Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av LeonHart:

Som vanligt är det taggarna utåt när det kommer kritik mot Sweclockers. Det är Sweclockers som väljer att publicera quiz på en sida man driver för ekonomisk vinning. Att man inte kan få komma med konstruktiv kritik mot att detta håller låg kvalité utan att bli förlöjligad är bara pinsamt.

Alla har vi olika bedömningar kring vad som är konstruktiv kritik. Efter tjugo år på plattformen så är jag rätt partisk men precis som att det är fritt fram att uttrycka sin... Konstruktiva kritik... Så uttrycker jag min åsikt kring denna kritiken. Det är ju i grunden rätt enkelt. Gillar man inte quizet så kan man ju göra något annat med sin tid. Alternativt skapa något själv istället för att kritisera andras verk.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Hade varit sjuk kul om ni kunde spåra upp Andreas Hedlund för en intervju

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

4/10. Är alldeles för glömsk för sådant här. 😅

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

4/10 Korrekta svar!
De korrekta svaren, själva hjärtat i quizen, verkade inte vara din grej.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

6/10
Dålig koll på tillverkare över lag, bättre koll på kort och komponenter, någon chansning gick in. Så rätt skakig 6:a.

Permalänk
Medlem

La ner efter fråga 6 av 10 då hela quizen handlade om marketing, otroligt tråkigt med saker som brand brand och mer brand. Tror enda vettiga frågan jag fick var om minneskontrollern vilket vem som helst som kan nåt om moderkort borde veta var den sitter på äldre sådana.

Jag bryr mig inte vem som brandade X moderkort år Y liksom.

Ganska roligt då jag lagar moderkort mest runt sent 80 till tidigt 2000 tal men ja hur moderkort fungerar är väl tråkigt, bättre att veta vem som döper skit till fitality eller rog eller strix, what ever gamery bullshit.

Permalänk
Avstängd

6/10, missade på allt som var tillnärmelsevis modert. Mer frågor om slot 1 och BX-chipset nästa gång!

Permalänk
Medlem

5/10, jaja

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

7 av 10.Antar jag är gammal då?

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

9 av 10 så inte så pjåkigt, var väl 2 gissningar i det

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

7 av 10, får jag väl va nöjd med

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alternativt skapa något själv istället för att kritisera andras verk.

Mitt verk är att kritisera andras verk. Och hör sen!

Permalänk
Medlem

2/10 det får bli en omtenta.

Permalänk
Avstängd

4 av 10, men ett par slarvfel. Kul att se vissa igen som Soltek. Jissös det var kul.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

4/10 med minst ett slarvfel. Svår quiz men lite kul flashback

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alla har vi olika bedömningar kring vad som är konstruktiv kritik. Efter tjugo år på plattformen så är jag rätt partisk men precis som att det är fritt fram att uttrycka sin... Konstruktiva kritik... Så uttrycker jag min åsikt kring denna kritiken. Det är ju i grunden rätt enkelt. Gillar man inte quizet så kan man ju göra något annat med sin tid. Alternativt skapa något själv istället för att kritisera andras verk.

Eftersom du uppenbarligen tycker tycker att ett inlägg som förklarar varför man tycker att quizet är dåligt inte är konstruktivt så får du berätta vad som krävs för att nå din höga nivå. ”Gör det bättre själv då” känns som dagisnivå och hur har du tänkt att man ska veta att quizet är dåligt innan man har gjort det?

Som moderator representerar du Sweclockers och då kanske man ska ha lite mer ödmjuk inställning än att alla som inte gillar detta kan dra. Hade jag drivit Sweclockers hade jag tagit en seriös funderare på om du är lämpad för uppgiften.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Enda jag var helt säker på var sista frågan. hade ett sånt moderkort och ångrade för evigt att jag hade köpt det. Kunde kopiera filer i max 3.56 MB/s över nätverket annars hängde sig datorn. Fy fan va tråkigt det var

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exerco:

Quizet fick mig att sakna Abit. 9/10

Jag också, var tvungen att plocka fram och fingra lite på mitt BX6 med slocket (Tualatin).

Just det 7/10, ett par korkade fel.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av LeonHart:

Eftersom du uppenbarligen tycker tycker att ett inlägg som förklarar varför man tycker att quizet är dåligt inte är konstruktivt så får du berätta vad som krävs för att nå din höga nivå. ”Gör det bättre själv då” känns som dagisnivå och hur har du tänkt att man ska veta att quizet är dåligt innan man har gjort det?

Som moderator representerar du Sweclockers och då kanske man ska ha lite mer ödmjuk inställning än att alla som inte gillar detta kan dra. Hade jag drivit Sweclockers hade jag tagit en seriös funderare på om du är lämpad för uppgiften.

Att man som moderator representerar hela sweclockers är inte sant.
Representerar moderatorerna i en r/gaming hela Reddit? Eller alla gamers?

Moderatorerna här på sweclockers modererar ideellt och gör en enorm insats för communityt som de är en del av. Anledningen att de är här är ju för att de är en del av den communityn och måste få ha samma svängrum att uttrycka sig som andra.

Att lägga den typen av ansvar som du föreslår på ideella moderatorer hade nog ganska snabbt lett till att vi inte hade haft några moderatorer alls.

För oss som är anställa är det förstås en helt annan sak.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av CFSsss:

Mitt verk är att kritisera andras verk. Och hör sen!

Meta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

9/10...borde få behålla jobbet ett tag till då *lättad*

Permalänk
Medlem

8/10
Många klassiker för oss som var med när det begav sig.
Jävla tråkigt att det gick som det gick för Abit, hade nog 5 av deras brädor, helt fantastiska.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Som vanligt är det taggarna utåt när det kommer kritik mot Sweclockers. Det är Sweclockers som väljer att publicera quiz på en sida man driver för ekonomisk vinning. Att man inte kan få komma med konstruktiv kritik mot att detta håller låg kvalité utan att bli förlöjligad är bara pinsamt.

Jag har inte märkt av att det är vanligt med taggarna utåt här på SweClockers, har du fler exempel på detta?

Att @Dinoman förlöjligade @p1p3 känns kanske aningen överdrivet och att sistnämnde skulle framfört någonting konstruktivt är väl tveksamt (imo). Quizet är inte dåligt bara för att hen inte håller reda på häftiga namn, tillverkare eller färger, för det finns ju folk i tråden som faktiskt kunde svaren och kudos till er, fan vad grymma ni är!

Permalänk
Medlem

Rätt bra. 6/10.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

6/10 är förvånande bra.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kul quiz! Dock lite tråkigt med suntek/soltek som jag gick bet på. "Kände igen" dem och gissade på en av dem.

Det blir ju lite som årtalsfrågor igen, om huruvida det är 1984 eller 1983 något kom ut på marknaden.

Eller är jag bara dålig förlorare kanske

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

8/10 En del var bara turgissningar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Sysop:

Jag har inte märkt av att det är vanligt med taggarna utåt här på SweClockers, har du fler exempel på detta?

Att @Dinoman förlöjligade @p1p3 känns kanske aningen överdrivet och att sistnämnde skulle framfört någonting konstruktivt är väl tveksamt (imo). Quizet är inte dåligt bara för att hen inte håller reda på häftiga namn, tillverkare eller färger, för det finns ju folk i tråden som faktiskt kunde svaren och kudos till er, fan vad grymma ni är!

@p1p3 @LeonHart

Jag får pudla lite och erkänna att min sarkasm inte landade särskilt väl, sen har resten av kritiken där blivit bemött tror jag.

Personligen så är jag rent allmänt rätt trött på "kritiker" som mest bara häver ur sig personliga åsikter utan närmare eftertanke på hur saker och ting ska landa eller då konstruktivt ge något. Det har säkert mycket att göra med att jag i mellan åt gör testpilotsuppdrag åt Sweclockers och har fått uppleva denna sortens "lat" kritik som jag kallar det själv.

Jag gav ju ett förslag på hur man själv personligen skulle kunna bidra till att förbättra kvalitén sen upplevdes det kanske inte som genuint från mitt håll men det var en genuin idé från mitt håll.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dinoman:

@p1p3 @LeonHart

Jag får pudla lite och erkänna att min sarkasm inte landade särskilt väl, sen har resten av kritiken där blivit bemött tror jag.

Personligen så är jag rent allmänt rätt trött på "kritiker" som mest bara häver ur sig personliga åsikter utan närmare eftertanke på hur saker och ting ska landa eller då konstruktivt ge något. Det har säkert mycket att göra med att jag i mellan åt gör testpilotsuppdrag åt Sweclockers och har fått uppleva denna sortens "lat" kritik som jag kallar det själv.

Jag gav ju ett förslag på hur man själv personligen skulle kunna bidra till att förbättra kvalitén sen upplevdes det kanske inte som genuint från mitt håll men det var en genuin idé från mitt håll.

Du är bara bitter för att du satte 2/10.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Du är bara bitter för att du satte 2/10.

Jag satte 6/10 om jag får be. Moderkortsfärger är min specialitét

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt