Lagg på min nya dator (AMD 7 2700X, 1070TI, 16GB ram), vad kan bero på?

Permalänk
Medlem

Lagg på min nya dator (AMD 7 2700X, 1070TI, 16GB ram), vad kan bero på?

@Fluf: Tjena, har precis byggt min nya dator och upplever lagg på de flesta spelen har kollat över internetet osv, men upplever fortfarande lagget som rubber bands lite då och då och börjar fundera på om hårdvaran är sönder eller ej har kopplat allt rätt dvs skärm sladd i graffekortet men upplever lagg har också laddat ner de flesta drivrutiner för datorn, skulle vara hjärtligt tacksam för svar då de stör mig något enormt att betalt delar för flera tusen och de laggar kör också på en rätt gammal 60hz skärm med 6ms skärmtid vet ej om det är det

specs för datorn: corsair 16gb ram 2x8 3000mhz
amd ryzen 7 2700x
asus 1070ti strix rog
samsung evo 970 250gb ssd
seagate barracuda hdd 1tb
asus rog 450f moderkort
evga 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av mulliam:

@Fluf: Tjena, har precis byggt min nya dator och upplever lagg på de flesta spelen har kollat över internetet osv, men upplever fortfarande lagget som rubber bands lite då och då och börjar fundera på om hårdvaran är sönder eller ej har kopplat allt rätt dvs skärm sladd i graffekortet men upplever lagg har också laddat ner de flesta drivrutiner för datorn, skulle vara hjärtligt tacksam för svar då de stör mig något enormt att betalt delar för flera tusen och de laggar kör också på en rätt gammal 60hz skärm med 6ms skärmtid vet ej om det är det

specs för datorn: corsair 16gb ram 2x8 3000mhz
amd ryzen 7 2700x
asus 1070ti strix rog
samsung evo 970 250gb ssd
seagate barracuda hdd 1tb
asus rog 450f moderkort
evga 650w

Så kallad "rubberbanding" är uteslutande ett fenomen som uppstår vid online-spelande (alt. lokal multiplayer i extremt dålig miljö) och påverkas nästan uteslutande av faktorer utanför din direkta dator. Det som du främst kan påverka lokalt hos dig är din nätverksanslutning från din dator till din internetleverantör. Undvik trådlöst när möjligt, och testa koppla dig förbi eventuell router för att se om den är boven. Om du uteslutit allt sådant (t.ex. dator direkt kopplad med kabel in i nätverksuttaget i väggen där sådant finns) och denna rubberbanding-effekt är kvar så får man nog acceptera att du gjort vad som är möjligt hos dig bortsett från att byta internetoperatör, flytta, eller välja ett nytt spel.

Tips: skapa en ny tråd nästa gång, speciellt då det fenomen du beskriver skiljer sig från TS.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem

@kai: tack för svar! har dock lite svårt o hitta vart man skapar nytt forum.

Permalänk
Hedersmedlem

@mulliam Jag gav dig en egen tråd

Skrivet av mulliam:

@kai: tack för svar! har dock lite svårt o hitta vart man skapar nytt forum.

Du måste först välja en lämplig subforumdel, dvs. det går ej att skapa en tråd direkt i forumindexet. Sedan är det bara att klicka på "Ny tråd"-knappen (se bilden).

Dold text
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...