Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Gjorde denna lite snabbt med en polare

https://j0hn.z6.web.core.windows.net/rws/

Ska putsas lite, som att sortera runorna på #, filtrera på allowed items

(Drog ner allt från tabellerna på http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runewords-original.shtml till json, inte dubbelkollat något. https://j0hn.z6.web.core.windows.net/rws/data.json)

Impregnerande! Tack!

Permalänk
Medlem

Hej folket

Sitter och funderar om man ska specca om nu när man är level 25, från fire till frost/blizzard. Eller om man ska vänta med det tills man har kommit till NM.

Men har ni några tips om hur man ska specca, har inte lust att specca helt galet igen som jag gjorde på min första gubbe Vill helst köra en ren ice build, ingen hybrid. Borde funka ganska bra fram till Hell antar jag?

Tänkt mig något sånt här till en början, eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tack igen
Gillade verkligen d2.maxroll.gg.
Lvlar för tillfället en paladin och som jag sa har jag 0 koll nu för tiden hur man ska progressa genom skillträdet samt med gear.
Väldigt bra sammanställt på sidan jag länka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Grattis! Har inte lyckats hitta något annat än arach och chance guards, men de kommer väl så småningom om, var droppade shakon?

Mobpack innan countess , Arach är ju lika nice den

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Skillnaden mot D3 är att spelet lätt upplevs som segt och trist om du inte väljer sorceress som första char.Utan teleport blir det ingen fart i spelet, och övriga karaktärer är beroende av Enigma för att få tillgång till det.

Barbarian är rolig att spela, både WW, Frenzy och Berserk är bra skills men de kräver dyr end game gear för att skina. Innan dess verkar han långsam och klumpig. Samma gäller för samtliga karaktärer som kör melee skills, skadan man gör bygger på vapnets stats.

Elemental damage bygger mest på hur många poäng man satt i respektive skill och är lättare att bygga på budget. Det tillsammans med teleport gör sorceress otroligt effektiv i början av laddern.

Du har så rätt. Man måste alltid göra en sorc först när man börjar spela, om man inte tycker att d2 tar för kort tid att köra igenom.

EDIT: Jag skulle göra run-ordet insight. Jag blev helt paff när det inte blev nåt runord eftersom jag kollade kombinationen av runor typ 20 gånger innan jag satte i dom. Så visar det sig att jag satt det i en spear-class. Hade glömt att spear och polearm var olika i detta spelet.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

JAG MED!... haft detta i över 15timmar... hann och köra typ 5 hell baals innan jag blev fast i "in game" skiten :/... jag har inte kunnat levla alts heller :/ :/:/:/:/:/::/:/:/:/:/:/:/.... jag har inte ens gjort min första AT run änn :/

Ändå rätt mycket, jag är bara lvl 30. Laddern lär väl ändå komma om någon vecka och då får man rerolla igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Du har så rätt. Man måste alltid göra en sorc först när man börjar spela, om man inte tycker att d2 tar för kort tid att köra igenom.

EDIT: Jag skulle göra run-ordet insight. Jag blev helt paff när det inte blev nåt runord eftersom jag kollade kombinationen av runor typ 20 gånger innan jag satte i dom. Så visar det sig att jag satt det i en spear-class. Hade glömt att spear och polearm var olika i detta spelet.

För de som inte spelat D2 innan förstår jag att det känns muppigt att man måste köra en viss klass för att komma igång solo, för min del är det en del av charmen med spelet.

Likaså alla små kriterier för kubrecept och runewords som din insight-blunder, vi har alla gjort dem och man lär sig aldrig läsa ordentligt. 😁

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man ska klara av diablo (alltså bossen) som summon-necro?

Jag kör solo self-found HC och har typ 23+ i vanliga skeleton-skillen. 1+ i summon resist, några points i mages och nån i skele-mastery. Men diablo one-shottar alla mina skeletons och merc direkt när jag kommer nära honom. Kan såklart gå och göra nya summons typ 50 gånger och klara honom - men borde väl finnas smartare sätt?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Någon som har tips på hur man ska klara av diablo (alltså bossen) som summon-necro?

Jag kör solo self-found HC och har typ 23+ i vanliga skeleton-skillen. 1+ i summon resist, några points i mages och nån i skele-mastery. Men diablo one-shottar alla mina skeletons och merc direkt när jag kommer nära honom. Kan såklart gå och göra nya summons typ 50 gånger och klara honom - men borde väl finnas smartare sätt?!

När jag gjorde det var det typ 50 vändor till stan och massor med dödsfall, lite som du beskriver

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

När jag gjorde det var det typ 50 vändor till stan och massor med dödsfall, lite som du beskriver

Hehe ok tack, kanske bara att bita i det sura och pusha på :`)

Permalänk
Medlem

Kanske redan frågats och jag missat men. Hade först hört att ladder skulle ha items och runor som var ladder only, men idag sa en kollega att den idén var skrotad,
Så ni som har koll, hur är det? Vill inte slösa bort tid på non ladder och sen börja om när ladder släpps. Fast om det inte blir någon skillnad med drops så kanske jag struntar i ladder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Kanske redan frågats och jag missat men. Hade först hört att ladder skulle ha items och runor som var ladder only, men idag sa en kollega att den idén var skrotad,
Så ni som har koll, hur är det? Vill inte slösa bort tid på non ladder och sen börja om när ladder släpps. Fast om det inte blir någon skillnad med drops så kanske jag struntar i ladder.

Det stämmer, numera kan man crafta allt på "vanlig" gubbar. Man måste alltså inte spela ladder för att få tillgång till de bästa items. Passar mig bra eftersom jag inte pallar spela dygnet runt bara för att kunna bygga en bra gubbe:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Någon som har tips på hur man ska klara av diablo (alltså bossen) som summon-necro?

Jag kör solo self-found HC och har typ 23+ i vanliga skeleton-skillen. 1+ i summon resist, några points i mages och nån i skele-mastery. Men diablo one-shottar alla mina skeletons och merc direkt när jag kommer nära honom. Kan såklart gå och göra nya summons typ 50 gånger och klara honom - men borde väl finnas smartare sätt?!

Kanske en övermodig taktik för HC, men om du har tillräckligt med liv/resist för att inte riskera att bli one-shottad själv så kan du köpa en stav med teleport charges och telestompa honom med dina skelett. I Nightmare eller Hell, om du har Revives, så är det väldigt bra att resurrecta Udars då dom har crushing blow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

För de som inte spelat D2 innan förstår jag att det känns muppigt att man måste köra en viss klass för att komma igång solo, för min del är det en del av charmen med spelet.

Likaså alla små kriterier för kubrecept och runewords som din insight-blunder, vi har alla gjort dem och man lär sig aldrig läsa ordentligt. 😁

Jag gjorde en till rejäl tabbe när jag respecade. Shift + klick trodde jag var +5 stats men det visade sig att det var alla resterande stats. Det gjorde att jag fick respeca igen direkt efter min första respec....

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Jag gjorde en till rejäl tabbe när jag respecade. Shift + klick trodde jag var +5 stats men det visade sig att det var alla resterande stats. Det gjorde att jag fick respeca igen direkt efter min första respec....

Du kan i alla fall glädja dig åt att du kan respecca oändligt antal gånger, "back in my day" före patch 1.13 fick man göra ny karaktär när man ville optimera str/dex/vita eller om man råkade ta en poäng i en meningslös skill...

1.13 lanserades i mars 2010, inte särskilt länge sen med D2 mått mätt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Hej folket

Sitter och funderar om man ska specca om nu när man är level 25, från fire till frost/blizzard. Eller om man ska vänta med det tills man har kommit till NM.

Men har ni några tips om hur man ska specca, har inte lust att specca helt galet igen som jag gjorde på min första gubbe Vill helst köra en ren ice build, ingen hybrid. Borde funka ganska bra fram till Hell antar jag?

Tänkt mig något sånt här till en början, eller är jag helt ute och cyklar?
https://i.imgur.com/qqEYEKJ.jpg

1 poäng på warmth är trevligt när du får lite +skills

Föredrar Frozen Orb själv, känns som att man är lite mer aktiv i spelandet.
Och med hur cold mastery fungerar nu så är den brutalt effektiv.
Läser man tooltip så ser det ut som att blizzard gör mycket mer skada, men FO gör enormt mycket mer skada än vad tooltip säger, plus att den exploderar för ännu mer skada (om man kan pricka monstret exakt).
FO har bara en synergi dock, så den skalar inte lika långt som blizzard.
Men fördelen med det är att du kan skapa en hyffsad overall char då du t.ex. kan komma rätt långt i fireträdet (typ meteor).

Heller inga problem att ta sig till 30 med bara 1 poäng på blizzard.

Edit:
Kort sagt bara 1 poäng på skills du måste ha (typ Teleport, static, warmth).
Sen maxar du FO och mastery.
Sen maxar du Ice Bolt för synergin.
Efter det så kan du köra lightning eller fire.
Rekar fire och Meteor.
Så 1 poäng på allt som meteor kräver och 1 poäng på fire mastery.
Sen kör du meteor så länge du kan.
Tack vare att Cold Mastery kan peirca (vissa) cold immunes så är dual spec mindre viktigt, framförallt i NM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Du har så rätt. Man måste alltid göra en sorc först när man börjar spela, om man inte tycker att d2 tar för kort tid att köra igenom.

Nja, "måste" är väl lite att ta i. Sorc är ju mest flexibelt så klart, men det finns zoner som går att farma bra utan Teleport.

T.ex. Chaos Sanctuary runs går rätt effektivt som Hammerdin med Vigor+Charge för att ta sig runt (3-4 min per run beroende på hur många elite packs man springer på längs vägen). Cow level och The Pit funkar också bra.

Andariel och Mephisto är däremot sjukt sega utan Teleport.

Man kan ju även köpa en stav med Teleport charges från en NPC och slänga på weapon swap som man kan använda lite då och då vid behov.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Du kan i alla fall glädja dig åt att du kan respecca oändligt antal gånger, "back in my day" före patch 1.13 fick man göra ny karaktär när man ville optimera str/dex/vita eller om man råkade ta en poäng i en meningslös skill...

1.13 lanserades i mars 2010, inte särskilt länge sen med D2 mått mätt.

Jag spelade vid patch 1.08 på battle.net... Så jag vet hur det var. Men på den tiden fanns det alltid nån som kunde boosta o man fick en ny karaktär på lvl 70 på nån timme eller två. Nu är det svårare

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Du kan i alla fall glädja dig åt att du kan respecca oändligt antal gånger, "back in my day" före patch 1.13 fick man göra ny karaktär när man ville optimera str/dex/vita eller om man råkade ta en poäng i en meningslös skill...

1.13 lanserades i mars 2010, inte särskilt länge sen med D2 mått mätt.

Hur gör man detta? Har googlat runt lite men hittar inget. Bara om att du kan 3 gånger totalt, 1 per svårighetsgrad.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Hur gör man detta? Har googlat runt lite men hittar inget. Bara om att du kan 3 gånger totalt, 1 per svårighetsgrad.

Om D2R funkar som LoD droppar aktbossarna i Hell essences, blå från Andy och Duriel, gul från Meph, röd från Dia och grön från Baal. 4 essence (1 av varje färg) i kuben ger en Token of Absolution, som vid användning återställer alla skills och stats. Token förbrukas vid användning, men essence är rätt vanliga så tokens brukar kosta ~Pul styck om jag minns rätt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Någon som har tips på hur man ska klara av diablo (alltså bossen) som summon-necro?

Jag kör solo self-found HC och har typ 23+ i vanliga skeleton-skillen. 1+ i summon resist, några points i mages och nån i skele-mastery. Men diablo one-shottar alla mina skeletons och merc direkt när jag kommer nära honom. Kan såklart gå och göra nya summons typ 50 gånger och klara honom - men borde väl finnas smartare sätt?!

Är du på normal så Iron Maiden och clay golem, så slår han ihjäl sig själv tillslut. Funkar på alla bossar.
Nm/hell borde du ha tillräckligt i Skeleton Mastery för att dom ska överleva

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Någon som har tips på hur man ska klara av diablo (alltså bossen) som summon-necro?

Jag kör solo self-found HC och har typ 23+ i vanliga skeleton-skillen. 1+ i summon resist, några points i mages och nån i skele-mastery. Men diablo one-shottar alla mina skeletons och merc direkt när jag kommer nära honom. Kan såklart gå och göra nya summons typ 50 gånger och klara honom - men borde väl finnas smartare sätt?!

Decrepify och clay golem är en bra start.
Då håller han sig lugn och fin
Sen så är ju maxad skelly mastery väldans bra.
Lifetap kan även det fungera bra.
Men det kräver ju att dina minions inte blir oneshottade.

Actbossarna gör, vill jag minnas, 7x skadan på minions.
Och just diablo kan vara tuff som summoner innan man har en massa +skills.
Vill minnas att jag lyckades komma upp i +27 på skills på min summoner (totalt 47 i skill alltså).
Inte ens då överlever skelly mages diablo, men de vanliga skeletten tog ner han även på 8 player.
Och glöm inte bort revives.
Vissa monster är ju ruskigt bra som revives medans andra knappt gör någonting.
Venom lord minions innan diablo är trevliga t.ex. medans Grand Vizier minions mest kör sin blixt sak ibland och fastnar bakom sager...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Om D2R funkar som LoD droppar aktbossarna i Hell essences, blå från Andy och Duriel, gul från Meph, röd från Dia och grön från Baal. 4 essence (1 av varje färg) i kuben ger en Token of Absolution, som vid användning återställer alla skills och stats. Token förbrukas vid användning, men essence är rätt vanliga så tokens brukar kosta ~Pul styck om jag minns rätt.

Ah, då förstår jag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jthoor:

Är du på normal så Iron Maiden och clay golem, så slår han ihjäl sig själv tillslut. Funkar på alla bossar.
Nm/hell borde du ha tillräckligt i Skeleton Mastery för att dom ska överleva

Skrivet av Svensktiger:

Decrepify och clay golem är en bra start.
Då håller han sig lugn och fin
Sen så är ju maxad skelly mastery väldans bra.
Lifetap kan även det fungera bra.
Men det kräver ju att dina minions inte blir oneshottade.

Actbossarna gör, vill jag minnas, 7x skadan på minions.
Och just diablo kan vara tuff som summoner innan man har en massa +skills.
Vill minnas att jag lyckades komma upp i +27 på skills på min summoner (totalt 47 i skill alltså).
Inte ens då överlever skelly mages diablo, men de vanliga skeletten tog ner han även på 8 player.
Och glöm inte bort revives.
Vissa monster är ju ruskigt bra som revives medans andra knappt gör någonting.
Venom lord minions innan diablo är trevliga t.ex. medans Grand Vizier minions mest kör sin blixt sak ibland och fastnar bakom sager...

Tack för bra tips, jag hade inte ens tagit Iron Maiden - köttade allt på skeletons och 1 point amp-dmg. Körde 50+ gång summons-taktiken...

Permalänk
Medlem

någon som vill sälja en titans revenge? pm:a mig

Permalänk

Körde Hellforge igår kväll på normal och det droppar en El runa.. Hur kränkt ska man känna sig?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Körde Hellforge igår kväll på normal och det droppar en El runa.. Hur kränkt ska man känna sig?

Dropar alltid kass på första varvet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Du har så rätt. Man måste alltid göra en sorc först när man börjar spela, om man inte tycker att d2 tar för kort tid att köra igenom.

EDIT: Jag skulle göra run-ordet insight. Jag blev helt paff när det inte blev nåt runord eftersom jag kollade kombinationen av runor typ 20 gånger innan jag satte i dom. Så visar det sig att jag satt det i en spear-class. Hade glömt att spear och polearm var olika i detta spelet.

Sorc har fördel med teleport, men är absolut inte nödvändig som starter.

Barbarian är lite svårt att snabbt hitta bra utrustning till, men fördelen att ha tillgång till Find item skill är enorm.

Necromancer fokuserad på damage skills är utmärkt eftersom det nästan inte finns några fi som är magic immune/resistant förrän i hell. Även standard med skeletons funkar bra mot det mesta utom Diablo i Normal.

Amazon med Lightning fury/Charged strike röjer väldigt väl och är klassiska build för att spela igenom hela spelet "naken". Så länge man går där det finns många fi som inte är lightning immune så går det sanslöst FORT att ta ut grupper av monster.

För egen del dock, har jag en tendens att luta åt Assassin. Sätt 6, 12 eller 18 poäng på Dragon talon och få tag på så du kan sätta Amn+Tir runeword i claws för bägge händerna och vips så har du massiv grad av Crushing blow som appliceras supersnabbt. Lägg till maxad Venom och du har redan en karaktär som klarar hela spelet. Efter det, maxa Lightning+Death sentry(och potentiellt Fire blast för enklare start) eller Tiger strike+Dragon tail och du kan röja seriöst(Dragon tail kan vara SUPEREFFEKTIV mer än halva spelet, alldeles för få som använder den skill, triplecharged med Tiger strike så gör den löjligt mycket splash damage). Och 1pt på Dragon flight är budgetversionen av Teleport. Medans Burst of speed rejält minskar behovet av teleport. Samtidigt som Fade och Shadow master håller dig vid liv. Den stora fördelen är att det nästan alltid är relativt lätt att hitta boots med hög damage, vilket gör att man kan sätta runeword för vapen på vilket skräp som helst man kan hitta som har bra skillbonusar.

Druid är lite svårare å ena sidan, men samtidigt är det väldigt lätt att skapa en enkel starter, bara maxa Spirit wolf, Dire wolf och Grizzly, eftersom detta ger dig 3 Direwolves som tål enormt mycket skada, lägg till ett wand med Amplify damage och du vandrar lätt igenom Normal och mesta av Nightmare även helt utan andra skills. Inte lika underhållande som nån mer aktiv build, men extremt buslätt att börja med.

En enkel starter för Paladin är Holy fire/freeze/shock ihop med respektive resist, samt antingen några poäng i Zeal eller maxad Smite/Holy shield eller Charge. Var med och körde en hardcore grupp med bara charge paladins en gg och det fungerade förvånansvärt väl ihop med Holy shock.
Jag namngav då builden Turbofister!
Maxad Charge, Holy shock, Resist lightning och Fist of heavens...

.

För övrigt, fortfarande ingen som kan säga om det funkar köra D2R i W7 som det gjorde med betatest?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

1 poäng på warmth är trevligt när du får lite +skills

Föredrar Frozen Orb själv, känns som att man är lite mer aktiv i spelandet.
Och med hur cold mastery fungerar nu så är den brutalt effektiv.
Läser man tooltip så ser det ut som att blizzard gör mycket mer skada, men FO gör enormt mycket mer skada än vad tooltip säger, plus att den exploderar för ännu mer skada (om man kan pricka monstret exakt).
FO har bara en synergi dock, så den skalar inte lika långt som blizzard.
Men fördelen med det är att du kan skapa en hyffsad overall char då du t.ex. kan komma rätt långt i fireträdet (typ meteor).

Heller inga problem att ta sig till 30 med bara 1 poäng på blizzard.

Edit:
Kort sagt bara 1 poäng på skills du måste ha (typ Teleport, static, warmth).
Sen maxar du FO och mastery.
Sen maxar du Ice Bolt för synergin.
Efter det så kan du köra lightning eller fire.
Rekar fire och Meteor.
Så 1 poäng på allt som meteor kräver och 1 poäng på fire mastery.
Sen kör du meteor så länge du kan.
Tack vare att Cold Mastery kan peirca (vissa) cold immunes så är dual spec mindre viktigt, framförallt i NM.

Tack för ett väldigt bra svar.

Provade att speca om igår till frost/blizzard. Nightmare går väldigt smutt. Men blir väl att investera lite i fire senare, så man slipper att lita helt på sin merc för immuna fiender i hell

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Körde Hellforge igår kväll på normal och det droppar en El runa.. Hur kränkt ska man känna sig?

Åh fan, jag fick i alla fall Eld rune 😛