Söker en datorskärm till ps5 (120 fps)

Permalänk
Medlem

Söker en datorskärm till ps5 (120 fps)

Hej. Blir inte riktigt klok på att söka efter 2.1 eller 2.0 skärmar till vettigt pris när specifikationer inte alltid utges på sidorna.
Jag skulle hemskt gärna få tips här på 24-27" spelskärmar som klarar 120hz på ps5. Om det nu är 2.0 eller 2.1 vet jag inte om det spelar nån roll ? Det kanske ni vet ♥️

Tack på förhand. Budget är typ 3k.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Om det är 4K och 120hz du är ute efter så är svaret NEJ för budgeten du anger.

Däremot kan du få 1440p skärmar med 120hz+ för den summan. Och det lirar väl med PS5 också, eller stödjer de inte 1440P likt Xbox gör ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Om du ska köra i 4k@120Hz så behöver skärmen ha HDMI 2.1.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Kom ihåg att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg, detta då vi vill att alla ska ha samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av Rovbin84:

Ingen ?😆

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Däremot kan du få 1440p skärmar med 120hz+ för den summan. Och det lirar väl med PS5 också, eller stödjer de inte 1440P likt Xbox gör ?

Dessvärre har inte Sony fått tummen ur ändan ännu för 1440p stöd på PS5an. Så trådskaparen är låst till 1080p 120hz med denna budget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem

Men 1080p i 120hz då. Vad måste ja ha för skärm då? I vilken prisklass .

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Rovbin84:

Men 1080p i 120hz då. Vad måste ja ha för skärm då? I vilken prisklass .

Hur ska du spela med din PS5? Det är ganska få spel som ger 120 Hz-kapacitet. Tänker du de stora och grafiska äventyren som är typiska för PS5 är det 4K/60 som är målet. Då kommer en 1080p-skärm verkligen ta udden av den typen av upplevelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Hur ska du spela med din PS5? Det är ganska få spel som ger 120 Hz-kapacitet. Tänker du de stora och grafiska äventyren som är typiska för PS5 är det 4K/60 som är målet. Då kommer en 1080p-skärm verkligen ta udden av den typen av upplevelser.

Skiter i det grafiska. Är ute efter 120 fps för typ warzone osv. Får ju vara snygga färger osv det är ju bara plus men viktiga är framesen

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men skärmen har ju en dvi utgång. Funkar det inte att ha en hdmi->DVI adapter som jag kör in i skärmen?

Permalänk
Medlem

Vänta några månader tills din budget är 6000kr och då kan du köpa en PS5 skärm för att spela 4K@120hz vilket är anledningen till varför de flesta kör nyare konsolerna. Att köra 1080p är en nackdel för dig i warzone när din hårdvara klarar av 4K. Du ser mer i 4K och dessutom bättre detaljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Vänta några månader tills din budget är 6000kr och då kan du köpa en PS5 skärm för att spela 4K@120hz vilket är anledningen till varför de flesta kör nyare konsolerna. Att köra 1080p är en nackdel för dig i warzone när din hårdvara klarar av 4K. Du ser mer i 4K och dessutom bättre detaljer

Snyggt tack då vet jag. Men då väntar jag till då det finns 4k 2.1 HDMI skärmar för bra pris då 👍