Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag försöker planera upp nätverket nu inför grävsäsongen. De röda linjerna på bilden är dagens trådlösa uplinks mellan huset och stuga, respektive huset och garaget. Det har fungerat hyfsat, men jag vill köra trådat istället. Om jag skulle köpa förterminerad fiber, går det att använda med Unifi Switch 8 60W om jag köper separata UFiber AE (blir det rätt modell?). Eller är det något sånt här jag ska ha? UF-MM-10G

Och om jag skulle sätta en UDM Pro i huset, klarar den av två fiberanslutningar i det här fallet, eller är ena porten enbart WAN och inte switchad mot övriga?

https://i.imgur.com/WiIqX1H.png

Switch 8 150W är väl den billigaste switchen dom har som har SFP portar, så då är det mycket billigare att köra med Flex Mini (eller om du har någon annan switch liggandes). Men då behöver du både AE Converter och SFP moduler (SFP moduler behöver du oavsett).

Men varför göra det onödigt komplicerat med fiber, varför inte köra vanlig Cat-kabel?

edit: Hur du kan confa portarna på UDM Pro kan jag inte svara på dock. Men eftersom den är anges som WAN port och inte WAN/LAN så kan det vara så jävligt att dom har låst ner den.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Switch 8 150W är väl den billigaste switchen dom har som har SFP portar, så då är det mycket billigare att köra med Flex Mini (eller om du har någon annan switch liggandes). Men då behöver du både AE Converter och SFP moduler (SFP moduler behöver du oavsett).

Men varför göra det onödigt komplicerat med fiber, varför inte köra vanlig Cat-kabel?

Det börjar dels vara lite halvlångt avstånd, och dels känner jag att det är lika bra att dra fiber för att undvika problem med åska. Nu matas ju alla husen av samma elanslutning (garage till stuga 1 till hus till stuga 2), men jag vet inte om det är risk för något strul ändå. Med oskärmad kabel bör det väl inte vara ett jätteproblem.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det börjar dels vara lite halvlångt avstånd, och dels känner jag att det är lika bra att dra fiber för att undvika problem med åska. Nu matas ju alla husen av samma elanslutning (garage till stuga 1 till hus till stuga 2), men jag vet inte om det är risk för något strul ändå. Med oskärmad kabel bör det väl inte vara ett jätteproblem.

Jo såg avstånden på "kartan" din, men stämmer dom? 90 meter är långt. Tycker det är onödigt långt att gå mellan verkstaden och bonadshuset hemma, och det är drygt 30 meter
Lite mer än 90 meter har vi från vårat hus till närmaste grannes hus.

Men oavsett så är max avståndet 100 meter mellan enheter, det finns inte något litet förråd eller nått med ström i mellan hus och stuga 2? Tänkte på en repeater/extender (eller vad dom nu kallar dom) för att förlänga avståndet på en nätverkskabel.
Men kan du inte få ner avståndet på kabeln under 100 meter är det ju inte så mycket att göra åt saken.

Kommer ju dock bli dyrt, kollade lite snabbt på direktronik och dom har bara en fiberkabel som är längre än 100 meter, den är då 140 meter för 1280:- exl. moms plus $38 för SFP LC modulerna. Ja och alla annan utrustning då

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Iof känner du någon/eller om du själv har tillgång till fiber svets och grejer så kan du säkert komma billigare undan på själva kabeln.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Jo såg avstånden på "kartan" din, men stämmer dom? 90 meter är långt. Tycker det är onödigt långt att gå mellan verkstaden och bonadshuset hemma, och det är drygt 30 meter
Lite mer än 90 meter har vi från vårat hus till närmaste grannes hus.

Men oavsett så är max avståndet 100 meter mellan enheter, det finns inte något litet förråd eller nått med ström i mellan hus och stuga 2? Tänkte på en repeater/extender (eller vad dom nu kallar dom) för att förlänga avståndet på en nätverkskabel.
Men kan du inte få ner avståndet på kabeln under 100 meter är det ju inte så mycket att göra åt saken.

Kommer ju dock bli dyrt, kollade lite snabbt på direktronik och dom har bara en fiberkabel som är längre än 100 meter, den är då 140 meter för 1280:- exl. moms plus $38 för SFP LC modulerna. Ja och alla annan utrustning då

Jo, avstånden stämmer. Det är en ganska stor tomt. Jag har faktiskt pratat med en kompis som jobbar med fiber, men det är lite osäkert när han kan komma loss och låna grejerna, så jag tänkte ha färdigterminerad som ett alternativ i så fall.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag försöker planera upp nätverket nu inför grävsäsongen. De röda linjerna på bilden är dagens trådlösa uplinks mellan huset och stuga, respektive huset och garaget. Det har fungerat hyfsat, men jag vill köra trådat istället. Om jag skulle köpa förterminerad fiber, går det att använda med Unifi Switch 8 60W om jag köper separata UFiber AE (blir det rätt modell?). Eller är det något sånt här jag ska ha? UF-MM-10G

Och om jag skulle sätta en UDM Pro i huset, klarar den av två fiberanslutningar i det här fallet, eller är ena porten enbart WAN och inte switchad mot övriga?

https://i.imgur.com/WiIqX1H.png

Du behöver inte SFP+ moduler om du ska köra 1Gbit. De är dyrare. Det räcker med vanliga. Sedan beror valet av SFP på om du drar multimode eller singlemode. Dra singlemode det är de man bygger alla stora nät av. De här fungerar över en fibertråd https://eu.store.ui.com/collections/operator-accessories/prod...

Budgetalternativet på switchar med sfp är ju edgeswitch 10xp, men när de nya prylarna börjar kräva poe+ blir de utdaterade fort.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av jocke92:

Du behöver inte SFP+ moduler om du ska köra 1Gbit. De är dyrare. Det räcker med vanliga. Sedan beror valet av SFP på om du drar multimode eller singlemode. Dra singlemode det är de man bygger alla stora nät av. De här fungerar över en fibertråd https://eu.store.ui.com/collections/operator-accessories/prod...

Budgetalternativet på switchar med sfp är ju edgeswitch 10xp, men när de nya prylarna börjar kräva poe+ blir de utdaterade fort.

Nej, precis, jag behöver inte 10Gbit. Dock skulle jag vilja använda mina tre befintliga PoE-switchar i första hand, så då bör ju en fiberkonverterare lösa den biten om jag tänker rätt? Jag vill utöka med en UDM Pro till huset för inspelning av övervakningskameror, och den har ju två SFP+-anslutningar. Jag hittar däremot inte om den andra av de två går att använda som jag tänker.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av rzaap:

At my hone now I have a CTS-3106 which according to google is a CPE switch (never seen something similar) so I was thinking to ignore this and connect the fiber cable directly to a UFiber Instant Optical Transceiver and then directly to the Dream machine pro, but I read in some forums that it depends on each ISP if it can synchronize so I wonder..

Does anyone tried something similaer with Comhem's fiber network?

Alternative is to use the existing CTS-3106 switch and bridge it via RJ45 to Dream machine pro but I am curious if it can work without it..

Thanks!

It does also depend on what stadsnät you belong to. But if you only have internet service and not also tv it's usually plug and play. Get a kit of these SFP and one of them will probably work https://eu.store.ui.com/collections/operator-accessories/prod...

Permalänk
Samsung Sverige

Jag sökte runt lite nu och det verkar inte gå att ändra SFP+ Wan-porten på UDM Pro till en till SFP+ lan, så jag behöver i så fall använda tre fiberkonverterare. Om det går att få det att fungera bra känns det som ett vettigt alternativ. De kan ju dessutom strömförsörjas av PoE-switcharna.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Jo såg avstånden på "kartan" din, men stämmer dom? 90 meter är långt. Tycker det är onödigt långt att gå mellan verkstaden och bonadshuset hemma, och det är drygt 30 meter
Lite mer än 90 meter har vi från vårat hus till närmaste grannes hus.

Men oavsett så är max avståndet 100 meter mellan enheter, det finns inte något litet förråd eller nått med ström i mellan hus och stuga 2? Tänkte på en repeater/extender (eller vad dom nu kallar dom) för att förlänga avståndet på en nätverkskabel.
Men kan du inte få ner avståndet på kabeln under 100 meter är det ju inte så mycket att göra åt saken.

Kommer ju dock bli dyrt, kollade lite snabbt på direktronik och dom har bara en fiberkabel som är längre än 100 meter, den är då 140 meter för 1280:- exl. moms plus $38 för SFP LC modulerna. Ja och alla annan utrustning då

Jag såg att många på Ubiquiti-forumet rekommenderade FS.com, och kabeln verkar rätt vettigt prissatt där. Nu har jag inte mätt exakt (gör såklart det innan jag beställer) men som prisexempel här:

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag sökte runt lite nu och det verkar inte gå att ändra SFP+ Wan-porten på UDM Pro till en till SFP+ lan, så jag behöver i så fall använda tre fiberkonverterare. Om det går att få det att fungera bra känns det som ett vettigt alternativ. De kan ju dessutom strömförsörjas av PoE-switcharna.

Nej inte än, men det är på gång även om det verkar ta tid!

https://community.ui.com/tracker/Port-Remapping/70dae45a-522e...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av joeldeluxe:

Nej inte än, men det är på gång även om det verkar ta tid!

https://community.ui.com/tracker/Port-Remapping/70dae45a-522e...

Det verkar ju lovande i så fall! Nu kommer jag nog köpa en UDM Pro oavsett vilket, så det är inte avgörande. Däremot hade det så klart varit smidigt att slippa en av fiberkonvertrarna.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Är det någon som testat detta, eller kan ge inputt?
Har fått i uppdrag att hjälpa en bekant med detta.
Har 4st Unifi APs, tanken jag har är att aktivera Guest läget för besökare och sedan ha ett nät för anställda.
Kan jag konfigurerar upp det med hjälp av kontrollermjukvaran på min bärbara och sedan rullar allt på utan kontakt kontrollermjukvaran?
Eller måste APs alltid ha kontakt med kontrollern?
Har kollat vad man kan göra med appen som finns till iPhone och där hittar jag ingen sådan funktion.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av bjornsson:

Är det någon som testat detta, eller kan ge inputt?
Har fått i uppdrag att hjälpa en bekant med detta.
Har 4st Unifi APs, tanken jag har är att aktivera Guest läget för besökare och sedan ha ett nät för anställda.
Kan jag konfigurerar upp det med hjälp av kontrollermjukvaran på min bärbara och sedan rullar allt på utan kontakt kontrollermjukvaran?
Eller måste APs alltid ha kontakt med kontrollern?
Har kollat vad man kan göra med appen som finns till iPhone och där hittar jag ingen sådan funktion.

Du kan absolut sätta upp nätverket med din bärbara dator och använda den som controller. Dock ställer det ju till det lite med administration och uppdateringar om du inte har en Cloud key eller annan controllermjukvara som körs inne på nätverket.

Om du gör det på enklast möjliga sätt (alltså med controllerprogramvaran på bärbara datorn) och något behövs konfigureras om, så behöver du ta med den bärbara datorn dit och göra det, alternativt skicka över en säkerhetskopia av konfigurationen till någon annan. Men enheterna körs även utan kontakt med controllern, så det går.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Är det någon som testat detta, eller kan ge inputt?
Har fått i uppdrag att hjälpa en bekant med detta.
Har 4st Unifi APs, tanken jag har är att aktivera Guest läget för besökare och sedan ha ett nät för anställda.
Kan jag konfigurerar upp det med hjälp av kontrollermjukvaran på min bärbara och sedan rullar allt på utan kontakt kontrollermjukvaran?
Eller måste APs alltid ha kontakt med kontrollern?
Har kollat vad man kan göra med appen som finns till iPhone och där hittar jag ingen sådan funktion.

Skrivet av Samsung:

Du kan absolut sätta upp nätverket med din bärbara dator och använda den som controller. Dock ställer det ju till det lite med administration och uppdateringar om du inte har en Cloud key eller annan controllermjukvara som körs inne på nätverket.

Om du gör det på enklast möjliga sätt (alltså med controllerprogramvaran på bärbara datorn) och något behövs konfigureras om, så behöver du ta med den bärbara datorn dit och göra det, alternativt skicka över en säkerhetskopia av konfigurationen till någon annan. Men enheterna körs även utan kontakt med controllern, så det går.

Bara för att förtydliga, Gäst-nätverk går att skapa utan att behöva ha en aktiv controller. Men vill man ha gästportal eller hotspot så måste man ha en CloudKey eller Controller som har programvaran igång

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115000166827-UniFi-Gues...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Nej, precis, jag behöver inte 10Gbit. Dock skulle jag vilja använda mina tre befintliga PoE-switchar i första hand, så då bör ju en fiberkonverterare lösa den biten om jag tänker rätt? Jag vill utöka med en UDM Pro till huset för inspelning av övervakningskameror, och den har ju två SFP+-anslutningar. Jag hittar däremot inte om den andra av de två går att använda som jag tänker.

Ja, kör du med fiberkonverters. Hur man kan konfigurera de olika portarna på UDM vet jag inte, men ser att du hittat svaret.

Skrivet av Samsung:

Jag såg att många på Ubiquiti-forumet rekommenderade FS.com, och kabeln verkar rätt vettigt prissatt där. Nu har jag inte mätt exakt (gör såklart det innan jag beställer) men som prisexempel här:

https://i.imgur.com/xlO7blK.png

Ja FS.com ska vara ett bra alternativ. I Sverige finns annars direktronik som har bra sortiment

Skrivet av bjornsson:

Är det någon som testat detta, eller kan ge inputt?
Har fått i uppdrag att hjälpa en bekant med detta.
Har 4st Unifi APs, tanken jag har är att aktivera Guest läget för besökare och sedan ha ett nät för anställda.
Kan jag konfigurerar upp det med hjälp av kontrollermjukvaran på min bärbara och sedan rullar allt på utan kontakt kontrollermjukvaran?
Eller måste APs alltid ha kontakt med kontrollern?
Har kollat vad man kan göra med appen som finns till iPhone och där hittar jag ingen sådan funktion.

Det beror på hur du vill att gästnätverket ska fungera. Om du vill ha ett separerat nätverk med wpa2-psk så behöver du inte kontrollern. Om du vill ha gästportalen med webbsidan som klarar engångslösenord osv. så behöver du ha en kontroller eller cloudkey igång.

Permalänk
Medlem

Jag har en Unifi 6 Lite installerad som maxar på 5g nätet men kör Max 10mbit av 100 på 2.4 nätet. Någon som vet varför? Har testat att byta kanal och ändra mellan 20 och 40 nät

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Axan:

Jag har en Unifi 6 Lite installerad som maxar på 5g nätet men kör Max 10mbit av 100 på 2.4 nätet. Någon som vet varför? Har testat att byta kanal och ändra mellan 20 och 40 nät

Det är ingen lösning, men du verkar inte vara ensam med att få dåliga hastigheter på 2,4GHz: https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/kr55eq/very_slow_2...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Jag har en Unifi 6 Lite installerad som maxar på 5g nätet men kör Max 10mbit av 100 på 2.4 nätet. Någon som vet varför? Har testat att byta kanal och ändra mellan 20 och 40 nät

Det är förmodligen problem med instabil firmware, brukar vara så med nya produkter

Vilken version kör du?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Det är förmodligen problem med instabil firmware, brukar vara så med nya produkter

Vilken version kör du?

Jag kör senaste som finns att tillgå från deras sida

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Jag har en Unifi 6 Lite installerad som maxar på 5g nätet men kör Max 10mbit av 100 på 2.4 nätet. Någon som vet varför? Har testat att byta kanal och ändra mellan 20 och 40 nät

Skrivet av Samsung:

Det är ingen lösning, men du verkar inte vara ensam med att få dåliga hastigheter på 2,4GHz: https://www.reddit.com/r/Ubiquiti/comments/kr55eq/very_slow_2...

Inte exakt samma accesspunkt, men jag kör en UniFi 6 Long Range med firmware 5.43.23.12433 och har 2.4GHz inställt på kanal 6 HT20 och jag ligger på runt 130-140 Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Inte exakt samma accesspunkt, men jag kör en UniFi 6 Long Range med firmware 5.43.23.12433 och har 2.4GHz inställt på kanal 6 HT20 och jag ligger på runt 130-140 Mbit/s.

Tror det är lite skillnad i firmware så det är väl där problemet ligger

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Tror det är lite skillnad i firmware så det är väl där problemet ligger

Bor du i hus/lägenhet? Kan du visa hur konfigurationen på ditt 2.4 GHz-nät ser ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Bor du i hus/lägenhet? Kan du visa hur konfigurationen på ditt 2.4 GHz-nät ser ut?

Ledsen att jag inte svarat, fullt upp här

Jag sitter inte hemma just nu så kommer inte åt min config, men jag har den inställde på kanal 1 samt HT20.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Axan:

Tror det är lite skillnad i firmware så det är väl där problemet ligger

Det är inte någon hårdvaruskillnad mellan 2,4Ghz-modulerna i Lite och Long range då? Förhoppningsvis är det bara firmware, men det kan ju också vara en hårdvaruversion som har något fel.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är inte någon hårdvaruskillnad mellan 2,4Ghz-modulerna i Lite och Long range då? Förhoppningsvis är det bara firmware, men det kan ju också vara en hårdvaruversion som har något fel.

Det är helt annat hårdvara i Long Range jämfört med Lite.

U6-LR 2.4 GHz: 4x4 MIMO / 26 dBm / 600 Mbps / 4 dBi
U6-LITE 2.4 GHz: 2x2 MIMO / 23 dBm / 300 Mbps / 2.8 dBi

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av andr3a$:

Det är helt annat hårdvara i Long Range jämfört med Lite.

U6-LR 2.4 GHz: 4x4 MIMO / 26 dBm / 600 Mbps / 4 dBi
U6-LITE 2.4 GHz: 2x2 MIMO / 23 dBm / 300 Mbps / 2.8 dBi

Det var det jag misstänkte. Så, det är ju svårt att utesluta att det är hårdvarurelaterat eftersom det verkar vara Lite som de flesta har problem med i Unifi-forumen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Min dockercontroller strulade som bara den när jag uppgraderade den i helgen. Det gick inte att få igång den alls. jag tog bort all och skapade om det. sedan läste jag in en backup.
Nu jäklades min egen site. Fick igång mina släktingars som jag driftar, men min egen var omöjligt för mina enheter hamnade i en adopt-loop. de lades till, tappade kontakten och försökte adoptas igen.
jag fick då ta bort dem från min site precis när de tappade kontakten och lägga till dem som ny enhet. givetvis strulade det flera gånger och jag fick upprepa proceduren.

Till slut fungerat det igen. Jag har lagt ned massor av tid på rena buggar och tveksam mjukvara. De är väldigt bra för kostnaden, men jag skulle inte ha dem professionellt...

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/superdealloc/status/1376626243865604100

https://news.ycombinator.com/item?id=26628198

Att Ubiquiti plötsligt börjar pusha ads i management interface:t för sina produkter får mig inte direkt att vilja springa ut och köpa en UDM Pro eller vad fan det kan nu vara. Det får motsatt effekt.

Yikes är bara förordet.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Har de plockat bort historik för klienter i senaste uppdateringen?
Hittar inte det längre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."