Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Har ett paket från tyskland som jag beställde genom Ebay. Tydligen så kom det fram till Skövde den 2a Juni, först nu så får jag avi om att det finns paket att hämta. Tidigare så var det hämtas senast 9e, vilket har passaret nu står det "hämtas snarast".
Stängt under helgen så får ta det på måndag, om det ens finns kvar.

Visste du inte vad det var för spårningsnummer? Normalt kan man hämta ut paketet genom att uppge spårningsnumret, även om man inte fått någon avi.

Irriterande när man inte har spårningsnumret. I förra veckan fick jag ett rek från Nederländerna, men butiken uppgav inte spårningsnumret så jag fick först försändelsen dagen efter att det kom till ombudet eftersom avin dröjde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kommenterande 2:

Visste du inte vad det var för spårningsnummer? Normalt kan man hämta ut paketet genom att uppge spårningsnumret, även om man inte fått någon avi.

Irriterande när man inte har spårningsnumret. I förra veckan fick jag ett rek från Nederländerna, men butiken uppgav inte spårningsnumret så jag fick först försändelsen dagen efter att det kom till ombudet eftersom avin dröjde.

Nepp. inte fått något. Hade jag haft den så hade jag ju dykt upp med kollinr och ID och hämtat ut länge sen..
Bör påpekas att det väger över 20kg och har inte någon hemleverans.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obilic:

Ja, global shipping program är en sak och den verkar omfatta länder utanför EU, det var inte riktigt det jag sa. Mindre leveranser och köp inom EU levereras med PostNord, motbevisas gärna med en länk där jag får välja bort dem.

Bara för att påpeka, vi lär inte ändra varandras åsikter om PostNord så här tackar jag för mig, har redan fått svar på vad jag sökte.

Vid köptillfället kan du hos många handlare räkna ut vem som kommer att sköta leveransen i Sverige.

Skickar man med Postverket i det landet så blir det PostNord i Sverige.

Skickas det med t.ex UPS så kan det bli Jetpac (eller någon lokal budfirma) som levererar.

Skickas det med DHL så levereras det normalt av just DHL men vissa mindre försändelser (DPD paket) kan komma med PostNord.

Jag beställde t.ex en takbelysning till arbetsrummet av en firma med svensk webbsida och lager i Amsterdam, fanns ett tydligt val av fraktsätt, NL Post eller UPS, valde UPS eftersom dem har tidsgaranti.

När jag beställer olja så har leverantören (som även finns på e bukten) valet att skicka med DPD eller DHL

Men det kräver lite inlärning för att koppla ihop vad som kommer att levereras av vem

Permalänk
Medlem

Men på riktigt..fick en ersättningsdel till en produkt jag köpt i början av året. Skickades ut från GB. Nu vill posten ha 2 kronor i moms samt 77 kronor i avgift?! Helt orimligt att kräva såna avgifter på så små summor när det dessutom lägger till veckor i extra hanteringstid.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ohnmat:

Men på riktigt..fick en ersättningsdel till en produkt jag köpt i början av året. Skickades ut från GB. Nu vill posten ha 2 kronor i moms samt 77 kronor i avgift?! Helt orimligt att kräva såna avgifter på så små summor när det dessutom lägger till veckor i extra hanteringstid.

Men Brexit är inte postens fel och inte heller att de ska se till att moms och ev tull betalas in om det inte sköts på andra sätt. Man kan definitivt klaga på posten men klaga inte på saker som de inte har nått med att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Klarar inte Skicka Direkt av att mottagarens telefonnummer börjar med +46 (eller 0046) om man skickar till utlandet?

Permalänk
Medlem

Jag brukar klaga på PostNord så den här gången blev jag glad när det var UPS som skulle leverera. Oj så fel jag hade! UPS visade mycket duktigt att mina två paket var ute på leverans i området och skulle dyka upp mellan 10:00 och 14:45 så jag stannade hemma.

13:20 står det att de nu är levererade till (och jag skämtar inte) "Göteborg, Receptionen. Daniel mottagare" Någon som vet var jag hittar Göteborgs reception?

PostNord hittar ju i alla fall till en känd plats, även om det logiskt nog inte är den närmaste ICA-butiken.

Amazon som delar upp en order i 4 paket för 6 prylar även när man väljer att minimera antal paket och skickar hälften med UPS och hälften med PostNord är också intressant...

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

13:20 står det att de nu är levererade till (och jag skämtar inte) "Göteborg, Receptionen. Daniel mottagare" Någon som vet var jag hittar Göteborgs reception?

Bor du i Göteborg? Heter du eller känner du någon som heter Daniel? Om du bor i lägenhet kanske budet ringt på någon annans dörr i samma hus av misstag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Bor du i Göteborg? Heter du eller känner du någon som heter Daniel? Om du bor i lägenhet kanske budet ringt på någon annans dörr i samma hus av misstag?

Det var inte svårare än att jag ringde dem. De hade inte fyllt i leveransfältet korrekt när de lämnade det på ett ombud. Om de lämnat det till en granne hade det inte stått "Göteborg, Receptionen" är jag helt övertygad om.

Däremot tror jag aldrig de gjorde ett försök att köra ut det, så helt onödigt att sitta hemma och vänta på deras paket. Lika bra att planera att man hämta det dagen efter på ett ombud...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Nepp. inte fått något. Hade jag haft den så hade jag ju dykt upp med kollinr och ID och hämtat ut länge sen..
Bör påpekas att det väger över 20kg och har inte någon hemleverans.

Liten uppdatering: Det löste sig, de hann i alla fall inte skicka tillbaka högtalarna.

Sen så har jag fall nr2 med paket från utlandet där jag inte får någon info alls om att paketet har kommit fram till Sverige och utlämningsplats. Lite detektivarbete igen..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag hade problem med PostNord men idag har de klantat till det även om utfallet blev ok i vilket fall som helst.

Väntade två leveranser, ett mindre paket med hemkörning och ett värdebrev. Eftersom vi bor på landet och saknar insyn bokade jag hemleveransen till idag med tillägg att de fick lämna paketet vid ytterdörren så vi kunde vara bortresta över dagen.

Under dagen får jag en avisering om att paketet levererats och en annan avisering om att värdebrevet inte kunde delas ut och att jag kommer få hämta det vid ett utlämningsställe. Kommer hem och ser att det inte står något vid dörren. Någon stjärna har tryckt ner både paket och värdebrev i postlådan men sedan markerat fel status på värdebrevet...

Funderar på att klaga hos kundtjänst samt fråga när värdebrevet kan hämtas ut...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Är det någon störning med paketleveranser? Jag väntar på ett paket som var "på väg" i Toftanäs i onsdags och sedan "på väg" i Segeltorp i torsdags, fredags, måndags och idag utan att komma fram till mitt ombud.

Har någon annan provat tjänsten Riktiga Vykort på sistone? Jag skickade ett kort under semesterresan, men Postnord slarvade bort både bild och text. Det enda som kom med var mottagarens namn och adress. Mottagaren blev förstås förvånad över att få ett tomt kort.

Permalänk
Medlem

Har beställt tunga saker i två omgångar (typ 30 kg) och vill ju inte kånka skiten från Postombudet, så givetvis beställer jag frakt med hemkörning. Varpå man efter ett tag får ett meddelande från Postnord där man ska välja hur man vill ha det levererat; deras förstahandsförslag är att man ska hämta det hos postombudet för att det är ju såååå smidigt (dom radar upp "fördelarna", givetvis för att man ska välja det), som andra alternativ så får man välja dag för leverans och om dom får lämna det vid dörren.

Dom är ju för jävla goa i boet! Om man nu har betalt extra för att få det hemlevererat så ska väl det vara förstahandsalternativet. Givetvis valde jag båda gångerna hemleverans och att dom inte fick lämna det vid dörren.

Vid första leveransen fick jag veta av (den f.ö. mycket trevliga) chauffören att det var tur att jag valde hemleverans, för så tunga paket går inte till postombudet, utan till postterminalen (typ 4 mil bort!). Återigen, dom är för jävla goa i boet när dom föreslår att man ska ge sig ut och åka 8 mil för hämta paket när man betalt extra för hemleverans!

Andra gången lämnade dom paketet på trappan, ringde på dörren och höll precis på att köra iväg när jag öppnade. Hur var det nu med att dom inte fick lämna det vid dörren...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

13:20 står det att de nu är levererade till (och jag skämtar inte) "Göteborg, Receptionen. Daniel mottagare"

Trots att jag varit bosatt på flera orter och flera adresser i Göteborg så har UPS aldrig lyckats köra ut ett enda paket till mig. Inte en gång har det fungerat. Bott i lägenheter med portkod och porttelefon. De ringer inte på. Ibland skiter de också att ens åka ut (suttit på balkongen när sms dykt upp om att jag inte varit hemma).
För att erbjuda en expresstjänst så är det ju otroligt dåligt. Jag menar jag köper att det kan gå fel ibland. Men om det aldrig fungerar så är det ett systematiskt fel hos speditören. Tack och lov har de börjat lämna av paketen hos närmaste ombud samma dag. Förr innebar det att paketet åkte tillbaka till deras terminal också fick man hämta det dagen efter typ eller i bästa fall sent på kvällen.

PostNord däremot har faktiskt varit hundraprocentiga med sina utkörningar senaste 3 gångerna. Kanske för att man kan lämna ett meddelande till chauffören i deras app.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Varpå man efter ett tag får ett meddelande från Postnord där man ska välja hur man vill ha det levererat; deras förstahandsförslag är att man ska hämta det hos postombudet för att det är ju såååå smidigt (dom radar upp "fördelarna", givetvis för att man ska välja det), som andra alternativ så får man välja dag för leverans och om dom får lämna det vid dörren.

Återigen, dom är för jävla goa i boet när dom föreslår att man ska ge sig ut och åka 8 mil för hämta paket när man betalt extra för hemleverans!

Använder du inte appen? Jag får iaf upp alternativen på samma sida i appen. Självklart hamnar ett alternativ över det andra men inget om att det ena skulle vara förstahandsval.

Tror inte det är möjligt för dem att ta hänsyn i sina system till att just du bor 8 mil från terminalen. Menar du att postombudet ska ta emot just ditt paket pga att du bor där du bor? Eller att deras system ska känna av att eftersom du bor 8 mil bort så ska dina val komma i en annan ordning?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

Beställde briller via kina, gick bra tills postmord la vantarna på kollit

Beställde nya designer solbrillor via ett företag i Hong kong, fedex express, tog 2 dagar till arlanda , sen 7 dagar till göteborg.

Sen var det på utkörning hem som påbörjades, senare i slutet av samma dag lades det in igen på deras terminal och sen borta.

utkörning hem var bokad hos postnord men faila ändå.

Har jobbat inom logistik och känner igen mönstret, töm kollit kom in med bar koden och skanna så ser det ut som kollit är tbx fast chaffören loootat innehållet.

7 dagar sthlm -gbg express.....

Postnord en jävla korp fabrik

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Skrivet av Kungsan77:

7 dagar sthlm -gbg express.....

Hur lång tid tar det med häst och vagn? Kanske är så Postnord transporterar paket, eller går det med båt via Göta Kanal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Använder du inte appen? Jag får iaf upp alternativen på samma sida i appen. Självklart hamnar ett alternativ över det andra men inget om att det ena skulle vara förstahandsval.

Tror inte det är möjligt för dem att ta hänsyn i sina system till att just du bor 8 mil från terminalen. Menar du att postombudet ska ta emot just ditt paket pga att du bor där du bor? Eller att deras system ska känna av att eftersom du bor 8 mil bort så ska dina val komma i en annan ordning?

När man har betalt extra för hemleverans så ska givetvis det vara förstahandsval allt annat är bara dumheter. Alternativet som ges är att hämta det hos mitt postombud, viket inte är samma sak som att hämta det på postterminalen.

Givetvis känner Postnord till vilken viktgräns som gäller och att paketet inte alls kommet att kunna hämtas hos postombudet. Postnord torde också känna till att för de allra flesta så är det mer bök att hämta något på postterminalen, speciellt om det är ett tungt paket. Med andra ord är alternativet att hämta det hos postombudet missvisande och borde inte finnas med. Det borde klart framgå att alternativet till hemleverans är att hämta paketet på postterminalen samt även vilken postterminal det ska hämtas på.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

När man har betalt extra för hemleverans så ska givetvis det vara förstahandsval allt annat är bara dumheter. Alternativet som ges är att hämta det hos mitt postombud, viket inte är samma sak som att hämta det på postterminalen.

Givetvis känner Postnord till vilken viktgräns som gäller och att paketet inte alls kommet att kunna hämtas hos postombudet. Postnord torde också känna till att för de allra flesta så är det mer bök att hämta något på postterminalen, speciellt om det är ett tungt paket. Med andra ord är alternativet att hämta det hos postombudet missvisande och borde inte finnas med. Det borde klart framgå att alternativet till hemleverans är att hämta paketet på postterminalen samt även vilken postterminal det ska hämtas på.

Ja märkligt att du fick upp postombud som alternativ. De gångerna jag beställt tyngre grejer har jag fått välja utkörning eller terminal. Spelar mig ingen större roll vilket av alternativen som ligger högst upp på sidan/appen. Ska man ha utkörning behöver man ju ändå göra ett aktivt val av tid. Men som sagt märkligt att postombud uppgavs som alternativ.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av Kungsan77:

Beställde nya designer solbrillor via ett företag i Hong kong, fedex express, tog 2 dagar till arlanda , sen 7 dagar till göteborg.

7 dagar sthlm -gbg express.....

Postnord en jävla korp fabrik

Fick hem kollit idag så 9 arbetsdagar totalt sthlm gbg med fedex express

fick datum och tid smsat, klickade i lev om inte hemma (jobbar natt) samt lägg i carporten (vid hus).

vaknade upp och hade tiotalet missade samtal från chafören, tänkte inte mer på det gick ut kolla i carporten och hör och häpna inget kolli, detta låg i brevlådan uppe vid stora vägen även fast det sagts att detta skulle läggas i carporten.

Jag förstår inte detta hur man kan faila så in i helsike, dom bokar dag och tid, jag bokar var dom kan lägga av kollit liväl är det för mycket för dom att leverera enligt detta.

Visa signatur

Xbox one X och i7 Vox pro 7700 ala 2018 samt Dell G5 15 SE Gaming Laptop, Oculus Rift S

Permalänk
Inaktiv

Hatar PostNord!
Frugans paket sorterades kl 04:08 i Örebro och mitt paket sorterades 01:19.
Frugans paket har kommit till Willys mitt paket har inte kommit.

Tror inte mitt paket kommer komma idag heller då det inte är markerad som anlänt till terminalen i Gävle.
Fattar inte vad problemet är, appen säger att det beräknas leveras idag men det kommer det inte göra.
Samma lika jämt när man beställer från @inet men det är ju inte deras fel utom det är ju PostNords fel.

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Tror inte mitt paket kommer komma idag heller då det inte är markerad som anlänt till terminalen i Gävle.
Fattar inte vad problemet är, appen säger att det beräknas leveras idag men det kommer det inte göra.
Samma lika jämt när man beställer från @inet men det är ju inte deras fel utom det är ju PostNords fel.

Jag vet inte hur det är med Postnords app, men jag har flera gånger varit med om att Postnords hemsida säger att ett paket levereras om en dag för att sedan flera dagar i följd säga att paketet levereras om en dag eller "idag".

Har Postnord kapacitetsproblem så att en massa paket fastnar på terminalen för att det är fullt i bilarna? Är det kanske så att din frus paket är mindre än ditt? Det kanske fick rum ett till litet paket men inte något stort paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Jag vet inte hur det är med Postnords app, men jag har flera gånger varit med om att Postnords hemsida säger att ett paket levereras om en dag för att sedan flera dagar i följd säga att paketet levereras om en dag eller "idag".

Har Postnord kapacitetsproblem så att en massa paket fastnar på terminalen för att det är fullt i bilarna? Är det kanske så att din frus paket är mindre än ditt? Det kanske fick rum ett till litet paket men inte något stort paket?

Jag beställde två saker nästan samtidigt och det som levererades med PostNord kom dagen efter. Schenker har tagit tre dagar på sig och verkar utifrån paketsökfunktionen ha skickat paketet Karlshamn/Kristianstad - Stockholm - Malmö - Stockholm. Sidan har fortsatt att glatt meddela att beräknad leveransdag är en dag efter avsändande, vilket minst sagt har passerats.

Så jag vet inte riktigt om man bara ska klaga på PostNord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jag beställde två saker nästan samtidigt och det som levererades med PostNord kom dagen efter. Schenker har tagit tre dagar på sig och verkar utifrån paketsökfunktionen ha skickat paketet Karlshamn/Kristianstad - Stockholm - Malmö - Stockholm. Sidan har fortsatt att glatt meddela att beräknad leveransdag är en dag efter avsändande, vilket minst sagt har passerats.

Så jag vet inte riktigt om man bara ska klaga på PostNord...

Jag tror det var UPS som skickade ett paket som skulle till mig Köpenhamn - Arlanda - Köpenhamn - Arlanda under en dag, och trots det kom paketet fram när det utlovats.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kommenterande 2:

Jag vet inte hur det är med Postnords app, men jag har flera gånger varit med om att Postnords hemsida säger att ett paket levereras om en dag för att sedan flera dagar i följd säga att paketet levereras om en dag eller "idag".

Har Postnord kapacitetsproblem så att en massa paket fastnar på terminalen för att det är fullt i bilarna? Är det kanske så att din frus paket är mindre än ditt? Det kanske fick rum ett till litet paket men inte något stort paket?

Möjligt, men då tycker jag dom ska meddela de i appen

Permalänk
Medlem

Fy för Postnord.. Hämtade ett paket hos ombudet som gått via sorteringen på Toftanäs. Paketet var i storlek motsvarande mobilkartong och var givetvis öppnat vid ankomst till ombudet. Innehållet var kvar (väggfäste för skärm) men det är inte första gången grejor försvinner på deras terminal. Toftanästerminalen är rena tjyvanästet.

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Möjligt, men då tycker jag dom ska meddela de i appen

Du kan tycka hur mycket du vill, men tänk på att det är Postnord du pratar om. En gång har jag till och med fått en pappersavi om att ett paket fanns att hämta trots att paketet inte kom till ombudet förrän flera dagar senare. Den gången kom pappersavin rätt så snabbt: bara en dag efter att paketet förväntades komma till ombudet. medan själva paketet var mycket senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungsan77:

Beställde nya designer solbrillor via ett företag i Hong kong, fedex express, tog 2 dagar till arlanda , sen 7 dagar till göteborg.

Sen var det på utkörning hem som påbörjades, senare i slutet av samma dag lades det in igen på deras terminal och sen borta.

utkörning hem var bokad hos postnord men faila ändå.

Har jobbat inom logistik och känner igen mönstret, töm kollit kom in med bar koden och skanna så ser det ut som kollit är tbx fast chaffören loootat innehållet.

7 dagar sthlm -gbg express.....

Postnord en jävla korp fabrik

Om du jobbar med logistik kanske du ska kolla vilken tjänst Fedex köpte av Postnord. Expresspaket inrikes kostar 800 spänn + vanlig frakt. Misstänker starkt att detta inte är vad som inträffade. Om du blivit lovad annat av säljaren är det väl denne du ska kontaka om du är missnöjd med leveranstiden. Men det vet du ju redan eftersom du jobbat med logistik.

Permalänk
Skrivet av madz9007:

Om du jobbar med logistik kanske du ska kolla vilken tjänst Fedex köpte av Postnord. Expresspaket inrikes kostar 800 spänn + vanlig frakt. Misstänker starkt att detta inte är vad som inträffade. Om du blivit lovad annat av säljaren är det väl denne du ska kontaka om du är missnöjd med leveranstiden. Men det vet du ju redan eftersom du jobbat med logistik.

Expresspaket kostar mellan 713 kr och 875 kr extra (utöver ordinarie porto) om du använder Skicka Direkt, men stora företag som skickar en massa brukar ha avtal med Postnord som gör att fraktkostnaderna är lägre. Förmodligen har Fedex ett förmånligt avtal med Postnord.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av ”Brev skicka lätt” på sista tiden? Har ett Traderaköp på väg som är registrerat som inlämnat för en vecka sedan men sen inget mer.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy