Sälja router TP-Link Archer C3200 till kompis. Pris?

Permalänk
Medlem

Sälja router TP-Link Archer C3200 till kompis. Pris?

Hej,

Har en TP-Link Archer C3200 (https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3214704) över som en kompis vill köpa av mig. Priset har varierat duktigt enligt prisjakt historik, och nu verkar den inte gå att köpa längre. Tycker alltid det är svårt med affärer med folk man känner. Känns extra viktigt att ingen känner sig lurad liksom. Vad tycker ni är ett rimligt pris för denna router?

Tack på förhand!
/Sandsu

Permalänk
Vila i frid

Om det inte finns någon garanti kvar på den, sälj den till ett pris som ditt samvete orkar med. Du sover bättre efter att ha varit generös än att ha skörtat upp din kompis. Det som kan/brukar paja är nätdelen - som lätt går att ersätta.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: Jo, det är väl en bra utgångspunkt (Y) Men snackar vi liksom 300 eller 1000 spänn? Vad hade ditt samvete sagt? Ingen garanti.

Permalänk
Vila i frid

Allt man säljer till släkt, polare och vänner går sönder efter 3 sekunder - så sitter man där och slösar dagar på att lösa problem med skräpet. Jag säljer aldrig något privat numera, hellre skänker jag bort saker - som t.ex. Volvo S60 T5'an och datorer & tillbehör till brorsan och hans tre söner - varav en fått en gsx600f att övningsköra och köra upp med. Jag värderar tid mer än pengar och har ingen aning om hur du resonerar i den frågan. En femhundring låter rimligt med förbehållet RH dvs runt-hörnet-garanti.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen så resonerar jag oxo, jag skänkte nyligen bort 1st broadcom wifi kort till en bärbar dator till en bra kompis som hjälper oss med service på våra bilar