DRM-skydd orsakar sämre prestanda i Resident Evil Village

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Och återigen får piraterna en bättre upplevelse...

Jag har dock varken köpt eller spelat just REV dock. Försöker undvika allt med Denuvo.

Njae om jag minns rätt så kringgår man DRM men det ligger fortfarande och maler vilket drar ner prestanda.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Nu kanske jag är lite biter av mig, men jag ser ingen poäng att betala för spel som är bara single player samt att man inte äger spelen längre utan är mer att hyra spel i dagens samhälle och när man ladda ner en cracka version då vet man att man "äger" spelet och att man kan spela även om steam försvinner om 30 år.

Spel som jag gärna betala är spel som är multiplayer, och som jag tycker är bra uppbyggnad inte någon p12 spel.

Sen så är jag inte superglad att betala massa pengar för multiplayer då efter knapp 2 månaders så är det fullt med hacks och efter nån år så är alla server döda.

Jag hade gärna vilja spela BF2142, men spelar ingen roll om man äger spelet då man inte kan spela det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Påminner om spelet Lords of the Fallen där timing är en mycket viktig del av striderna och där Denuvo gjorde att spelet hackade till och kändes slött så det knappt var spelbart vid lanseringen..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Njae om jag minns rätt så kringgår man DRM men det ligger fortfarande och maler vilket drar ner prestanda.

"Njae" ?

Det är fortfarande "Och återigen får piraterna en bättre upplevelse..." (Denuvo är borttaget)

Permalänk
Medlem

Mitt tips...

Köp spelet, ladda sen ner piratversionen och spela detta, i och med att du äger originalet så får man ha kopia på spelet helt lagligt.

Permalänk
Medlem

Shocker!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Eller så väntar du ett litet tag till och köper spelet utan drm för nu när nyheten har fått fart så lär det inte dröja länge innan capcom tar bort skyddet.

Skrivet av Knusen:

Mitt tips...

Köp spelet, ladda sen ner piratversionen och spela detta, i och med att du äger originalet så får man ha kopia på spelet helt lagligt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late