Remedy avtäcker Alan Wake II

Permalänk
Melding Plague

Remedy avtäcker Alan Wake II

Det snart tolv år gamla spelet Alan Wake fick nyligen en remaster och nu väntar en efterlängtad uppföljare med thriller-författaren tillbaka i huvudrollen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Jake Gyllenhaal

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Nioreh83:

Ser ut som Jake Gyllenhaal

JAA!!!!! TACK!!!!

Det var seriöst det första jag sa, visst är det galet likt? De körde ju sjukt mycket motion capture i första spelet med.

Permalänk

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Fan vad nice! Älskade ettan, speciellt remastern.
Det här blir mumma!

Permalänk
Medlem

2022 blir ett låååångt år när man vet vad man har att se fram emot

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Ett av mina favoritspel ( i "B" listan).

Hade aldrig Xbox 360, spelade det första gången på PC i ett mörkt rum. Riktigt härlig atomsfär som jag minns än idag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Alan Wake var ett underbart spel, och alla referenser till Alan Wake i Control var även dom helt fantastiska. Riktigt hypad inför detta.

Permalänk
Medlem

nice, var ju mycket snack när första spelet kom och att man hoppade över PC fast det var tänkt att släppas på PC också, så fick bli att köpa Xbox 360 bara för detta spel, spelade dock om det på PC senare vilket var ett ordentligt lyft, får se om det finns tid över för remaster versionen.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

AW2 ser ljuset i tunnelns slut.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Som man har väntat! 2023 kan inte komma snart nog - skall bli intressant att se hur djupt tidigare nämnda hav är.

Hoppas på en succé och att vi då får se Control 2 därefter.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Vilken härligt överraskning! Spelade originalet på Xbox 360 när det begav sig och har inte tagit mig an remastern ännu så det får bli under 2022 så väntan på uppföljaren blir lite mildare. Galet pepp av det lilla vi fick se. Är mycket nöjd med mer skräckfokus!

Permalänk
Medlem

Coolt att de intervjuar Max Payne

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av mellanslag:

Alan Wake var ett underbart spel, och alla referenser till Alan Wake i Control var även dom helt fantastiska. Riktigt hypad inför detta.

Ja jag gillar verkligen när man väver samman flera världar på ett snyggt vis, det gör det hela så mycket mer levande! Är riktigt hypad jag med, men får väl se om jag vågar spela det när det blir survival-horror för hela slanten

Ärligt talat har 2021 inte varit något toppenår på spelfronten, åtminstone inte för mig, men det ser ut som att de kommande åren kan bli sjukt nice.

Permalänk
Medlem

Lysa ficklampa på skördetröskor igen då!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir open world som första var tänkt

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonaz333:

Coolt att de intervjuar Max Payne

Sami Järvi (Sam Lake) är ju endå en majoritets ägarn i Remedy och Remedys frontfigur och skaparen av handlingen/storyn i spelen

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Bara väntat på detta sen 2010 - ingen lång väntan alls speciellt då!
Finns inte ord hur hypad jag är. Helt underbart att det Äntligen är på gång!

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Ser ut som Jake Gyllenhaal

Tycker det var mer likt Bradley Cooper än Jake Gyllenhaal.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Sami Järvi (Sam Lake) är ju endå en majoritets ägarn i Remedy och Remedys frontfigur och skaparen av handlingen/storyn i spelen

De använde hans ansikte när de skapade Max Payne också.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av yonaz333:

Coolt att de intervjuar Max Payne

Ändå rätt häftigt att han sadlade om från hårdkokt New York-polis till Creative Director i Finland.

Permalänk
Skrivet av yonaz333:

Coolt att de intervjuar Max Payne

Precis vad jag tänkte. Lite coolt att det var hans ansikte dom använde, till Max Payne

Permalänk
Medlem

niiiiiiice!!! Av någon anledning tänker jag tillbaka på Alan Wake ett par gånger per år, helt random.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte ta mig igenom spelet när jag testade för det var så extremt enformigt med samma fiender hela tiden och som skulle undvikas eller besegras med tråkig spelmekanik. Det var synd då jag gillade konceptet för storyn så jag hoppas att de kan göra en bättre spelupplevelse till uppföljaren.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var mest likt Wes Bentley ifrån bl.a. Interstellar och tv-serien Yellowstone?

Permalänk
Medlem

Alan Wake blev lite tjatigt i längden att springa från män med yxa när det kryllar av dem. Men för det mesta ett trevligt spel.

Jag förväntar mig mer från AW2.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Då får man hoppas att grafikkort finns tillgängliga för allmänheten när spelet kommer ut.