300/100 räcker det för NAS med 6 användare Synology DS218play?

Permalänk

300/100 räcker det för NAS med 6 användare Synology DS218play?

Fundersam vad jag ska köpa då vi mestadels ska redigera dokument men ju mer jag läst om NAS desto mer vill jag göra.

Vad är bandbreddskraven samt hårdvarukraven för 6 användare?

Tacksam för svar.

/ Robert

Permalänk
Avstängd

Hänger inte med, Ska ni nå nasen utifrån? Om så är fallet skulle jag rekommendera en cloud tjänst typ office365 istället, är det att ni skall nå den inifrån så är det ju ert interna nät du skall definera upp

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert810:

Fundersam vad jag ska köpa då vi mestadels ska redigera dokument men ju mer jag läst om NAS desto mer vill jag göra.

Vad är bandbreddskraven samt hårdvarukraven för 6 användare?

Tacksam för svar.

/ Robert

Internetförbindelse? Ja det räcker gott och väl. 100/100 klarar ni er fint på.

Permalänk

@Neonodia: Jag är ny här. Men som jag förstod det så använder man interna nätet vilket är 300/100 alltså mitt nät.
Räcker det för 6 användare alltså belastning på mitt nät?

Permalänk
Avstängd

Hej och välkommen till Sweclockers fina värld.

För att förtydliga, Du skriver interna nätet, Med det så menar du Internet? eller menar du hemma (Ert företag)?

Om jag skriver så här istället. Ni är idag 6 stycken användare som vill komma åt en gemensam yta med diverse material på, Vill ni alla komma åt den ytan oavsett vart i sverige/världen ni befinner er, eller vill du endast att materialet skall vara tillgängligt hemma/på ert företag?

Om ni vill kunna komma åt materialet oavsett vart ni är idag så skulle jag rekommendera er att använda er av en Online cloud tjänst, på så sätt får du mervärde och ett coolaborate värde.

Men, Ändå som svar på din fråga så räcker det med 100 i upload för er beroende på vad ni jobbar med. Jobbar ni med media, dvs filmer, stora bilder eller CAD ritningar så är det ett Big No No.

Skrivet av Robert810:

@Neonodia: Jag är ny här. Men som jag förstod det så använder man interna nätet vilket är 300/100 alltså mitt nät.
Räcker det för 6 användare alltså belastning på mitt nät?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Här inne kan du gå in och se vilken Nas som passar dig bäst.https://www.synology.com/sv-se/support/nas_selector
Jag tror att för bara 6 personer så kommer den att räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

IT-tekniker på Witofix
www.wifixit.se