Permalänk

Min HTPC [BILDER]

Har moddat min HTPC lite till, den ville det...
Om någon är intresserad av att läsa min första tråd när den kom till livet (http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=12529...)
Nåja, det som har hänt denna gång är att den fått gul eltejp runt alla sladdar från psu (bortsett från ATX-sladden, den är PRECIS så den räcker fram, rädd för att den inte gör det om jag sätter tejp på den. Sen har jag sågat ut en hål för en fläkt i locket på väskan samt suttit fläktgaller på båda sidorna för att inte något ska åka in i den. Nu kan jag ha locket stängt under drift.

Har rundat alla IDE-sladdar och även dem fått gul eltape

Nåja, lite bilder:

Här utan s-videokabel och audiokabel, tgb och mus.

En bild på hur det såg ut innan jag rundade kablarna. Blev jättestor skillnad, alla andra sladdar går ner lättare nu, känns mer "städat".

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

är det där en HTPC?
tycker mer att de ser ut som en LAN-väska/låda

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophetian
är det där en HTPC?
tycker mer att de ser ut som en LAN-väska/låda

Tja, tolka det som du villl... men säg HEPT om du vill. Sen hur den ser ut spelar väl inte så stor roll, det är väl hur den används?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Den verkar rätt smidig hursomhelst..
Snyggt..

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rebs
Den verkar rätt smidig hursomhelst..
Snyggt..

Tack, jovars den är smidig. Väger runt 8kg, går precis ner i en pappkasse om man vill det. Väldigt bra film och musikmaskin faktiskt... Dock är det ultimata en laptop, men sån äger man ju inte... Men det är är väl mer elit :>

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

känns snyggt o fräscht...
dock gillar jag inte väsk versionen av en dator

men annars var det ett bra bygge, och jäkligt städat vart det med runda kablar!!

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

fin

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

Najs. Det e ju bra om man ska till en kompis och se på film eller nått men jag skulle då inte vilja ha den under TV:n som "fast" dator. Va e det för delar i den?

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Najs. Det e ju bra om man ska till en kompis och se på film eller nått men jag skulle då inte vilja ha den under TV:n som "fast" dator. Va e det för delar i den?

Står i den andra tråden som jag skrev, men lite snabbt så är det en Pentium2 333 (som för övrigt gjorde så jag kunde streama DivX utan hack), Voodoo3 3000, 128mb ram samt 13DB maxtordisk.
Jo, den går lagom in under min TV tillsammans med min DVD. Nu med fläkten i locket kan man ha den stängd också, det kunde man inte. Det blev typ bastu därinne

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hehe okej, hur lyckades du få DivX att inte hacka på den?

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

CseeZ
flyter suuuuper på en 450... så varför inte en 333 ??
har man tillräckligt med minne o tillräckligt få program igång så flyter det nog på bra

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Hehe okej, hur lyckades du få DivX att inte hacka på den?

Det gör inte det iaf.
16-bits färgdjup är det enda vad jag vet ställt in med grafiken. Inställningarna är ganska begränsade när det gäller Voodoo3-korten (iaf med mina drivers).
Har några filmer, ljud och bild är fint syncade. Hade en Celeron 300 innan, med den hackade det!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Kopplade in och ställde den under TV'n. Funkar fint, stabil är den också.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Fin minikyl...

Visa signatur

Slipknot!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViruZ
Fin minikyl...

hehe, visst är den? Varför lägger folk alltid märke till det man inte vill visa på bilder för?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Snyggt må jag säga!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe
Snyggt må jag säga!

tack tack. Ska nog sätta in en fläkt till i den sen, kanske ett fönster? Men då ett litet mellan fläktarna. (tänkte sätta en fläkt på andra sidan i locket, högst upp) och sen kanske något neonrör, men vet inte. Men en fläkt till blir det nog, nå kan jag ta bort fläkten som sitter på mitt voodoo3. Fläktarna går bara på 5V ändå, så det spelar inte så stor roll, de låter nada.

Slängde ihop en snabb skiss: (och nej, jag har inte kämpat för att få det snyggt )

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jävligt grmmt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
tack tack. Ska nog sätta in en fläkt till i den sen, kanske ett fönster? Men då ett litet mellan fläktarna. (tänkte sätta en fläkt på andra sidan i locket, högst upp) och sen kanske något neonrör, men vet inte. Men en fläkt till blir det nog, nå kan jag ta bort fläkten som sitter på mitt voodoo3. Fläktarna går bara på 5V ändå, så det spelar inte så stor roll, de låter nada.

Slängde ihop en snabb skiss: (och nej, jag har inte kämpat för att få det snyggt )
http://delarium.mine.nu/bilder/htpc/htpc-ny-3-mod.JPG

skippa fönstret, det var ju jättesnyggt som det var nu. förresten, är fläkten ovanför mobot in- eller utsug? bara undrar...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du skulle ha vant alla kontakter utat, sa att man alldrig skulle behova oppna ladan for att konfigurera den osv... Har for mig att du sa (i den gammla traden) att du inte vill att det skulle synas att det var en dator i vaskan. Nu har du iaf flaktar, sa nu syns det anda, sa jag tycker att du ska ta och vanda pa moderkortet sa kontakterna kommer utat...
Btw, snyggt bygge

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrAmS
Jag tycker att du skulle ha vant alla kontakter utat, sa att man alldrig skulle behova oppna ladan for att konfigurera den osv... Har for mig att du sa (i den gammla traden) att du inte vill att det skulle synas att det var en dator i vaskan. Nu har du iaf flaktar, sa nu syns det anda, sa jag tycker att du ska ta och vanda pa moderkortet sa kontakterna kommer utat...
Btw, snyggt bygge

På sätt och vis förstår jag din tankegång. Alltså, det är praktiskt med I/O utåt. Men nej. För det första så har jag mätt ut allting nu för att passa så I/O ska vara innåt, men sen finns det ju vissa fördlar med det med. Tex, jag kan ha alla sladdar anslutna i datorn när den är stängd, man kan tom ha tgb kvar i locker och skriva om man inte ska skriva så mycket...
Annars är det bara att lyfta ut dem ur lådan och köra

Jovisst, det är fläktar på den så det kanske syns, men man behöver ju inte göra den ännu mer synlig med alla portar. Tror det blir svårt att få det snyggt i den väskan också, eftersom det är trä och alufolie utanpå bara. Men allt går

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
skippa fönstret, det var ju jättesnyggt som det var nu. förresten, är fläkten ovanför mobot in- eller utsug? bara undrar...

Ok, ska se vad som händer. Fläktarna (både i PSU och i locket) drar ut luft. Dra in luft är ganska meningslöst, då det inte finns någon "riktig" chassiflläkt som drar ut luften. Men sätter jag en i locket så det inte omöjligt att en av dessa blir ett inblås. Men vi får se hur det blir.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Om du går igenom tullen med den där i USA och de ber dig öppna väskan kommer du att bli pepprad av ett swat-team.

Ganska likt en bomb för en okunnig.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

fönstret tror jag iofs ser skummt ut men en extra fläkt är ju alltid trevligt