Sony presenterar Playstation VR 2

Permalänk
Melding Plague

Sony presenterar Playstation VR 2

Nästa generations Playstation VR får högre upplösta OLED-paneler i 120 Hz, ögonspårning och lanseras med exklusiva Horizon: Call of the Mountain.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu snackar vi! Detta kan bli riktigt, riktigt bra 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av andreas_dock:

Nu snackar vi! Detta kan bli riktigt, riktigt bra 👍🏼

Ja, verkligen! Det blir extremt intressant att se hur de väljer att prissätta PSVR2. Det känns visserligen som en hyfsat påkostad enhet endast baserat på spec, men å andra sidan måste de ju spara in lite på att inte behöva utrusta den med rejälare systemkrets och allt annat som krävs för de helt fristående.

Kabel känns lite trist (om än väntat) men med tanke på ovan lär de troligen kunna få ned vikten istället. En väl placerad kabel skulle ändå kunna vara att föredra om det är väldigt bekvämt och inte särskilt tungt.

Permalänk
Medlem

Är väldigt taggad på det här. Hoppas priset är ok förstås.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kul!
Prislappen med PS5:a blir ganska tung, men oj vad kul att stöd för foveated rendering blir "mainstream". Det är verkligen på tiden.
Givet upplösningen kan man därmed hoppas på samma bildkvalitet som direkt till 4k TV, fast i högre frame rate. Mumma!

Permalänk
Medlem

Inget datum eller pris, låter som det blir framåt julhandeln då kanske.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Så otroligt taggad på detta. TRor detta kommer bli ett riktigt bra headset. Jag håller pekfingret över köpknappen just nu!

Skrivet av Mindfighter:

Inget datum eller pris, låter som det blir framåt julhandeln då kanske.

Tippar också på det. De hade väl inofficiellt sagt Q4 2022 vad jag vill minnas? Finns lite rykten där ute, men det är väl det som är mest troligt i nuläget. I och med Horizon (icke-VR spel) släpps i Februari så lär det dröja innan nästa Horizon: Call of The Mountain (VR spel) släpps.

Permalänk
Medlem

kommer säkert tillägg för trådlöst sedan för massa pengar

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Jag har en XSX och tycker det är en riktigt bra plattform, men det är verkligen synd att MS inte tror på VR till konsol. Och då har ju redan MS sitt WMR att bara jacka in i konsolen.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Hade ju varit väldigt trevligt om stöd för pc kommer.
Man kan ju drömma iallafall.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Då är årets julklapp till en själv fixad i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har en XSX och tycker det är en riktigt bra plattform, men det är verkligen synd att MS inte tror på VR till konsol. Och då har ju redan MS sitt WMR att bara jacka in i konsolen.

Håller med. Supernöjd med min XSX.

VR till Xbox hade ju fasiken varit helt dunder. Tillsammans med game pass så vore det helt sjukt.

Verkar dock som MS för tillfället satsar på crossplay, typ PC, Mobil, Konsol.

Permalänk
Medlem

Stöd i Steam och detta blir mitt kommande VR-set

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har inte ms nån motsvarighet till XBOX?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förutom att hårdvaran säkert blir bra så lär det här vara fenomenalt för mjukvaruutvecklingen. Förhoppningsvis spiller en del spel över till PCVR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har inte ms nån motsvarighet till XBOX?

Nope, Phil Spencer har flera gånger uttalat sig negativt om VR.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vem gör ögonspårningen? Tobii?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hade ju varit väldigt trevligt om stöd för pc kommer.
Man kan ju drömma iallafall.

Jag tror faktiskt det inte ska uteslutas helt. Sony behöver ha nån slags övergripande PS + PSNow + PC strategi/tjänst och att ha PSVR2 på både PS och PC hade passat in perfekt i detta.

Må vara att PC PSVR2-spelen, iaf officiellt, bara kan nås via en PS Store. Bara de får in $ så är de nog nöjda. Bra för spel-supporten oxå eftersom marknaden då blir större - nog nödvändigt med tanke på hur nischat VR är.

Permalänk
Medlem

Foveated, vilket ord! 😅

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nope, Phil Spencer har flera gånger uttalat sig negativt om VR.

Ha...synd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Printscreen:

Vem gör ögonspårningen? Tobii?

Det framgår tyvärr inte i nuläget åtminstone. Det är nog inte helt omöjligt, särskilt inte med tanke på att det blir foveated rendering också, men inget som nämnts mer ingående ännu.

Permalänk
Medlem

Apropå det som är lite synd med XBOX vs PS5 tycker jag är det att Microsoft inte riktigt har någon, vad säger man?....premiumtitlar till sig. Enligt mig då.
Sure dom har Forza och Halo, men tycker Sony överlag har fler titlar som lockar. Kommande gran turismo ex.
Sen att dom också har vr som en extra selling point.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Viking
Skrivet av RVX:

Apropå det som är lite synd med XBOX vs PS5 tycker jag är det att Microsoft inte riktigt har någon, vad säger man?....premiumtitlar till sig. Enligt mig då.
Sure dom har Forza och Halo, men tycker Sony överlag har fler titlar som lockar. Kommande gran turismo ex.
Sen att dom också har vr som en extra selling point.

Å andra sidan tycker jag playstations premiumtitlar ser rätt värdelösa ut. Enda som nu lockar till PS är väl PSVR2. Men det släpps nog likvärdiga headsets till PC framöver.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Å andra sidan tycker jag playstations premiumtitlar ser rätt värdelösa ut. Enda som nu lockar till PS är väl PSVR2. Men det släpps nog likvärdiga headsets till PC framöver.

Jo, var inte så jag menade. Menade att en del kan se det som viktigt med dragplåster till konsolen eller hur man nu ska uttrycka det
Ja det lär det förhoppningsvis göra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

4x upplösningen var verkligen bra! Tror detta kanske kan vara min första VR setup. Ska bara gå att köpa konsolen först

Permalänk
Viking

Tror vi att denna är en stor förbättring över Quest 2?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Äntligen, detta har man väntat på, tur man avvaktat med att köpa vr till ps4, få bli ps5 och vr2 sen istället. (Hoppas på bra pris dock:) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Tror vi att denna är en stor förbättring över Quest 2?

Förmodligen i alla avseenden utom trådlöshet och att vi inte vet hur inside-out trackingen fungerar på PSVR2. Oculus är hästlängder före nuvarande konkurrens på inside-out. Sen är ju Quest 2 i grunden fristående.

Komfort, spelbibliotek, teknik (avancerad haptik, högupplöst OLED etc.) lär vara betydligt bättre på PSVR2.

Permalänk
Medlem

Hypen är enorm! Vilka specs! Blir tidig jul i år!

Permalänk
Medlem

120 Hz = yees.
Haxxor => PC PLZ!