Vilket Mus borde man köpa?

Permalänk

Vilket Mus borde man köpa?

Hej undrar vilken mus skulle passa bra i apex legends och lol. Säg vilka möss ni rekomenderar

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Det är ett ganska svårt svar på en enkel fråga.
Först: Vilken form gillar du?

Jag spelar just nu med Logitech G Pro, eller G305 om inte min sambo använder den. Samma form på båda så ganska enkelt hopp mellan mössen.

Permalänk
Medlem

Ungefär som att fråga "Jag ska ut imorgon, vad ska jag köpa för sorts strumpor?"

Gå till MM eller Elgiganten och känn efter vad som passar din hand och sen köper du det online. Svårare än så behöver det inte vara faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kolla in Logitech G403.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Logitech MX518 Gaming Mouse, en legend!

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Kör själv med G903 och G305.

Bäst sett till pris enligt mig.

G203
G305
G603
G900
G903 (kan laddas genom logitechs powerplay musmatta)
G pro wireless (samma som ovan)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För pangpangspel/alltiallo

Ger ett stort + till alla Zowie produkter jag använt på sista tiden.

Palmgrip:
EC1a(eller EC1b) om du har lite större händer.
EC2a(eller EC2b) om du har lite mindre händer.
Har hört att 2' har ett surr som stör vissa, 1'an har lite äldre sensor som är lite mer känslig mot vissa rörelser när man "flickar" handen/musen att den tappar tracking på något vis. Jag har aldrig haft det problemet.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

G403 är en personlig favorit vad gäller vikt. Den är riktigt skön att spela med, men har nackdelen att knapparna är alltför lätta att trycka på av misstag. Där föredrar jag Corsairs Gaming Sabre Optical RGB.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv

Mx518 är ju en legend, började min lol karriär med en sådan.Det kan ju inte gå fel. Sen blev det över gång till en deathadder, sen nu min diamondback. Gillar razers produkter väldigt mycket och tycker man borde ge dom en chans. För mig så är Razer kvalitét😊

Permalänk
Medlem

Zowie FK1 är den bästa musen jag någonsin ägt, har köpt ny mus flera gånger sedan jag köpte min FK1 men har alltid gått tillbaka till den i slutändan och nu är den här för att stanna. Har nu satt på en paracord-kabel på den vilket gör den ännu bättre!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Byte relativt nyliggen ut min QPAD 8k till MX518 Legendary, kunde icket att motstå nostalgin denna förträffliga mus framkallade. utöver de bägge ovannämda har jag ägt Intellimouse och nån random razer mus från tidigt mitten av 00-tal (minns ej namnet). Personligen skulle jag vilja hävda att MX518 är den perfekt musen, snygg design och fungerar exemplariskt i alla lägen.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea