Permalänk
Medlem

HBO Max via VPN?

Tja allihopa. Hoppas alla har haft en trevlig helg med nära och kära.

Jag har en LG CX och undrar om det är möjligt att fixa HBO Max via VPN.

Och om det går, vilket VPN ska man skaffa?

Önskar alla en trevlig fortsättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sayk0sis:

Tja allihopa. Hoppas alla har haft en trevlig helg med nära och kära.

Jag har en LG CX och undrar om det är möjligt att fixa HBO Max via VPN.

Och om det går, vilket VPN ska man skaffa?

Önskar alla en trevlig fortsättning.

Ska du ha VPN för TVn får du nog sätta VPN på hela nätverket via din router är min gissning. Finns massvis med alternativ där ute. Mullvad, OpenVPN, osv. Kör NordVPN själv pga en sjukt bra deal förra året. Men den används sällan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

HBO Max kommer till Norden under 2021
https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/de-ska-leda-hbo-max...

Du kan dock få den nu också om du kan fixa pre-paid betalkort från U.S och fixa en bostadsadress i USA för köra VPN igen.

Permalänk
Avstängd

Jag kör VPN för Hulu. Funkar ganska bra, men jag kör det på en PC än så länge så jag får ju inte 4K eller så tyvärr. Jag håller på att försöka få till en lösning med min gamla XB One S. Om jag får den att koppla upp via VPN, kör en nollställning och kanske ett separat konto, så borde jag kunna installera alla amerikanska streamingtjänster på den. Jag löser det genom att köra en RPi som en separat AP med VPN, men jag har inte riktigt fått ordning på allt ännu.

En annan tanke jag hade var att försöka med någon typ Android-TV-lösning om den stöder VPN, vilket jag inte är säker på att den gör dock.

Ska du köra VPN på teven så kommer du ju inte få tillgång till svenska tjänster, vilket kanske inte spelar någon roll för dig visserligen, men jag hade saknat SVT Play exempelvis. Netflix hade fått större utbud men jag hade ju tappat svenskt tal på barnfilmer och så.

Den VPN jag använder är Strong VPN. Vet inte om den är ansedd som så bra eller så, de köpte upp den jag hade innan så jag kom in den vägen. Men det har funkat bra hittills. De har en enkel applikation för Windows, och appar för Android och så, och stöd för OVPN för routers och liknande. Många servrar i olika länder med rätt bra hastighet. Dessutom stöder de flera samtidiga enheter på samma abonnemang.