Permalänk
Medlem

Wasteland 3

Sitter hemma en regnig lördag och upptäcker precis att Wasteland 3 kommit ut (finns på bla game pass). Efter första timmen och intro-uppdraget (i praktiken bara en intro till mekanismen i spelet) måste jag erkänna att jag är fast! Jag började köra som far-dotter paret (så kan jag leva mig in i att jag är ute och härjar med lilltjejen ).

Någon mer som hunnit prova?

Permalänk
Medlem

Jupp, provade det någon timma när det kom ut (backer). Riktigt kul!
Kommer lira lite mer senare idag, troligen börjar jag om, då jag inte kommit långt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nej ere sant?! Måste köpa!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Spelat till första basen, skrattade så jag grät över dialogen med robotarna och mainframe 😂

Lite buggigt dock. Har haft två-tre CTD och den mer obehagliga buggen att mina user-made companions förlorar alla attribut när jag byter ut followers. Fick starta om helt och tänker inte byta ut några followers förrän det är åtgärdat.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Moderator
Forumledare

@candybag: Vilken version kör du? Gamepass?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Spelade lite igår också, hyfsat kul, mycket nostalgi. Känns som att man kommer tröttna på en del av lustigheterna som redan börjat repetera sig dock. Kraschade också ett par gånger på XBoxen mitt i spelet, vilket nog aldrig har hänt mig tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@candybag: Vilken version kör du? Gamepass?

Jag köpte det till PC, på steam. Gamepass vet jag inget om.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Hur är det jämfört med Wasteland 2?

2:an var alldeles för kort och linjärt och hade inget replay-värde då man i princip tvingades gå igenom varenda hörn i varje område innan man kunde gå vidare.

Permalänk
Medlem

Försökte dra igång det via Xbox Gamepass på PC, men hann inte längre än att kalibrera ljussättning på startmenyn innan hela kalaset kraschade. Finns lite hot-fixar att googla fram, men ingenting har fungerat ännu.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Har precis spelat igenom Wasteland 3, skaffade gamepass en månad och hade endast problem med att få igång spelet en gång (något om att licens saknades) men det löstes efter en omstart av Xbox-appen.
Gillade det skarpt (kanske inte så konstigt då Fallout 2 är en favorit), men skulle inte säga att det är ett fullprisspel, snarare ett vänta till dess det kostar max 350-400:-, eller gör som jag och spela det genom gamepass. Stridssystemet är nog det bästa med spelet, med strider som oftast kräver eftertanke, men förlåter ett eller två misstag på normal svårighetsgrad. Storyn är bra (har dock inte sett allt då antalet val man kan göra är väldigt många och vissa val utesluter andra), quests har ofta ett flertal sätt att lösas beroende på vilka skills dina karaktärer har, så många potentiella strider går att undvika.
Vad gör då att jag inte rekommenderar det till fullpris? Dels har jag haft en hel del buggar exempelvis; kamera som inte zoomar in/ut som den ska, texturer som ballar ur, karaktärer som fastnar, saker som försvinner ur quick slots så man måste in i menyn för att åtgärda det. Det som dock störde mig mest är de enormt långa laddningstiderna, dessa fick mig att bäva lite inför att gå till ett annat område (hade jag glömt något där jag var nu, är jag helt säker på att det är dit jag ska?), och kändes som de är längre än de var i Fallout 2 när jag spelade det på vår 166:a för mer än 20 år sedan. Hade dessutom omgångar med rent brutala fps drops (nästan så det blev seconds per frame istället), dessa kunde för det mesta fixas med en omladdning, men ett par gånger behövde jag starta om spelet.

Slutbetyget blir en hög 6/10, men åtgärdas problemen med laddningstider, buggar och fps så höjs det till en låg 8/10.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Bränt av 5-6h nu och har nog redan tröttnat. Wasteland 2 kunde rida på nostalgin men trean känns mest fantasilös, förutsägbart och med akut brist på överraskningar. Säkert mer intressant om man inte varvat tvåan. Jag ger spelet tre badbollar av fem möjliga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Har kört några timmar men tycker nog tvåan var bättre. UI:n i trean känns lite som X-com (det sämre modernare) när tvåan kändes mer retro och bättre.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Nyss köpt och börjat spela, men hur fasen gör man för att se detaljerad info för hit chance?
I XCOM kan man ju få upp detaljerad info där man ser avdrag p.g.a. avstånd, fiendens cover, diverse buffs från kanske leadership etc.
Så om man har låg chans att träffa så kan man gå in och kika vad det beror på, och försöka förbättra läget.

Skjuter man verkligen helt i blindo här, eller finns nån knapp att trycka på där man kan se vad som händer när man ska targeta en fiende?

Tack på förhand om nån kan hjälpa

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Någon på reddit har liknande funderingar, och även fast det är massa olika saker som verkar spela in (avstånd, flankning, cover, vapen-addons, leadership etc etc) så verkar man inte kunna få fram denna info nånstans!

Citat:

I was looking for exacly this. Becuase in very close engagements, the hit chances are way down. Damnit. I think this is kinda important information for proper utilization of the weapons, it's a shame we dont have it displayed anywhere

Seriöst?
Pengarna i sjön i så fall, jag spelar inte vidare om jag måste spela i blindo
Kanske borde kollat upp detta i förväg, men är ju lite som att köpa ett FPS och inse att man inte kan hoppa, eller köpa en tactical shooter och inse att man inte kan croucha - det är sånt man till 100% utgår från att det finns i spelet!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)