliga V-Stabs. Kanske måste byta ut V-Stab eller IRM mot optik kanske? Svårt detta...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nu gjorde jag misstaget att köpa Tiger II för tredje gången... ångrar mig alltid. Hur ska man spela den egentligen? Den är stor och långsam, men ingen armor, alla skjuter rakt genom den.

Snipa? Men då gnäller alla på en att man är en heavy och ska in bland husen.

/hulle.

Alla tyska tunga har stort synligt underpansar och fattar relativt enkelt eld om man blir skjuten där (frågade någon gång hur det kom sig men kommer inte ihåg), försök att alltid undvika att stå så det är synligt, använd grushögar och dylikt.
Sidescrape fungerar hyggligt i den, var länge sedan jag körde den.

Körde med grabben kombo T95 (han) som "underpansarskydd" och jag riktigt tätt bakom i E75 för eldhastighet och flankskydd för T95, fungerade rätt bra på många kartor. (när jag körde mer än t7)

Mer text, mer text o stavning.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Alla tyska tunga har stort synligt underpansar och fattar relativt enkelt eld om man blir skjuten där (frågade någon gång hur det kom sig men kommer inte ihåg), försök att alltid undvika att stå så det är synligt, använd grushögar och dylikt.
Sidescrape fungerar hyggligt i den, var länge sedan jag körde den.

Körde med grabben kombo T95 (han) som "underpansarskydd" och jag riktigt tätt bakom i E75 för eldhastighet och flankskydd för T95, fungerade rätt bra på många kartor. (när jag körde mer än t7)

Jag kom in i rätt mood sen och tyckte Tiger II var rätt bra faktiskt. Köpte E75 nu, blir säkert bra när jag fixat stora pickadollan.

Däremot undrar jag såhär, jag har nästan aldrig spelat lights, är usel på dem. Men om jag nu ska försöka spela EN light och skaffa crew till den osv... vilken ska jag ta? Jag har dessa: Super Chaffee, Walker Bulldog, T49 och BC 12-t.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag kom in i rätt mood sen och tyckte Tiger II var rätt bra faktiskt. Köpte E75 nu, blir säkert bra när jag fixat stora pickadollan.

Däremot undrar jag såhär, jag har nästan aldrig spelat lights, är usel på dem. Men om jag nu ska försöka spela EN light och skaffa crew till den osv... vilken ska jag ta? Jag har dessa: Super Chaffee, Walker Bulldog, T49 och BC 12-t.

/hulle.

Skulle rekommendera att du lär dig på de lägre tiersen. Tier 5-6 har flera som i min åsikt både är roligare att spela och lättare att vara inflytesrik i än tier 8+ där det är väldigt tufft att vara light. E.g. AMX Elc Bis, AMX 12-t, 59-16 och Leopard. Chaffee är också i nivå med dessa, den vanliga Chaffee'n då, jag har inte tier-6-varianten men tror den är sämre tier for tier. Den är ju dock en rewardvagn så om du sätter kvinnofolk i t.ex. T49 kan du ju använda de där också, T49 är ju dock en rätt "speciell" light...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Skulle rekommendera att du lär dig på de lägre tiersen. Tier 5-6 har flera som i min åsikt både är roligare att spela och lättare att vara inflytesrik i än tier 8+ där det är väldigt tufft att vara light. E.g. AMX Elc Bis, AMX 12-t, 59-16 och Leopard. Chaffee är också i nivå med dessa, den vanliga Chaffee'n då, jag har inte tier-6-varianten men tror den är sämre tier for tier. Den är ju dock en rewardvagn så om du sätter kvinnofolk i t.ex. T49 kan du ju använda de där också, T49 är ju dock en rätt "speciell" light...

Jag hade personligen inte tagit åt mig av detta råd, med öppna armar. T8-T9 är en nödvändighet för att utvecklas som spelare inom WoT. Det är för att lära sig utnyttja kartornas karaktär, och för att förädla kunnandet till varför vissa vagnar gör sig starka vid somliga positioner.

T5-6 är fortfarande vällingens land, som kan vara rolig men hur kul är det att plinka på n00bs i all evighet? Nej, möt de som är bättre för att bli bättre själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag kom in i rätt mood sen och tyckte Tiger II var rätt bra faktiskt. Köpte E75 nu, blir säkert bra när jag fixat stora pickadollan.

Däremot undrar jag såhär, jag har nästan aldrig spelat lights, är usel på dem. Men om jag nu ska försöka spela EN light och skaffa crew till den osv... vilken ska jag ta? Jag har dessa: Super Chaffee, Walker Bulldog, T49 och BC 12-t.

/hulle.

Lights har ju fått en lite annan roll idag, vissa är ju rena "damage-dealers" så att säga, samt att EBR's slår typ samtliga på fingrarna om du råkar ha oturen att matchas mot dem.

Franska lighs (13-serien) är ju "mini assassins" så att säga, lite som deras mediums.
Amerikanska är väl... mjaeee...
Ryska är lite allt-i-allo
Kinas är som de ryska, bara en sämre variant, som de flesta i spelet ^^
Brittiska kan vara några av de bästa "spotters" just nu, om man bortser från elc even 90.
Tyska är också rätt så mjaeee för tillfället. (Ru-251 undantagen)

Super Chaffee är allt utom Super, samma sorts "meme" som SUPER hellcat Men av de du nämnt skulle jag välja BC 12-t, med rätt MM kan den vara extremt bra. Rätt bra tank över lag att lära sig lights med också

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Att spela lights rätt, är att bli bättre i konsten att inte skjuta 😜 även när frestelsen är för stor och fingret värker om omständigheterna i övrigt inte är uppenbart utmärkta.

Permalänk
Medlem

Glöm inte heller att Battlepass tokens "carries over" till nästa Battlepass, så även om man är "f2p" kan man införskaffa sig en Cobra om man nu mot all förmodan skulle vilja det nästa Battlepass. Det tar bara lite längre tid

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal