Föra över kryptotillgångar till mitt eget bankkonto

Permalänk
Medlem

Föra över kryptotillgångar till mitt eget bankkonto

Hej!

Jag har idag tillgångar i krypto på en sida som heter Etoro. Min fråga är hur jag från denna plattform för över vinsten till mitt personliga bankkonto, steg för steg.

Jag har sökt med ljus och lykta och kan tyvärr inte hitta en hel guide för det här.
Etoro har en plånbok som heter Etoro Money, så långt kan jag förstå, sen då? väldigt lite eller ingen alls information om hur man går vid där ifrån sedan.

Jag är grymt tacksam för alla svar.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

Hej!

Jag har idag tillgångar i krypto på en sida som heter Etoro. Min fråga är hur jag från denna plattform för över vinsten till mitt personliga bankkonto, steg för steg.

Jag har sökt med ljus och lykta och kan tyvärr inte hitta en hel guide för det här.
Etoro har en plånbok som heter Etoro Money, så långt kan jag förstå, sen då? väldigt lite eller ingen alls information om hur man går vid där ifrån sedan.

Jag är grymt tacksam för alla svar.

Har du möjlighet att göra en IBAN-betalning? Har din bank blockerat Etoro? I så fall kan du använda Revolut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har du möjlighet att göra en IBAN-betalning? Har din bank blockerat Etoro? I så fall kan du använda Revolut.

Ja det finns möjlighet. Har du egen erfarenhet av att plocka ut krypto från Etoro till eget bruk?

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

Ja det finns möjlighet. Har du egen erfarenhet av att plocka ut krypto från Etoro till eget bruk?

Inte från Etoro, men från Coinbase. Antar att tillvägagångsättet nästan är den samma. Etoro --> Revolut --> Din bank

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Nästan alla svenska banker blockerar alla insättningar från sidor som har med krypto att göra. Kolla först med din bank om dom blockerar dessa eller inte, annars finns risk för att du åker på avgifter utan att få ut några pengar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Har kollat runt lite mer nu. I Etoro - det verkar som att det är så simpelt som att bara stänga sin affär och casha ut.
Markanaden håller fortfarande på att stiga så jag återkommer om hur det gick.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk

https://www.etoro.com/sv/customer-service/withdraw-faq/

Verkar som banköverföring ska gå, du hittar detaljerna som behövs isf på din internetbank. Såvida det inte är Swedbank, länsförsäkringar eller Ica banken du har... för dem hatar alla kunder som vill investera i krypto eller som gjort en hacka på krypto. Weird, men sant.

Annars verkar paypal och ev kortuttag gå? Etoro kundtjänst hjälper dig säkert gärna. Har aldrig använt dem själv.