PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Igår stötte jag på en wallhacker som glömde bort sig i stridens hetta i slutet. Vi var 2 vs 1 och han sköt oss genom röken i slutet, först den ena sen den andra. Det var visst inte värt att förlora för att dölja sin wallhack.

Kollade på Chocotaco på Twitch igår med och det dök upp en sån där flygande bil som åkte runt i luften. Den typen av fuskare brukar ju dock bli bannad ganska fort.

Det börjar bli lite mycket sån skit nu igen tycker jag. Hoppas de har en ny ban-våg på gång!

Jag har spelat >1000h och aldrig stöt på någon flygande bil. Spelar enbart FPP.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har spelat >1000h och aldrig stöt på någon flygande bil. Spelar enbart FPP.

Vad skönt! Jag har stött på två st.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte stött på några helt uppenbara hackers på ett par veckor. Jag rapporterar ett par varje kväll dock då saker som inte ska hända händer i förhoppningen att någon kollar på det och fixar skiten. Men ibland dyker det upp en liten ruta där det står att nån blivit bannad så det kan ju finnas en alternativ förklaring för all skit man råkar ut för.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Pubg hackar som sjutton

Sitter på en halvdan laptop med 1050 ti 4 gb och tycker det är riktigt hackigt efter senaste updaten. Upplever någon detta också? Det har flytit ganska bra annars men nu verkar det inte funka alls. Jag kan inte köra allt på low heller.

Något tips?

//Sebbe

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Thademan:

Sitter på en halvdan laptop med 1050 ti 4 gb och tycker det är riktigt hackigt efter senaste updaten. Upplever någon detta också? Det har flytit ganska bra annars men nu verkar det inte funka alls. Jag kan inte köra allt på low heller.

Något tips?

//Sebbe

Sätt max-fps på typ 70 och se till att du har en kylplatta som gör sitt jobb.

Permalänk
Medlem

@MyScnd:

Hur menar du? Hur kör jag max 40 fps?

Permalänk
Sjusovarn

@Thademan: https://i.imgur.com/mbyUsZh.jpg Som bilden visa, ändra till custom in-game FPS limit och sätt den till 65-75

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

@MyScnd:

Hur menar du? Hur kör jag max 40 fps?

Rivatuner i MSI Afterburner är ju bra för att låsa fps

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@MyScnd: jag ominstallerade mitt spel men blev nått knas i lobbyn ändå så validerade spelfilerna i steam å sen dess flyter det på igen!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Hmm har dom tröttnat på att dölja sina hacks? Har nu stött på en till klockren wallhacker... 2 st på kort tid.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Jag såg en igår som gick rakt igenom dörrar. Det har dock varit ett problem tidigare med replayen att dörrarna helt enkelt inte syns så det var nog inget skumt. Just denna killen var nog lite speciell dock då han sprang rakt igenom två hus fram till ett fönster för att sen skjuta mig direkt utan att sikta eller nåt och han hade egentligen ingen anledning att gå dit då jag var hundra meter bort och inte ens visste att han existerade.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag såg en igår som gick rakt igenom dörrar. Det har dock varit ett problem tidigare med replayen att dörrarna helt enkelt inte syns så det var nog inget skumt. Just denna killen var nog lite speciell dock då han sprang rakt igenom två hus fram till ett fönster för att sen skjuta mig direkt utan att sikta eller nåt och han hade egentligen ingen anledning att gå dit då jag var hundra meter bort och inte ens visste att han existerade.

Ja, det är lite buggar med grafiken har jag sett, kollade på Fuzzface stream, han körde igenom ett förstörbart skjul, körde ner alla väggar, sen körde han därifrån, en sväng och kom tillbaka, då stod skjulet upp igen .... ett tag, sen tror jag den försvann igen ... men det buggade iaf, kan vara nått sånt?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Skulle spela lite nu innan jobbet, men det bara tabar ut till skrivbordet hela tiden, vad fasen har hänt..?
Kom en liten update idag ju... igår funkade det...

Funkar om jag ändrar till fullscreen windowed… men det är väl inte riktigt rätt... :/

Permalänk
Medlem

Bravo! Väldigt trevligt intryck av snöbanan efter fjantat runt lite. Det märks att dom lärt sig något. Gör om Erangel från grunden och ta med kunskap och vetskap från snöbanan. Gör inte en ny bana utan gör om Erangel. Alltför många kartor leder till frustrerande väntetider och förre deltagare i matcherna tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Bravo! Väldigt trevligt intryck av snöbanan efter fjantat runt lite. Det märks att dom lärt sig något. Gör om Erangel från grunden och ta med kunskap och vetskap från snöbanan. Gör inte en ny bana utan gör om Erangel. Alltför många kartor leder till frustrerande väntetider och förre deltagare i matcherna tror jag.

Jag är helt klart för en ombyggnad av Erangel, jobbar så inte hunnit testa snöbanan.. men har låga förväntningar sen Miramar gjorde entré.

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem

Jag gillade vinterbanan skarpt och ser fram emot att får köra den live. Imponerad hur pass länge fotspår och spår efter bilar/skotrar ligger kvar. Trodde de skulle försvinna efter några sekunder, men icke!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Snöbanan är skitkul...MEN... alldeles för mycket byggnader, tycker ni inte det..?
Kommer säkert reducerats till släpp till vanliga servrarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Snöbanan är skitkul...MEN... alldeles för mycket byggnader, tycker ni inte det..?
Kommer säkert reducerats till släpp till vanliga servrarna...

Jag gillar detaljer som att det viner i blåsten och att det knarrar när man springer i snön.
Hur kul som helst att spåren i snön ligger kvar så pass länge också

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har totalt missat snöbanan. Hur länge kommer testservern vara uppe, eller var det bara i helgen?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har totalt missat snöbanan. Hur länge kommer testservern vara uppe, eller var det bara i helgen?

kartan kommer annars gå live den 19/12

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Dagens första hopp..."Vad fan händer..."

Edit: På testservern

Permalänk
Medlem

Hej, är det bara jag som får sjukt ont i vänsterhanden av att hålla inne vänster shift med lillfingret hela tiden. Någon som har några tips? Skall man byta knappen mot något annat? Inte lirat på ett tag och handen hade typ repat sig, körde några rundor och nu har jag ont igen. (ja, jag är vek och otränad)

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Hej, är det bara jag som får sjukt ont i vänsterhanden av att hålla inne vänster shift med lillfingret hela tiden. Någon som har några tips? Skall man byta knappen mot något annat? Inte lirat på ett tag och handen hade typ repat sig, körde några rundor och nu har jag ont igen. (ja, jag är vek och otränad)

Använder du den för att springa? Ändra den från hold till toggle så slipper hålla ner tangenten.
Med numlock så springer du utan att behöva hålla ner någon tangent överhuvudtaget.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Om de skulle byta ut varannan uzi och tommy gun mot en väst/hjälm skulle det vara fint!

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att lagget måste fixas på snöbanan, går ju inte att jämföra Sanhok mot vinterbanan om man talar om flyt i spelet. Dock är vinterbanan rolig! :]

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Skrivet av KLIONE:

Måste bara säga att lagget måste fixas på snöbanan, går ju inte att jämföra Sanhok mot vinterbanan om man talar om flyt i spelet. Dock är vinterbanan rolig! :]

Ja, håller med.
I dom större byarna med många som landar går fps:en ner otroligt mycket.
Snöbanan är riktigt bra annars!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Använder du den för att springa? Ändra den från hold till toggle så slipper hålla ner tangenten.
Med numlock så springer du utan att behöva hålla ner någon tangent överhuvudtaget.

Ja, får testa med toggle, men inbillar mig att man inte blir lika "smidig" med det. Får prova.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Dagens första hopp..."Vad fan händer..."

Edit: På testservern

Ja lite fränt med nya hopp "koden"!
Kan göra ont när man släpper skärmen för tidigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Måste bara säga att lagget måste fixas på snöbanan, går ju inte att jämföra Sanhok mot vinterbanan om man talar om flyt i spelet. Dock är vinterbanan rolig! :]

Tänk på att den nya banan är på test servrarna nu. Dom har inte samma prestanda som live servrarna.

Så det kommer troligen flyta på mycket bättre när dom skickar över dom på live servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Måste bara säga att lagget måste fixas på snöbanan, går ju inte att jämföra Sanhok mot vinterbanan om man talar om flyt i spelet. Dock är vinterbanan rolig! :]

Har du testat det här?
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/a4hq4g/test...

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •