Permalänk

Auto aim Xbox One

Hej, har precis införskaffat ett Xbox one x och Gillar FPS campaign spel men är urusel på sikta. Finns det nån möjlighet att få Auto aim? Är det spel beroende eller går det allmänt få? Sett att det finns gummi pluppar att sätt över spaken för att få en lugnare styrning men om auto aim finns så vore det kanon.

Permalänk

De flesta fps spel har ju aim assist, så lugna ner dig på spakarna när du siktar så ska det bli bättre. Var jobbigt att gå från pc till ps3 när man skulle spela cod kommer jag ihåg för man konstant skulle justera. Auto aim aka aimbot kan väl kännas av spelens anti cheat även om det är offline

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Det är olika från spel till spel men brukar finnas någon setting för det hur stark man vill ha. Finns ingen system inställning för auto som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_jo1:

Hej, har precis införskaffat ett Xbox one x och Gillar FPS campaign spel men är urusel på sikta. Finns det nån möjlighet att få Auto aim? Är det spel beroende eller går det allmänt få? Sett att det finns gummi pluppar att sätt över spaken för att få en lugnare styrning men om auto aim finns så vore det kanon.

Jag kan säga att det är en stor vanesak, man kommer att vänja sig och jag föredrar att stänga av aim-assist då det ställer till mer än vad det tillför. Enda fördelen är att använda det i multiplayer spel för att identifiera motståndare som gömmer sig bakom buskar/i gräs.

Jag föredrog att till en början dra ner senset rätt så lågt så jag kunde vara lite mer aggressiv med spakarna, för att sedan finjustera. Ge det ett par tre månader så kommer det att kännas mer naturligt. Alla har suttit i den sitsen och ja man känner sig handikappad till en början men det kommer!