Högtalarna har pajat på telefonen?

Permalänk
Medlem

Högtalarna har pajat på telefonen?

Tja, helt från ingenstans kan jag nu inte höra när jag pratar i telefon, jag kan inte göra om jag spelar upp något ljud alls. Jag har inte gjort något utöver det vanliga på telefonen.

Har en Google Pixel 3a XL.

Det enda jag kan tänka mig är att det kanske kommit in vatten i högtalaren, men det är det enda. Telefonen har ingen IP-resistans.

Hur vet jag om högtalarna är trasiga och hur kan jag isåfall åtgärda det? Kan jag göra något själv? Lämna in på service går väl inte 2 år efter jag köpte den, på Inet.

Tips och råd uppskattas!
Har verkligen inte råd att köpa en ny telefon, men känns som jag måste.

Permalänk

Tippar att det ev kan ha kommit in vatten i hörlursuttaget så att den tror en kontakt sitter i. Testat att ansluta något till hörlursuttaget?

Dock troligare att brytaren i kontakten som stänger av högtalaren fastnat om du använt uttaget och du kan isf stoppa i och dra ur kontakten ett par gånger och se om det hjälper och kontakten brytaren lossnar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Funkar ljudet om du har ett headset inkopplat? Antingen med bluetooth eller med sladd, om det finns uttag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Tja, helt från ingenstans kan jag nu inte höra när jag pratar i telefon, jag kan inte göra om jag spelar upp något ljud alls. Jag har inte gjort något utöver det vanliga på telefonen.

Har en Google Pixel 3a XL.

Det enda jag kan tänka mig är att det kanske kommit in vatten i högtalaren, men det är det enda. Telefonen har ingen IP-resistans.

Hur vet jag om högtalarna är trasiga och hur kan jag isåfall åtgärda det? Kan jag göra något själv? Lämna in på service går väl inte 2 år efter jag köpte den, på Inet.

Tips och råd uppskattas!
Har verkligen inte råd att köpa en ny telefon, men känns som jag måste.

Du kan alltid testa med reklamationsrätten, den gäller i 3 år från dagen du köpte (alternativ hämtade ut om du köpt på nätet) varan så länge du inte köpt telefonen beggad.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tippar att det ev kan ha kommit in vatten i hörlursuttaget så att den tror en kontakt sitter i. Testat att ansluta något till hörlursuttaget?

Dock troligare att brytaren i kontakten som stänger av högtalaren fastnat om du använt uttaget och du kan isf stoppa i och dra ur kontakten ett par gånger och se om det hjälper och kontakten brytaren lossnar.

Tack för svar och det är nu löst, var precis som du beskrev det att den trodde att det satt en kontakt i 3,5 mm hörlursuttaget. Så gjorde som du sa och nu funkar högtalarna. Haha, nu har man lärt sig något nytt.

Tack för hjälpen😎👍👍👍