Permalänk
Medlem

VR-glasögon Världskrigen

Tänkte köpa VR-glasögon till farsan, och köpa något spel/dokumentär i VR om första/andra världskriget.
Men jag vet inte riktigt vad man ska köpa då jag inte är så insatt på hela VR-grejen. Jag vill kunna koppla VR-glasögonen till min monitor/TV:n, sätter man då in sin mobil i de glasögonen eller hur fungerar det?

Har inte alltför stor budget, men några tusenlappar är Maxpris. Tror inte farsan kommer att använda det alltför ofta, men är själv lite sugen på att testa, och jag tror att VR kan bli riktigt häftigt om några år med nya spel och funktioner.

Farsan fyller 50 och älskar både historia, främst första och andra världskriget. Han har läst hundratals böcker och sett minst lika många filmer/serier, så jag vill ge honom något speciellt. Tyckte denna idén var riktigt bra!

Har ni tips på vilka VR-glasögon man ska köpa, och något hett spel/dokumentär i VR? Dela gärna med er isåfall!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog satsa på ett Oculus Go – det är helt fristående, så du behöver alltså inte koppla dem till något. Titta på ett par reviews på Youtube för att få en bättre uppfattning, men de är milsvida bättre än skräpet du sätter in mobiltelefoner i.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv

För din budget är nog Oculus GO det bästa men känner inte till några andra världskriget spel för den. Det kan finnas 360 videos om du letar lite. Kanske finns några 3D filmer om krig men inte just VR.

Annars tror jag det går att hyra Rift eller Vive för en dag. Men vet inget där heller utom den korta Berlin Blitz upplevelsen.

Permalänk

Själv skulle jag spara pengarna, om du är ute efter bättre budget VR kommer Oculus Quest ut snart, och vill du ha riktig VR så är Pimax alternativt Valves nya troligtvis ett bättre alternativ.

Det finns ett antal VR lösningar för mobiler, men inget av dem är i min mening särskilt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Själv skulle jag spara pengarna, om du är ute efter bättre budget VR kommer Oculus Quest ut snart, och vill du ha riktig VR så är Pimax alternativt Valves nya troligtvis ett bättre alternativ.

Det finns ett antal VR lösningar för mobiler, men inget av dem är i min mening särskilt bra.

Han har födelsedag den 5e feb, så kan inte vänta. Kommer ändå inte bli något som kommer överanvändas, bara ett fåtal gånger då och då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag skulle nog satsa på ett Oculus Go – det är helt fristående, så du behöver alltså inte koppla dem till något. Titta på ett par reviews på Youtube för att få en bättre uppfattning, men de är milsvida bättre än skräpet du sätter in mobiltelefoner i.

Hur spelar man spel med Octulus Go? Det finns inga handkontroller till dem, så hur gör man i spel? Eller kan man inte spela med Octulus Go?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HTC Vive eller Oculus Rift och sedan gratis matreal på denna sida,,,
https://splitboxstudios.itch.io/wwii-vr
(sitter på jobbet med filtrerande proxy, så jag kan inte verifiera innehållet på sidan just nu)
men hittade informationen här: https://boards.warhistoryonline.com/topic/4385-wwii-vr-projec...
en post skriven av utvecklaren.

Kolla och se om det är något för din farsa.

\\Rhames

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Hur spelar man spel med Octulus Go? Det finns inga handkontroller till dem, så hur gör man i spel? Eller kan man inte spela med Octulus Go?

Skickades från m.sweclockers.com

Man får såvitt jag vet med en liten handkontroll man håller i ena handen, men det går även att använda andra Bluetooth-kontroller. Jag har inte testat Go i någon längre utsträckning, så jag har inte 100% koll.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av llucass:

Hur spelar man spel med Octulus Go? Det finns inga handkontroller till dem, så hur gör man i spel? Eller kan man inte spela med Octulus Go?

Skickades från m.sweclockers.com

En 3dof handkontroller. Spelen är i mobilklass, alltså inte samma grafik som pc spel. Finns kanske fem spel som är riktigt bra och ytterligare fem appar som är hög klass på.

Främst är GO avsedd för media, 3d filmer, netflix, 360 och 180 filmer på YT. Och "vuxet" material finns mängder av förstås.

Jag vet inte om Apollo 11 VR kan vara något för honom, är ju också historia. Tror det finns något om Titanic också.