Permalänk

Utländsk simkort

Om någon har ett utländsk simkort fast ringer i Sverige kan det ändå stå på min mobil ett nr ursprungs land

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid stå det nummer som är på sim kortet. om du har en telefon med amerikansk simkort i sverige kommer man se att du ringer från ett +1xxxxxxxxxx nummer. likaså om du ringer med ett svenskt sim kort i ulandet kommer samtalet att komma från +46xxxxxxxx.

Edit: om simkortet används utanför "hemlandet" läggs landsprefixet på före numret minus första nollan

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Tex jag ringer till ett danskt simkort fast den personen är här då står det ändå där nere Danmark

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streaming:

Tex jag ringer till ett danskt simkort fast den personen är här då står det ändå där nere Danmark

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du kan aldrig se var den du ringer till är men om han ringer dig med sin danska telefon i sverige kommer det se ut som han ringer från danmark.

Om du ringer till ett dansk simkort måste du alltid slå det danska landsprefixet före som jag tror är +44

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

@robbankentor: spelar ingen strörre roll, men Danmark har +45. +44 är UK. Norge +47. Finland verkar ha +358?..

- https://www.countrycode.org/

Permalänk
Medlem

@Streaming: Precis, numret är samma oavsett var de är. Det är inte knutet till vilket land du ringer ifrån, det är knutet till det land som det är registrerat i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

@robbankentor: spelar ingen strörre roll, men Danmark har +45. +44 är UK. Norge +47. Finland verkar ha +358?..

- https://www.countrycode.org/

Aha minnet svek mig och jag orkade inte kolla

Tack för rättningen

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700