Permalänk
Medlem

Uppgradera eller nytt?

Tja! Sitter på ett i5 6400 och gtx 1060 6gb med 8gb ram. Så nu undrar jag borde jag uppgradera med något du kan föreslå eller ska jag spara till ex rtx korten. Kan kö dem flesta spel men det blir fps drops då o då och över ett år så blir det jobbigt. Så har ni några delar ni kan rekommendera eller ska jag spara till en monster dator?

Permalänk

Beror ju helt på vad du vill spela och med vilken prestanda, samt hur mycket du vill lägga på det. Personligen hade jag varit helnöjd med vad du har, men så behöver jag inte spela nyaste spelen i 4k med 200 fps heller.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linsa03:

Tja! Sitter på ett i5 6400 och gtx 1060 6gb med 8gb ram. Så nu undrar jag borde jag uppgradera med något du kan föreslå eller ska jag spara till ex rtx korten. Kan kö dem flesta spel men det blir fps drops då o då och över ett år så blir det jobbigt. Så har ni några delar ni kan rekommendera eller ska jag spara till en monster dator?

Jag hade samma saker som dig typ, en I5 7500, rtx 1060 6gb. Jag förstår precis vad du menar, blev också trött på att droppa fps Så köpte helt ny rigg precis. Om du har pengar över tycker jag att det är en ok grej. Men jag gick upp till 3700x och rtx 2070, skillnaden finns där men är ju inte extrem och dessutom riktigt dyr. Jag personligen tycker att det är ungefär 3700x och rtx 2070 som du ska uppgradera till nu för att du ska märka ordentlig skillnad.

Så med andra ord, om du har 15 tusen att blåsa så kör på, annars hade jag väntat en eller två generationer till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem

@Oppna: Som sagt så har ju intel fått lite konkerans nu och kanske kommer ut med något för ett bättre pris inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

@ToxicMonkey: Jag spelar ganska grafikkrävande spel samt vill också kunna modda och sätta på shaders på spel.

Permalänk
Medlem

Lagget du upplever är nog för att du får slut på Ram, jag hade prövat slänga i 8 gig till efter det så hade jag nog kollat efter att köpa ett 2070 super, men det beror såklart på vad för upplösning du kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte B550 S2H | Gskill Trident Z Neo 2x16 3600cl16-16 | Palit GameRock OC 3070 | Fractal design ion+ 650w | Lian li O11 mini | Samsung Odessy G7 | Sennheiser GSP-670 | ROG Claymore MX Red | ROG Chakram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linsa03:

@Oppna: Som sagt så har ju intel fått lite konkerans nu och kanske kommer ut med något för ett bättre pris inom en snar framtid.

Helt klart är det så. Det jag menar är att plocka något under 2070(s) kommer du nog tycka är för liten uppgradering för dina pengar. Så hade nog köpt lite mer ram och sen väntat ett år till om du inte vill bränna en massa direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce