Alternativ till Endomondo (löparapp med planering/guidning)

Permalänk
Medlem

Alternativ till Endomondo (löparapp med planering/guidning)

Hej!

Jag har länge (> 7 år) varit betalande användare av Endomondo. De senaste veckorna har appen och webben varit löjligt ostabil, men inte en tillstymmelse till kommunikation från deras sida - deras senaste Facebook-inlägg är från 2019, och de har tagit bort sitt Twitterkonto.

Jag håller därför på att leta upp en annan löparapp. Jag har kikat lite på typ Strava, som har bra statistik men saknar featuren till varför jag betalar för Endomondo: En träningsplan!

Det fungerar som så att jag talar om för Endomondo att mitt mål med planen är att jag ska springa milen snabbare än vad jag gör idag, talar om hur länge jag vill hålla på och hur ofta jag vill träna. Ut spottar den en träningsplan, som dessutom anpassar sig till mina resultat under Coopertest och annat. Detta har jag inte hittat någonstans ännu, och därför vill jag ha hjälp från er!

Vad finns det för appar/system som klarar detta? Jag vill kunna integrera min Garmin-löparklocka (mha Garmin Connect i första hand, och drömmen hade varit tvåvägskommunikation så att appen kunde skapa träningspassen till klockan direkt) i detta.

Jag är absolut beredd att betala för detta, så hit med med alla tips ni har!

/zyber

felstavning
Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Kan det vara din telefon/klocka som strular snarare...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kan det vara din telefon/klocka som strular snarare...?

Nej.

Webben rapporterar oftare HTTP/504 GATEWAY TIMEOUT än HTTP/200 OK.

Det här är de senaste inläggen i deras facebook-grupp (tog mig friheten att maska bort namn och bild, GDPR yadayada)

För mer klagomål, se deras Facebook-grupp: https://www.facebook.com/pg/endomondo/community/

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Ja, de verkar ju onekligen ha problem. Har kört en del Runkeeper. De har en bra app till Android Wear. Verkar även ha så att du kan skapa en plan (har för mig att jag skapade planer under gratis premium och skrev ner för att sedan följa manuellt )