Trådlöst gaming headset med mikrofon för 2000kr

Permalänk

Trådlöst gaming headset med mikrofon för 2000kr

Hej, jag har kollat en hel del och blivit grymt sugen från att vara trådbunden till trådlöst på mitt headset. Idag har jag ett gammalt astro a40 som är nog runt 6-8 år så skulle vilja ha någon som har bättre ljud eller lika bra. En sak som den behöver är en rätt så okej mikrofon då jag sitter en hel del i discord. Jag har en summa på runt 2000kr. Jag har varit inne och kollat på två stycken som har fastnat en del för mig och det är corsair virtuoso och logitech x pro wireless men är öppen för förslag.

Det kommer säkert vara en del folk som kommer med rekommendera mig att köra på en egen mick och ett headset men tyvärr så har jag inte världens största skrivbord och vill inte att den framför mig, men kan ta råd för det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Hej, jag har kollat en hel del och blivit grymt sugen från att vara trådbunden till trådlöst på mitt headset. Idag har jag ett gammalt astro a40 som är nog runt 6-8 år så skulle vilja ha någon som har bättre ljud eller lika bra. En sak som den behöver är en rätt så okej mikrofon då jag sitter en hel del i discord. Jag har en summa på runt 2000kr. Jag har varit inne och kollat på två stycken som har fastnat en del för mig och det är corsair virtuoso och logitech x pro wireless men är öppen för förslag.

Det kommer säkert vara en del folk som kommer med rekommendera mig att köra på en egen mick och ett headset men tyvärr så har jag inte världens största skrivbord och vill inte att den framför mig, men kan ta råd för det också.

Alla tillverkare har olika ljudbilder och vilken som passar dig bäst vet bara du själv, men dom 2 du nämner är bra trådlösa headset med så bra mikrofon det går när man tittar på trådlöst.
Virtuoso har jag inte själv testat men vet att det fått bra omdöme, Logitechlurarna har jag själv och gillar ljudet samt passformen och ingen har klagat på mic ljudet.
Dock vill jag påpeka att max volymen kan vara låg på Logitech om man kör dom via Logitech G Hub (mjukvaran för Logitechs utrustning) vilket gjort att jag installerat en separat EQ för att boosta ljudet då den i LGH inte räcker till.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Alla tillverkare har olika ljudbilder och vilken som passar dig bäst vet bara du själv, men dom 2 du nämner är bra trådlösa headset med så bra mikrofon det går när man tittar på trådlöst.
Virtuoso har jag inte själv testat men vet att det fått bra omdöme, Logitechlurarna har jag själv och gillar ljudet samt passformen och ingen har klagat på mic ljudet.
Dock vill jag påpeka att max volymen kan vara låg på Logitech om man kör dom via Logitech G Hub (mjukvaran för Logitechs utrustning) vilket gjort att jag installerat en separat EQ för att boosta ljudet då den i LGH inte räcker till.

Okej det jag har hört om logitechs lurar är att micken är rätt så dålig men det är ju från person till person

Permalänk

Skulle undvika samtliga Logitechs gamingheadset.
Har själv ägt flertal igenom åren för att de är satans sköna att ha på sig, bra ljud, hyffsad mikrofon(för att vara trådlöst) och rätt så billiga jämfört med andra märken.
Det som talar emot och fått mig att överge märket är att samtliga modeller har krånglat något så in i helvete, mjukvaran är helt värdelös.

Hade ett nyligen som micen bara valde att ge upp för mig.
Fungerade klockrent kvällen innan, på morgonen när jag ska starta upp systemet så är micen bara död.
Lade säkert 6h totalt på att felsöka problemet utan någon vidare lycka.

Aldrig mer Logitech för min del men känner du att det är något du är villig att riskera så köp

Permalänk

Jag har själv Logitech G PRO X WIRELESS och de har fungerat felfritt för mig. Har verkligen ingenting att klaga på. Sjukt sköna på huvudet, bra batteritid och mycket bra ljud!

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Jag söker med en trådlös uppgradering till mina SteelSeries Arctis 3 som jag haft sedan releasen.

jag har kollat upp

Logitech G935 Lightsync

Plantronics RIG 800HD

men vilket är egentligen det bättre valet? - finns där bättre?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Jag köpte steelseries arctis pro wireless på rea för 1800kr (Ligger runt 3000kr nu). Är mycket nöjd med dom. Bra ljud, bekväma och det bästa är att man får med två batterier så att man slipper ha sladd.

Permalänk
Medlem

Jag får ursäkta direkt för jag kommer rekommendera något strax över din prisklass, 3200 kr. Men enligt mig så är det extremt svårt att hitta ett trådlöst headset med bra mikrofon, så högre prisklasser är nästan ett krav.

Jag har själv beställt och inväntar ett Audeze Penrose X som jag ska testa. Vad jag har hört om det så är micen relativt bra med senaste firmware uppdatering (Dock inte ens i närheten av trådade headset). Ska också vara ett grymt ljud i hörlurarna från vad jag förstår.

Ett billigare alternativ kan vara Audio-Technica ATH-G1WL som jag tror ska ha en skapligt bra mic också.

Inte direkt svaren du vill ha, men tänkte att det är närmaste