Permalänk
Rekordmedlem

Logitech Craft, synpunkter ?

Är det nån som har använt Craft och har några synpunkter om det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe

Aningens gammal tråd men jag fick hem mitt Craft idag.

Mitt första intryck är att det osar kvalité om det, det är tillverkat helt i aluminium och känns väldigt gediget och tungt. Knapptryckningarna är distinkta och har bra känsla, väldigt tysta också. Påminner en hel del om min gamla Macbook Pro 2014 när man skriver. Kan inte uttala mig så mycket om batteritiden ännu då jag bara använt det nu under eftermiddagen / kvällen.

Jag är förvånad över hur bra det fungerar i Linux "out of the box", och även att det finns stöd för det i Solaar så man kan ändra vad man vill att olika knappar och hjulet ska göra. Verkar som att man inte kan få hjulet att fungera olika beroende på vilket program man har öppet som det tydligen ska fungera i windows, men har inte hunnit forska så mycket i det ännu. Som standard justerar man volymen med det.

Kan inte komma på några nackdelar med det, verkligen full pott från mig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

@mrqaffe

Aningens gammal tråd men jag fick hem mitt Craft idag.

Mitt första intryck är att det osar kvalité om det, det är tillverkat helt i aluminium och känns väldigt gediget och tungt. Knapptryckningarna är distinkta och har bra känsla, väldigt tysta också. Påminner en hel del om min gamla Macbook Pro 2014 när man skriver. Kan inte uttala mig så mycket om batteritiden ännu då jag bara använt det nu under eftermiddagen / kvällen.

Jag är förvånad över hur bra det fungerar i Linux "out of the box", och även att det finns stöd för det i Solaar så man kan ändra vad man vill att olika knappar och hjulet ska göra. Verkar som att man inte kan få hjulet att fungera olika beroende på vilket program man har öppet som det tydligen ska fungera i windows, men har inte hunnit forska så mycket i det ännu. Som standard justerar man volymen med det.

Kan inte komma på några nackdelar med det, verkligen full pott från mig!

Kan bara hålla med - jag har haft mitt i två är och det fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Här kommer ett litet minus från mig och det är batteritiden.

Med ganska lätt användning, säg kanske2-3 timmar om dagen så behöver jag ladda ca en gång / vecka. Inte jättedåligt men ändå stor skillnad mot tidigare trådlösa tangenbord jag ägt som räckt i flera månader utan problem.

Visa signatur