Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av XPerion:

Har samma trixie vattenfontän. Min katt älskar den jämfört med gamla Drinkwell Platinum Vattenfontän. Mycket lättare att rengöra och fylla på. Katten tömmer nästan hela fontänen på vatten inom 1 vecka och dessutom mycket tyst.

Vad gör eran katter, nu när det är så varmt och gör för hjälpa dom mot värmen? Har köpt en kyldyna, men tyvärr tycker inte katten om den och ligger aldrig på den. Sen är hon inte lika aktiv nu när det är så varmt, utan hittar nåt hörn för ligga och sover mycket. Vet inte om det är p.g.a värmen eller hon börjar likna en gammal trött dam. (16 år). Trodde att min katt var gammal, men en arbetskamrat har en katt som är 29 år gammal!. Svensk rekord för levande katt?

Min innekatt går går nedåt i huset för att få det kallare, det skiljer säkert 10-15 grader i temp mellan att ligga högt upp nära taket på 2a våningen mot att ligga på golvet på nedervåningen och det går ju att plaska i vattenskålen så tassarna blir blöta också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Har haft fullt upp, men tack för ett utförligt och bra svar, det övertygade mig att skaffa en katt till, det är en hemlös som har blivit misshandlad och vanvårdad, avlivning är alternativet så känns OK, hoppas det fungerar bara : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Bascule666: Har haft fullt upp, men tack för ett utförligt och bra svar, det övertygade mig att skaffa en katt till, det är en hemlös som har blivit misshandlad och vanvårdad, avlivning är alternativet så känns OK, hoppas det fungerar bara : )

Mvh

Jag blev väldigt positivt överraskad när jag skaffade lilla Spock att det bara tre dagar innan katterna kunde komma överens, så ibland har man flyt. När jag skaffade Kara katt nummer två så tog det en vecka innan katterna kunde vara i samma rum och nästan två veckor innan de var kompisar.

Sedan har jag hört skräckhistorier där katterna aldrig drar jämt... Uppfödaren som jag köpte Kara min Turkiska Van ifrån hade totalt 21 katter och de hade tilldelat och nätat in ett helt rum till en honkatt som omöjligtvis kunde umgås med resten av beståndet, hon var helt enkelt för aggressiv.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Har samma trixie vattenfontän. Min katt älskar den jämfört med gamla Drinkwell Platinum Vattenfontän. Mycket lättare att rengöra och fylla på. Katten tömmer nästan hela fontänen på vatten inom 1 vecka och dessutom mycket tyst.

Vad gör eran katter, nu när det är så varmt och gör för hjälpa dom mot värmen? Har köpt en kyldyna, men tyvärr tycker inte katten om den och ligger aldrig på den. Sen är hon inte lika aktiv nu när det är så varmt, utan hittar nåt hörn för ligga och sover mycket. Vet inte om det är p.g.a värmen eller hon börjar likna en gammal trött dam. (16 år). Trodde att min katt var gammal, men en arbetskamrat har en katt som är 29 år gammal!. Svensk rekord för levande katt?

Har senaste månaden/månaderna haft mellan 26 och 30 grader i lägenheten. Kan inte öppna dörrarna till mina balkonger för tvärdrag då katterna kanske får för sig att ta ett kamikazehopp. Det lustiga är att mina kissar verkar obekymrade av värmen. Emellanåt letar de till och med upp soliga platser att ligga och steka sig på. Ett favoritställe är på fönsterbrädan i mitt sovrum mellan fönstret och min aluminiumpersienn, där är det varmt som attan på eftermiddag/kväll.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Vad gör eran katter, nu när det är så varmt och gör för hjälpa dom mot värmen? Har köpt en kyldyna, men tyvärr tycker inte katten om den och ligger aldrig på den. Sen är hon inte lika aktiv nu när det är så varmt, utan hittar nåt hörn för ligga och sover mycket. Vet inte om det är p.g.a värmen eller hon börjar likna en gammal trött dam. (16 år). Trodde att min katt var gammal, men en arbetskamrat har en katt som är 29 år gammal!. Svensk rekord för levande katt?

Har fuktat en liten handduk med lagom kallt vatten och lagt det över katten när han ligger och vilar. I början var det inte så populärt men nu uppskattar han det. Är själv lite orolig då vi har väldigt varmt i lägenheten, men försöker ha balkongdörren öppen så mycket det går. Nu ligger han där nästan hela tiden, men i övrigt verkar han inte direkt påverkas av värmen som tur är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Min katt ligger också nu ute i balkongen och sover hela dan och under natten också numera.
Förut så hoppade hon upp på räcket, då plösligt ropade sambon på mig inne i sovrummet och skrek att hon såg kattens huvud sticka ut ute på balkongen. Blev total vettskrämd när såg hon balanserade på räcket. Andra gånger lyckades jag precis springa ut och fånga upp henne vid upphoppning. Även har satt upp nät och täcker hela balkongen, så lyckades hon ändå krypa under nätet och hoppa upp på balkong räcket.
Till slut bestämde jag med inglasning på balkongen och nu behöver jag inte oroa mig mer. Balkongen är nu hennes andra hem under denna stekheta sommar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XPerion:

Min katt ligger också nu ute i balkongen och sover hela dan och under natten också numera.
Förut så hoppade hon upp på räcket, då plösligt ropade sambon på mig inne i sovrummet och skrek att hon såg kattens huvud sticka ut ute på balkongen. Blev total vettskrämd när såg hon balanserade på räcket. Andra gånger lyckades jag precis springa ut och fånga upp henne vid upphoppning. Även har satt upp nät och täcker hela balkongen, så lyckades hon ändå krypa under nätet och hoppa upp på balkong räcket.
Till slut bestämde jag med inglasning på balkongen och nu behöver jag inte oroa mig mer. Balkongen är nu hennes andra hem under denna stekheta sommar.

Vilken våning snackar vi om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Till slut bestämde jag med inglasning på balkongen och nu behöver jag inte oroa mig mer. Balkongen är nu hennes andra hem under denna stekheta sommar.

Fast blir det inte lite växthusvarning med en helstängd inglasad balkong? Dvs ännu varmare?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fast blir det inte lite växthusvarning med en helstängd inglasad balkong? Dvs ännu varmare?

Jo, varmare blir det men har alltid sidorna öppet, tillräckligt så katten inte kan hoppa ut och det finns ett hål längst ner för vatten att rinna ut. Nåt som katten älskar att sticka ut huvudet dagligen för spana in fåglar. Hon har lyckats fånga 3 små fåglar genom det hålet och varje gång så fliprar hon ur. Springer alltid till mig med fågeln i munnen jamande och vill väl visa vilken duktig jägare hon är?
Det som är bra med inglasad balkong, kan alltid ha balkong dörren öppen, så hon kan gå ut när hon vill och slipper öppna åt henne. Varje gång hon krafsar på dörren och vill ut dit.
Fångad byte.

Stackars fågel.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Man kunde ju önska att det kunde se ut så här fortfarande:

Dock så har Ztella (den större katten) blivit väldigt reserverad av sig gentemot Zaga och i förlängningen oss när Zaga är i närheten. Är hon ensam så kan vi ha det hur gott som helst, kan klappa, klia och prata och hon spinner så gott. Dock så blir hon i 7 av 10 fall skitsur om Zaga skulle få för sig att titta förbi. Misstänker att hon började se henne som konkurrent i reviret när hon blev tillräckligt stor. Så vi får väl se vad vi kan göra åt det, har varit en hektisk tid samtidigt med flytt och extrem värme som hon inte verkar vara ett fan av. Hoppas att hon ska kunna känna att hon har sin egna space nu när vi flyttat till stort hus istället för en liten tvåa. Någon som har erfarenhet av liknande situationer? Vet ju att en del katter helst är ensamkatter, det gick ju dock så jäkla bra de första 2 månaderna. Zaga är ju så snäll och gör inte en fluga förnär så det är ju inte att hon är agressiv gentemot Ztella heller.

Permalänk
Föredetting

Hemma i ett par veckor, det jag brukar sakna mest med Sverige är mina katter. Hade dessutom ett nytt objektiv som väntade på mig, så det vara bara montera och ha katterna som testobjekt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Man kunde ju önska att det kunde se ut så här fortfarande: https://i.imgur.com/LkrB8JE.jpg

Dock så har Ztella (den större katten) blivit väldigt reserverad av sig gentemot Zaga och i förlängningen oss när Zaga är i närheten. Är hon ensam så kan vi ha det hur gott som helst, kan klappa, klia och prata och hon spinner så gott. Dock så blir hon i 7 av 10 fall skitsur om Zaga skulle få för sig att titta förbi. Misstänker att hon började se henne som konkurrent i reviret när hon blev tillräckligt stor. Så vi får väl se vad vi kan göra åt det, har varit en hektisk tid samtidigt med flytt och extrem värme som hon inte verkar vara ett fan av. Hoppas att hon ska kunna känna att hon har sin egna space nu när vi flyttat till stort hus istället för en liten tvåa. Någon som har erfarenhet av liknande situationer? Vet ju att en del katter helst är ensamkatter, det gick ju dock så jäkla bra de första 2 månaderna. Zaga är ju så snäll och gör inte en fluga förnär så det är ju inte att hon är agressiv gentemot Ztella heller.

Du kan ju alltid testa lite feromoner om du inte redan gjort det. Feliway Friends kör jag själv med när en ny katt ska installeras. Just nu har jag två stycken inkopplade i lägenheten då Spock är hyfsat ny kisse. Om det verkligen fungerar kan jag inte svara på då det är omöjligt att göra en blindtest.

Feliway Friends

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

En subwoofer kan också vara en kattmöbel.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Apropå diskussionen tidigare om värme och katter. Trots att det är 27.3 grader i lägenheten så letar Spock upp det soligaste ställe han kan hitta och ligger och gosar sig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du kan ju alltid testa lite feromoner om du inte redan gjort det. Feliway Friends kör jag själv med när en ny katt ska installeras. Just nu har jag två stycken inkopplade i lägenheten då Spock är hyfsat ny kisse. Om det verkligen fungerar kan jag inte svara på då det är omöjligt att göra en blindtest.

Feliway Friends

För oss började det strula med att vår bengaltonåringsgrabb på 1 år lekte för hårt/attackarade vår andra hankatt Nisse, 5 år. Båda kastrerade. Min uppfattning var att bengalskrället bara ville leka, men att Nisse däremot kände sig anfallen av en 150% så stor katt som bara är okontrollerade muskler; och därför lade Nisse benen på ryggen vid första anblick... varpå jaktinstinkten kickade in för den leksugne och det blev bråk på riktigt.
Feliway friends gjorde att de faktiskt kunde vara i samma rum samtidigt, men bara om båda var där "under kontroll". Om bengalen däremot kom in "med fart" till rummet där Nisse var, vilket hände rätt ofta, så var läggabenenpåryggen-instinkten för inlärd för att kunna undvikas och så var jakten i full gång igen.

I förlängningen så sålde vi bengalen till en ny ägare där han får det kanonbra. Nisse mår nu redan efter några veckor väldigt mycket bättre och är inte alls nervös längre.

Med detta så tycker jag att det absolut är värt att testa Feliway friends - och ju förr desto bättre - för i alla fall jag märkte skillnad; dock för liten skillnad för att det skulle lösa det hela för oss.

edit: detta var till @Guestah , nåja
edit igen: bengalen kom in som 1-åring till huset, och blev alltså aldrig kattungesintroducerad hos oss, utan han var direkt störst och starkast..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

För oss började det strula med att vår bengaltonåringsgrabb på 1 år lekte för hårt/attackarade vår andra hankatt Nisse, 5 år. Båda kastrerade. Min uppfattning var att bengalskrället bara ville leka, men att Nisse däremot kände sig anfallen av en 150% så stor katt som bara är okontrollerade muskler; och därför lade Nisse benen på ryggen vid första anblick... varpå jaktinstinkten kickade in för den leksugne och det blev bråk på riktigt.
Feliway friends gjorde att de faktiskt kunde vara i samma rum samtidigt, men bara om båda var där "under kontroll". Om bengalen däremot kom in "med fart" till rummet där Nisse var, vilket hände rätt ofta, så var läggabenenpåryggen-instinkten för inlärd för att kunna undvikas och så var jakten i full gång igen.

I förlängningen så sålde vi bengalen till en ny ägare där han får det kanonbra. Nisse mår nu redan efter några veckor väldigt mycket bättre och är inte alls nervös längre.

Med detta så tycker jag att det absolut är värt att testa Feliway friends - och ju förr desto bättre - för i alla fall jag märkte skillnad; dock för liten skillnad för att det skulle lösa det hela för oss.

edit: detta var till @Guestah , nåja
edit igen: bengalen kom in som 1-åring till huset, och blev alltså aldrig kattungesintroducerad hos oss, utan han var direkt störst och starkast..

Tack för svar I det här fallet så har ju den ena katten kommit in som kattunge. Alltid varit mindre, alltid varit svagare och kommer nog alltid att förbli det då den andra katten är betydligt kraftigare byggd. Så att den större katten känner sig hotad har jag svårt att tro. Däremot så tror jag att det var väldigt intensivt med lek och stoj en period så att hon kände nog efter ett tag att hon aldrig riktigt fick vara ifred, nu har det dock blivit betydligt lugnare på lek och stoj fronten av förklarliga skäl. Dessutom så var den större katten endast ett år och några månader när kattungen kom in i vårat hem. Nåja vi får väl helt enkelt se hur den här historien slutar har testat en annan variant av feliway tidigare som hette classic, den verkar inte verka på samma sätt som denna variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Tack för svar I det här fallet så har ju den ena katten kommit in som kattunge. Alltid varit mindre, alltid varit svagare och kommer nog alltid att förbli det då den andra katten är betydligt kraftigare byggd. Så att den större katten känner sig hotad har jag svårt att tro. Däremot så tror jag att det var väldigt intensivt med lek och stoj en period så att hon kände nog efter ett tag att hon aldrig riktigt fick vara ifred, nu har det dock blivit betydligt lugnare på lek och stoj fronten av förklarliga skäl. Dessutom så var den större katten endast ett år och några månader när kattungen kom in i vårat hem. Nåja vi får väl helt enkelt se hur den här historien slutar har testat en annan variant av feliway tidigare som hette classic, den verkar inte verka på samma sätt som denna variant.

Det är klar skillnad på "vanliga" Feliway och Feliway Friends, helt olika doftämnen. Tycker du ska testa, värt 259:-.

Feliway Friends på Zooplus

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Papper på rulle är en suverän uppfinning! Inte nog med att det finns en sådan i badrummet, det finns även en på köksbänken!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Det är klar skillnad på "vanliga" Feliway och Feliway Friends, helt olika doftämnen. Tycker du ska testa, värt 259:-.

Feliway Friends på Zooplus

Blev en beställning passade på att ta med lite foder och en ny prasslig tunnel åt dom (den gamla har rätt så fina revor )

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Guestah:

Tack för svar I det här fallet så har ju den ena katten kommit in som kattunge. Alltid varit mindre, alltid varit svagare och kommer nog alltid att förbli det då den andra katten är betydligt kraftigare byggd. Så att den större katten känner sig hotad har jag svårt att tro. Däremot så tror jag att det var väldigt intensivt med lek och stoj en period så att hon kände nog efter ett tag att hon aldrig riktigt fick vara ifred, nu har det dock blivit betydligt lugnare på lek och stoj fronten av förklarliga skäl. Dessutom så var den större katten endast ett år och några månader när kattungen kom in i vårat hem. Nåja vi får väl helt enkelt se hur den här historien slutar har testat en annan variant av feliway tidigare som hette classic, den verkar inte verka på samma sätt som denna variant.

Har själv en bengalhane samt en bondkatt som är hona. Bengalen kom hit som kattunge efter 6 månader styrde han och han leker väldigt hårdhänt. Måste vara vakt när detta sker. Med Feliway Friends blir det lite bättre har ett flertal oöppnade flaskor samt ett nytt startpaket som bara ligger här. Så för mig funkade det inte jättebra men ge det en chans.

Det måste vara Feliway Friends, classic fungerar inte på katter som inte gillar varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Papper på rulle är en suverän uppfinning! Inte nog med att det finns en sådan i badrummet, det finns även en på köksbänken!

Jag fick sluta ha toapapper i hållaren, då Baylies tyckte det var "kul" att dra ut det i köket har jag dock en sådan hållare från Torky som man sätter på väggen, så med det är det inget problem.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Lilla lejonet

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haljuken:

Maine coon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Maine coon?

Stämmer bra

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Jag fick sluta ha toapapper i hållaren, då Baylies tyckte det var "kul" att dra ut det i köket har jag dock en sådan hållare från Torky som man sätter på väggen, så med det är det inget problem.

Om inte lilla Mr. Spetsnos a.k.a. Spock lägger ner pappersterrorismen så får jag nog också skaffa en Torky...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Bråk om GP i morse.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haljuken:

Stämmer bra

Dom är så fina men din är inte fullvuxen? Ser ung ut i ansiktet tycker jag, men kan ju ha fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Dom är så fina men din är inte fullvuxen? Ser ung ut i ansiktet tycker jag, men kan ju ha fel

Jo hon är lite av en babyface.
Hon är strax över 3 år gammal. Men vad jag har läst mig till så slutar dem inte växa förrän dom är 3-5 år gamla.
Så det är möjligt hon han lite växande kvar att göra.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Ser ut som Zelda är domare?
Har varit sugen på en tredje katt men bengalen tar all plats. Skulle i så fall skaffat en bengal till men det är ett lotteri när det gäller humör. En hona men bengaler leker rätt hårt se tror inte det är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ser ut som Zelda är domare?
Har varit sugen på en tredje katt men bengalen tar all plats. Skulle i så fall skaffat en bengal till men det är ett lotteri när det gäller humör. En hona men bengaler leker rätt hårt se tror inte det är värt det.

Jag har haft ett makalöst flyt med mina tre katter som för det mesta kommer överens utan några som helst problem. Vad jag förstått är Bengaler en hyfsat knepig ras. Innan jag skaffade Zelda så var jag helt inne på en Bengal då de är de absolut finaste katterna rent utseendemässigt men blev avrådd av kompisar och av inlägg i diverse forum. Bengaler verkar vara extremt krävande. Ville fortfarande ha en prickig kisse så det blev Zelda The Ocicat som är en mer stillsam blandning av Siames, Abessinier och Amerikansk korthår, inga vilda gener där.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO