Båda Samsung-fjärrkontrollerna har slutat fungera?

Permalänk
Medlem

Båda Samsung-fjärrkontrollerna har slutat fungera?

Mina ena smartcontroll slutade fungera häromdagen, bytte batteri men hjälpte inte, hämtade då min andra kontroll aom aldrig använts och den fungerade inte heller, vad har hänt? Kan däremot starta min tv med hjänp av boxerdosan, var sitter problemet?

Förtydligade rubrik från "Samsung fjärrkontroll"/Thomas Y
Permalänk
Permalänk
Medlem

Japp, inget fungerar, så måte vara något fel på tvn, känms surt o köpa ny tv för att fjärrkontrollerna inte fungerar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklazG:

Japp, inget fungerar, så måte vara något fel på tvn, känms surt o köpa ny tv för att fjärrkontrollerna inte fungeraråt

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung är egentligen inte helt min avdelning, men som jag förstått saken så går de även fortfarande att styra med IR-fjärr, så om IR-ögat fungerar kan du ju skaffa en sådan. Dock tappar man väl vissa saker, som mikrofonen. Givet att du inte lyckas få fart på fjärren, vill säga.

Permalänk

Finns en app till android som funkar till vissa modeller och kör då över nätverket. Jag använder den med gott resultat då min fjärr muppar sig.
Sök på "samsung remote smart tv" så blir den överst av resultaten.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Samsung är egentligen inte helt min avdelning, men som jag förstått saken så går de även fortfarande att styra med IR-fjärr, så om IR-ögat fungerar kan du ju skaffa en sådan. Dock tappar man väl vissa saker, som mikrofonen. Givet att du inte lyckas få fart på fjärren, vill säga.

Men fjärrkontrollerna verkar fungera då de blinkar när man kollar genom en kamera på dem, så problemet måste vara i tvn,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av donald1963:

Finns en app till android som funkar till vissa modeller och kör då över nätverket. Jag använder den med gott resultat då min fjärr muppar sig.
Sök på "samsung remote smart tv" så blir den överst av resultaten.

Aaa testade den men tar ju fruntansvärt lång tid innan man kan koppla upp appen mpt tvn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@NiklazG: Kan vara tillfälligt. Testa en vaktmästaråterställning, dra ur alla sladdar och låt stå strömlös en stund. Ifall det inte hjälper, kanske en fabriksåterställning med navigering via knappsatsen.