Väntar på MBP 16" M1 Max tråden

Permalänk
Medlem

Väntar på MBP 16" M1 Max tråden

Jag har väntat på att få min 16" M1 Max levererad nu ett bra tag och varje vecka får jag nya förseningsbesked och det känns aldrig som det tar slut. Är uppe i 5 förseningsbesked sedan jag la beställningen.

Finns det fler här som väntar?
Om så dela gärna med dig av den information du fått från din återförsäljare.

Beställd hos Elgiganten 11e feb. Vid beställning stod det på hemsidan att den skulle levereras den 23e feb.

Senaste smset från elgiganten sa 16e Mars men pratade med en i kundtjänst nyss som då gav mig besked om ytterligare försening, 23e Mars.

Permalänk
Medlem

Har jobbat som premiumåterförsäljare.

Apple prioriterar enligt detta:

1. Kunder som beställt från apple.se eller i en Apple-butik
2. Kunder som handlar från premiumåterförsäljare (Auktoriserad återförsäljare)
3. Baserat på omsättning (dvs ju mer datorer du köper in desto högre prioritet)

Skulle säga att elgiganten hamnar på plats 3 och även om dom är stora är tex Dustin större.

Med det sagt, vill du ha din dator asap. Beställ från apple.se alternativt en auktoriserad återförsäljare

Permalänk
Jacob Fanboy
Skrivet av tearzyo:

Skulle säga att elgiganten hamnar på plats 3 och även om dom är stora är tex Dustin större.

Med det sagt, vill du ha din dator asap. Beställ från apple.se alternativt en auktoriserad återförsäljare

Elgiganten är en auktoriserad återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tearzyo:

Har jobbat som premiumåterförsäljare.

Apple prioriterar enligt detta:

1. Kunder som beställt från apple.se eller i en Apple-butik
2. Kunder som handlar från premiumåterförsäljare (Auktoriserad återförsäljare)
3. Baserat på omsättning (dvs ju mer datorer du köper in desto högre prioritet)

Skulle säga att elgiganten hamnar på plats 3 och även om dom är stora är tex Dustin större.

Med det sagt, vill du ha din dator asap. Beställ från apple.se alternativt en auktoriserad återförsäljare

På Media Markt hade vi flera gånger folk som dök upp på releasedagen och köpte på sig iphones/macbook för att de förbokat hos Apple och behövt vänta. Jag tror återförsäljarna har bra avtal då de är konkurrensutsatta och Apple vill nog inte att kunderna tittar på andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Mac Studio shoppad från Apple.se.
Fick 3-4 veckors leveranstid.. Väntat snart 2 veckor. Seeegt att vänta 🙈

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |