Felfria Hårddiskar (WD) på 12TB, 10TB och 4Tb Säljes

Permalänk
Hedersmedlem

Felfria Hårddiskar (WD) på 12TB, 10TB och 4Tb Säljes

Säljer mina 3st Western Digital hårddiskar som är helt felfria (se skärmdumparna nedan på SMART etc). Hårddisken på 12TB har bara varit i bruk någon dag pga programvara som kollar blocken vid start och säkerställer att det inte är något fel på enheten när man köpt den. Denna var tänk att sättas i bruk när 10Tb och 4TB hårddisken nedan blivit fulla (vilket de aldrig blev), så den har bara legat i en låda.

Skärmdumpar på SMART och annat data finns under varje hårddisk

1: Western Digital RED 10TB - SATA Gen3 / 6 Gbps / 256mb Cache
Information om S.M.A.R.T och annan data om denna disk finner ni här: https://imgur.com/a/AcbbOw6

Länk till produktsidan på webbhallen: https://www.webhallen.com/se/product/314137-WD-Red-10TB-256MB...

Säljes för 1800kr (nypris 3400kr)

2: Western Digital RED 4TB - SATA Gen3 / 6 Gbps / 64mb Cache
Information om S.M.A.R.T och annan data om denna disk finner ni här: https://imgur.com/a/lkY9tlg

Länk till produktsidan på Inet.se: https://www.inet.se/produkt/4304284/wd-red-plus-4tb-5400rpm-6...

Säljes för 700kr (nypris ca 1500kr)

3: Western Digital 12TB - SATA 6Gb/s / 256mb cache (Modell WD120EMAZ vilket är OEM versionen av WD RED Hårddiskar)
OBS denna hårddisk har ej använts, utan endast testas i någon dag av program som läser av alla block för o se om det finns någon block som är trasig vid köp)

Säljes för 1500kr (nypris ca 2800kr)

Priset är PRUTAT OCH KLART, jag har ej bråttom med att sälja dessa, eller intresserad av att byta mot något annat.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Western Digital RED 4TB - SATA Gen3 / 6 Gbps / 64mb Cache 700+frakt

Permalänk
Medlem

Har du S.M.A.R.T för 12TB också? OEM så jag antar den kommer från en My Book eller liknande?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xpca:

Western Digital RED 4TB - SATA Gen3 / 6 Gbps / 64mb Cache 700+frakt

Jag är lite skeptiskt till att skicka hårddiskar med posten då det är stor risk att något går sönder. Om du vill chansa så är det upp till dig, men jag rekommenderar inte det!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aene:

Har du S.M.A.R.T för 12TB också? OEM så jag antar den kommer från en My Book eller liknande?

Fick hårddisken för ca 3 månader sedan, kollade SMART samtidigt som jag körde en 2 dagar test på hårddisken och allt var OK. Men jag kan koppla ihop den på datorn när jag kommer till jobbet igen. Men som sagt, allt är OK på disken.

Det är en WD120EMAZ modell som är en OEM av WD RED enligt en Google sökning. Har ungefär 40 till av dessa på jobbet (vi skickade in ca 50st till WD för utbyte och vi fick WD120EMAZ modeller tillbaka). Denna disk fick jag utbytt då jag passade på o göra en garantiärende på en äldre disk som jag hade hemma, samtidigt som vi skickade in alla HDDn på jobbet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Jag är lite skeptiskt till att skicka hårddiskar med posten då det är stor risk att något går sönder. Om du vill chansa så är det upp till dig, men jag rekommenderar inte det!

Okej, ja det är inga problem för min del. Får alltid skicka efter mina delar.

Permalänk
Medlem

10 och 12TB diskarna för utsatt pris, swish mot avhämtning imorgon efter 17:00 eller valfri tid lördag är mitt bud

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xpca:

Okej, ja det är inga problem för min del. Får alltid skicka efter mina delar.

hmm hur skickar man en hårddisk med posten? Den lär ju komma i 4 delar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

10 och 12TB diskarna för utsatt pris, swish mot avhämtning imorgon efter 17:00 eller valfri tid lördag är mitt bud

Imorgon efter kl 17 blir bra. Skickar PM till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

hmm hur skickar man en hårddisk med posten? Den lär ju komma i 4 delar

Postnord skickalätt? bubbelplast och kartong?

Permalänk
Medlem

Jag vaknade vid 0300 med förkylnings-symptom, ställer in allt. Villig att riskera frakt på 12TB OEM disken om du orkar, och hittar något att skicka den i. Swishar över 30:- så du kan förnya annonsen iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xpca:

Postnord skickalätt? bubbelplast och kartong?

Jag kan gå med på att skicka hårddisken ifall du betalar i förväg OCH accepterar att postnord kan fucka upp hårddisken på något sätt. Jag har noll förtroende för postleveranser då vi själva får en hel del trasiga hårddiskar som postnord inte hanterat rätt. Men det är helt upp till dig

Skrivet av str8forthakill:

Jag vaknade vid 0300 med förkylnings-symptom, ställer in allt. Villig att riskera frakt på 12TB OEM disken om du orkar, och hittar något att skicka den i. Swishar över 30:- så du kan förnya annonsen iaf.

Aj då, tråkigt att höra och krya på dig. Jag har swishat tillbaka dessa 30kr som du skickade till mig
Samma sak gäller även dig ifall du vill att jag ska skicka hårddisken med posten (läs det jag skrev ovan till XPCA)

@xpca och str8forthakill, vänligen bekräfta senast idag hur ni vill göra

Permalänk
Medlem

Svar ja, accepterar postnord risken! Skickar uppgifter i existerande PM

Permalänk
Medlem

Jepp, Det kör vi på

Permalänk
Hedersmedlem

Hårddisken på 12TB är nu SÅLD!

Permalänk
Hedersmedlem

Hårddisken på 4TB är nu såld!

Endast 10TB HDD finns kvar till försäljning. Kan gå med på att skicka hårddisken om du står för frakten