Allt ljud från datorn streamas ut i micken i Fortnite

Permalänk
Medlem

Allt ljud från datorn streamas ut i micken i Fortnite

Ljudkortet är ett Realtek & jag har gått in i Realteks audio kontrollpanel & ändrat inspelningsenhet & inaktiverat mixern i Windows ljudinställningar. Hörlurarna har en stereoplugg som sitter på en splitter in till datorn eftersom det är separata ingångar för ljud & mick.

Enligt polarens unge så började problemet för ett par dagar sedan & jag gjorde dessutom en återställning av Windows till det datumet det fungerade.

Men ljudet från Windows fortsätter streamas i Fortnite.

Någon som har haft samma & lyckats lösa det?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Kollat så alla kablar sitter helt inne? Testat byta från framsidan av datorn till baksidan, eller tvärtom?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Kollat så alla kablar sitter helt inne? Testat byta från framsidan av datorn till baksidan, eller tvärtom?

Kablar kollade & har provat både fram & bak.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av upf:

Ljudkortet är ett Realtek & jag har gått in i Realteks audio kontrollpanel & ändrat inspelningsenhet & inaktiverat mixern i Windows ljudinställningar. Hörlurarna har en stereoplugg som sitter på en splitter in till datorn eftersom det är separata ingångar för ljud & mick.

Enligt polarens unge så började problemet för ett par dagar sedan & jag gjorde dessutom en återställning av Windows till det datumet det fungerade.

Men ljudet från Windows fortsätter streamas i Fortnite.

Någon som har haft samma & lyckats lösa det?

Hur menar du att ljudet streamas ut i mic:en? Menar du att folk på tex discord hör alla ljud från spelet?

Vad är det för hörlurar?
Hur menar du när du säger att stereopluggen sitter i en splitter? Är det original från tillverkaren?

Har man valt rätt in och ut-enhet för ljud i Windows?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

En mic är ju ofta en omvänd högtalare, så låter mest som pluggarna för ljud och mic är i fel port om ljudet kommer ut via mikrofonen.

Om det är en felskrivning, och du menar att allt ljud i windows streamas ut till övriga spelare i Fortnite, så låter det konstigt.
Men i ljudinställningar i fortnite, kolla så in micen är vald till någon typ av "what you hear"-ingång som tar upp alla möjliga ljud.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz