Permalänk
Medlem

Förlänga bluetooth-signal?

Hej allihopa,

Skaffade precis en smartklocka från Garmin som jag hitintills är väldigt nöjd med. Dock så bor jag relativt stort och sålunda tappar klockan blåtandsignalen mot mobilen rätt så ofta vilket är lite tråkigt.

Vet ni om det finns typ accesspunkter, extenders eller liknande för bluetooth, kanske som man kan sätta i t.ex. eluttaget? Precis som det finns för wifi. Just ett alternativ att sätta in den i eluttaget hade varit klockrent i mitt fall.

Jag har provat googla mig fram lite kring detta men verkar vara en rätt smal marknad. Tänkte om någon annan fellow Sweclocker har något bra tips?

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av glad_katt:

Hej allihopa,

Skaffade precis en smartklocka från Garmin som jag hitintills är väldigt nöjd med. Dock så bor jag relativt stort och sålunda tappar klockan blåtandsignalen mot mobilen rätt så ofta vilket är lite tråkigt.

Vet ni om det finns typ accesspunkter, extenders eller liknande för bluetooth, kanske som man kan sätta i t.ex. eluttaget? Precis som det finns för wifi. Just ett alternativ att sätta in den i eluttaget hade varit klockrent i mitt fall.

Jag har provat googla mig fram lite kring detta men verkar vara en rätt smal marknad. Tänkte om någon annan fellow Sweclocker har något bra tips?

Det finns repeaters men det är ovanligt med sånt så de dyker nog bara upp på kinasiterna och frågan är hur bra de fungerar för tekniken i sig är inte alls gjord för att göra det lätt, tex använder den frekvenshopp.

Bättre antenner och/eller bättre kretsar är det som garanterat funkar men det är ju svårt att byta ut det i efterhand på "småprylar".

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.