RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

De kort vi eventeullt får "över" vid avbokningar kommer inte att bli beställningsbara på nytt. Vi har ingen ny kö man kan ställa sig i.

Då är den reserverad för dig på vårt lager och väntar bara på att skickas. Obs att vi har lite längre leveranstider nu under black week men vi jobbar på att få ut alla beställningar ASAP. Lagret jobbar bokstavligen dygnet runt med "all hands on deck"

//Erik

@Komplett

Tack för snabb och bra info Erik! Förstår att det är mycket pågång nu, men jag sitter lugnt ner nu och väntar !

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

De kort vi eventeullt får "över" vid avbokningar kommer inte att bli beställningsbara på nytt. Vi har ingen ny kö man kan ställa sig i.

Då är den reserverad för dig på vårt lager och väntar bara på att skickas. Obs att vi har lite längre leveranstider nu under black week men vi jobbar på att få ut alla beställningar ASAP. Lagret jobbar bokstavligen dygnet runt med "all hands on deck"

//Erik

Om det blir kort "över" bränner ni upp dom? Ger dom till kungen?

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såaattee ja hur ska man säga detta...
MSI kontaktade mig nyss och berättade att alla lovade kort från AMD ej kommer att skeppas. Detta berör främst de som lagt order på RX 6800 då inte ett enda kort har levererats från dom.
Gigabyte väntar jag ännu feedback från men känns absolut inte positivt i dagsläget

Alltså utöver de kort som har landat på vårt lager kommer inget mer skeppas till oss.

Så vad händer nu för alla som har en bokning från oss?

Då vi har en hanterbar mängd orders på alla 3 kort på hemsidan så kommer mitt mål vara att erbjuda tredjepartskorten till de som bokat dessa kort. Vi har extremt få av dessa tredjeparts inkommande så blir passande att de i kö får välja hur de vill gå vidare i turordning!

/Patrik

Det var ju mindre roligt att höra... Så ni kommer inte få några MSI 6800 överhuvudtaget?

Dum som man är när man trodde på tilldelning så köpte jag presentkort för beloppet och har nu bundit pengarna till er, nu får man eventuellt bita i det sura äpplet... Var enbart intresserad utav referenskortet...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av livsnjutaren:

Om det blir kort "över" bränner ni upp dom? Ger dom till kungen?

Dom "försvinner" in i min dator
Nej, men de används för att täcka ev. DOA, går till redan befintliga köer eller används i våra Komplett PC.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

De kort vi eventeullt får "över" vid avbokningar kommer inte att bli beställningsbara på nytt. Vi har ingen ny kö man kan ställa sig i.

Då är den reserverad för dig på vårt lager och väntar bara på att skickas. Obs att vi har lite längre leveranstider nu under black week men vi jobbar på att få ut alla beställningar ASAP. Lagret jobbar bokstavligen dygnet runt med "all hands on deck"

//Erik

Tack för svar, det uppskattas med tydlighet

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fick precis tracking nummer på mitt 6800 xt msi från Webhallen. Woho!!!!

Permalänk
Medlem

Yes, kommer lägga ut ett Asus 6800 när jag får det på måndag.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jo ni som beställde XT korten får era kort. Vi andra blir helt utan som det ser ut
Funderar på att ge upp och gå på rtx 3070 istället. Ser lika nattsvart ut med 5600x CPU med.

Fanns typ 65st 5600x i morse på komplett tror jag, om inte de var låsta till uppgraderingspaketet nedan. Så helt hopplöst verkar det inte vara. (Vet inte hur man gör hyperlänk) https://www.komplett.se/product/1172348/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi har inget att informera om här. Vi har inte samma problem som Webhallen och alla "referenskort" från MSI som vi var lovade har redan kommit och ligger fysiskt på vårt lager :). Har man som kund fått en garanterad beställning på ett kort så kommer man få det kort man beställt.

//Erik

Tjenare... ni har ju varit minst sagt otydliga i ert bekräftelse mejl tack vore det har jag lyckats att avbeställa mitt 6800 kort och blev helt utan då xt korten inte fanns. Och vi pratar om ”sen” beställning alltså 15:05

Permalänk
Medlem
Skrivet av jblomberg:

Fanns typ 65st 5600x i morse på komplett tror jag, om inte de var låsta till uppgraderingspaketet nedan. Så helt hopplöst verkar det inte vara. (Vet inte hur man gör hyperlänk) https://www.komplett.se/product/1172348/datorutrustning/dator...

Nu är de helt slut. Även i uppgraderingspaketet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Nu är de helt slut. Även i uppgraderingspaketet.

Jo tyvärr, tyvärr får man vara på hugget hela tiden om man ska gå tilldelning i dessa tider. Jag såg det försent så såg aldrig saldot, bara att någon tipsat om det i BF-tipstråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såaattee ja hur ska man säga detta...
MSI kontaktade mig nyss och berättade att alla lovade kort från AMD ej kommer att skeppas. Detta berör främst de som lagt order på RX 6800 då inte ett enda kort har levererats från dom.
Gigabyte väntar jag ännu feedback från men känns absolut inte positivt i dagsläget

Alltså utöver de kort som har landat på vårt lager kommer inget mer skeppas till oss.

Så vad händer nu för alla som har en bokning från oss?

Då vi har en hanterbar mängd orders på alla 3 kort på hemsidan så kommer mitt mål vara att erbjuda tredjepartskorten till de som bokat dessa kort. Vi har extremt få av dessa tredjeparts inkommande så blir passande att de i kö får välja hur de vill gå vidare i turordning!

/Patrik

Gäller detta även 6800xt @webhallen? När kan man i så fall vänta sig erbjudandet om tredjeparts kort? Tack!

Permalänk
Medlem

deras erbjudanden blir väl att korten faktiskt finns att köpa 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Beställde STRIX RX6800XT LC och Nitro+ SE från Inet.

"OBS! Produkten beräknas ha väldigt lång leveranstid. Även om du lägger order direkt vid release förväntas vi inte kunna leverera produkten under 2020."

Har man tur så får man väl dem i februari. -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såaattee ja hur ska man säga detta...
MSI kontaktade mig nyss och berättade att alla lovade kort från AMD ej kommer att skeppas. Detta berör främst de som lagt order på RX 6800 då inte ett enda kort har levererats från dom.
Gigabyte väntar jag ännu feedback från men känns absolut inte positivt i dagsläget

Alltså utöver de kort som har landat på vårt lager kommer inget mer skeppas till oss.

Så vad händer nu för alla som har en bokning från oss?

Då vi har en hanterbar mängd orders på alla 3 kort på hemsidan så kommer mitt mål vara att erbjuda tredjepartskorten till de som bokat dessa kort. Vi har extremt få av dessa tredjeparts inkommande så blir passande att de i kö får välja hur de vill gå vidare i turordning!

/Patrik

Låter jättebra då kanske man får tag i ett kort iaf tillslut. 😊

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Komplett skickade iaf Sapphire 6800 idag 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk

Vad är ett rimligt pris för respektive RX 6X00 XT kort?

Tjo, jag undrar bara vad är ett rimligt pris att ge för respektive kort i dagsläget (om det ens finns tillgång till det) kontra om man annars skall gå på nvidia's nya RTX 3000-serie (samma problem här med tillgång antar jag)
Tack på förhand för svar!
Trevlig söndag mvh.

:')

Permalänk
Medlem
Skrivet av CurryBurken:

Tjo, jag undrar bara vad är ett rimligt pris att ge för respektive kort i dagsläget (om det ens finns tillgång till det) kontra om man annars skall gå på nvidia's nya RTX 3000-serie (samma problem här med tillgång antar jag)
Tack på förhand för svar!
Trevlig söndag mvh.

:')

Jag anser att korten inte är värda mer än AMDs MSRP, eller det referenskorten såldes för i Sverige, dvs 6899-7199 kr för RX 6800 eller 7999-8499 kr för RX 6800 XT.

Nvidia har DLSS och bättre raytracing prestanda, när det närmar sig priserna som partnerkorten har så är 3070 och 3080 bättre köp (i min mening).

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Någon 500 över inköpspris + frakt. Men då skall paketet vara oöppnat.
500ingen är för besväret. Allt över det är hur nödvändigt du tycker det är att du måste ha just denna GPUn.
Rx korten med referenskylarna kommer vara väldigt attraktiva eftersom 3djepartarna fläskat på med 3 slots kylare på typ alla sina kort. Vilket är heeeelt onödigt då referenskylaren verkar vara grymt bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av CurryBurken:

Tjo, jag undrar bara vad är ett rimligt pris att ge för respektive kort i dagsläget (om det ens finns tillgång till det) kontra om man annars skall gå på nvidia's nya RTX 3000-serie (samma problem här med tillgång antar jag)
Tack på förhand för svar!
Trevlig söndag mvh.

:')

Skulle säga runt 500kr billigare än dess RTX3080 motsvarighet. DVS. Ex. köper du ett RX6800XT Strix borde de vara minst 500kr billigare än RX3080 Strix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

känns surt, hoppas det kommer en bekräftelse snart.. mitt gick igenom 15.00 så man tycker ju det borde gå igenom.

Det slutade med att jag plötsligt fick igenom båda köpen. Jag avbokade det ena direkt, pengarna åter efter 4-5 dagar (varför så länge INET?) och går kunde jag hämta ut ett Powercolor XR 6800.

Hoppas du fick ditt kort med!

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Hämta ut mitt efterlängtade paket från @inet !

MSI 6800 XT som jag väntat!!!

Öppnar kartongen och där ligger ett ICKE XT kort, snacka om att besvikelsen är STOR. Fy F*N!

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Hämta ut mitt efterlängtade paket från @inet !

MSI 6800 XT som jag väntat!!!

Öppnar kartongen och där ligger ett ICKE XT kort, snacka om att besvikelsen är STOR. Fy F*N!

Det låter ju helt otroligt att Inet har skickat fel kort, du borde kontakta dem direkt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Hämta ut mitt efterlängtade paket från @inet !

MSI 6800 XT som jag väntat!!!

Öppnar kartongen och där ligger ett ICKE XT kort, snacka om att besvikelsen är STOR. Fy F*N!

Alltså står det enbart "RX 6800" på lådan?

Permalänk
Medlem

Hardware Unboxed har pratat med AMD, och dom lovar AIB kort till MRSP (?) inom 4-8 veckor. Skall bli intressant att se om dom håller det, även om jag tycker MSRP på AIB kort verkar lite optimistiskt om det är referens MSRP dom menar.

Permalänk
Skrivet av vIKz3080:

Alltså står det enbart "RX 6800" på lådan?

Ja!

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk

Nu har jag pratat med kundtjänst och dom skulle lösa detta så snart och smidigt som möjligt men hur det vette tusan.

Någon annan har ju fått mitt kort helt klart! :((

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem

Har ett 6800XT samt Asus 570x moderkort med den förbannade fläkten som är helt täckt av detta kort, med gamla 1080 så spann inte fläkten upp så frekvent den gör nu, någon som har tips, fungerar riserkablar bra t.ex https://www.webhallen.com/se/product/318113-ASUS-ROG-Strix-Ri... eller måste man upp i denna nivå? https://www.webhallen.com/se/product/325375-Louqe-TWINAX-PCI-...

om det är den senare köper jag nästan hellre ett nytt moderkort utan fläkt.. har ett stort chassi och inga fönster så spelar ingen roll hur det ser ut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Har ett 6800XT samt Asus 570x moderkort med den förbannade fläkten som är helt täckt av detta kort, med gamla 1080 så spann inte fläkten upp så frekvent den gör nu, någon som har tips, fungerar riserkablar bra t.ex https://www.webhallen.com/se/product/318113-ASUS-ROG-Strix-Ri... eller måste man upp i denna nivå? https://www.webhallen.com/se/product/325375-Louqe-TWINAX-PCI-...

om det är den senare köper jag nästan hellre ett nytt moderkort utan fläkt.. har ett stort chassi och inga fönster så spelar ingen roll hur det ser ut..

Har du bara en pcie 16 slot? Annars kanske du kan testa att sätta kortet i den andra slotten.
Gällande reiserkablarna, kolla så de stöder pcie 4 om du skaffar sån