Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

blev nya lurar från massdrop gillade att dom var helsvarta och lite fixade av massdrop, får se hur dom levererar https://i.imgur.com/GbG0VBV.jpg

Hoppas dem passar ditt huvud bra. Jag provade det liknande Game Zero (samma utformning), dessa passade inte mitt huvud alls så lurarna slöt inte tätt i botten så dem lät skit. Sett fler rapportera samma sak. Du kan läsa min recension här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2369263

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Hoppas dem passar ditt huvud bra. Jag provade det liknande Game Zero (samma utformning), dessa passade inte mitt huvud alls så lurarna slöt inte tätt i botten så dem lät skit. Sett fler rapportera samma sak. Du kan läsa min recension här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2369263

får ta o hålla tummarna!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fredmannen:

https://i.imgur.com/UW7cVFq.jpg
Köpte mig Nanoleaf's Smarter Kit, svårt att fånga stämningen den medför på bild då den kan pulsera i olika ljusteman och ljusstyrkor. Väldigt stämningsfullt ljus så här i mörkare tider.

Taggad på att köpa till nästa lägenhet! Tror det kan bli väldigt läckert bakom soffan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt fiskespö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Taggad på att köpa till nästa lägenhet! Tror det kan bli väldigt läckert bakom soffan.

Fick ingen vidare respons när jag lade fram förslaget att skaffa lite Nanoleaf hemma.

"Usch, det ser ut som en riktig nördlampa!"

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Finns även en egen tråd för er som väntar på paket men inte fått hem det ännu:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/870933-vanta-pa-paket-...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Tog bort några inlägg som hade produktbilder istället för egna bilder, samt diskussion runt det.

Tänk på att läsa första inlägget om ni är osäkra på upplägget i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Köpte mig Nanoleaf's Smarter Kit, svårt att fånga stämningen den medför på bild då den kan pulsera i olika ljusteman och ljusstyrkor. Väldigt stämningsfullt ljus så här i mörkare tider.

Har sneglat på detta kit också, men sambon verkar inte helt övertygad ännu, du har möjligen inte även testat philips lightstrips och kan sätta dessa i jämförelse?

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

var köpte du denna?

edit: muggen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ett st uppblåsbar gymnastikmatta från Aliexpress. Nioåringen älskar gymnastik och hon har tjatat om en sån ett tag. Kostade runt 5,5-6k om jag skulle beställt den från ett norskt företag men kom undan med 260$ från kina. Att det tog 5 veckor för den att anlända skiter jag högaktningsfullt i. Riktigt bra kvalitet, tål tom mina 90 pannor 😂

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Hörlurar:

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turble:

Har sneglat på detta kit också, men sambon verkar inte helt övertygad ännu, du har möjligen inte även testat philips lightstrips och kan sätta dessa i jämförelse?

Stora skillnaden enligt mig är att med Nanoleaf vill man ju ha själva panelerna synliga och i något form av mönster där ljuset och panelerna bildar något tillsammans, när panelerna i olika mönster skiftar färg och styrka. Medans med lightstrips är det ju enbart ljuset man är ute efter och passar enligt mig bättre bakom en TV-bänk, skåp, hylla eller så för att enbart lysa upp. Men ljusmässigt så bidrar båda två med samma fina effekt.

Permalänk
Medlem

Äntligen kom mitt nya grafikkort, Sapphire RX Vega 64 Nitro+. Känns bra då custom Vega kort är lika mytomspunna som enhöringar, ungefär.

Fick precis in det i Cerberus X chassit : )

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Var ett par år sedan sist så det fick bli en ny dator, Inet delade på försändelsen och lyckades dock inte få hit chassit så delarna få ligga tills på måndag. Tur man fick trösta sig med en pingvinstång!

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Xiaomi Redmi 4 Prime i ett år nu och är nöjd, men jag kände att jag ville ha en något större skärm.
Så det blev en Xiaomi Redmo Note 4. Typ exakt likadan fast 5.5" skärm istället för 5".
Jag valde 64GB modellen då jag kommer använda dubbla simkort och har då inte plats för SD-kort.
Att Note 4 har stöd för Band 20 som den förra luren inte hade är en bonus.

Edit: Mi Mover - sjukt smidigt! Synkar över all data från ena luren till andra utan mellanhänder.

Permalänk
Medlem

Fortsätter revolutionera mitt vardagsliv, denna gången blev det en Anova Sous Vide, med wifi.

Den första testmåltiden ligger i just nu, så vi får se hur detta går, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Fick äntligen köpt och byggt min första custom loop. Inga mer temperatur problem för mitt Vega 64

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem

Köpte mig en liten steam controller när det var rea

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Nya bromsskivor till hojen. Konstigt nog var det billigast att köpa direkt från tillverkaren, 1550 kr/st vilket kan jämföras med Ebays 1800 kr och Xlmotos (Sverige) 2700 kr.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Nytt matbord från Mio, Dalarö inklusive fyra stolar. Fick nyligen plats med det efter att ha möblerat om hemma.

Passade då även på att köpa en högtalare till samma rum, en Teenage Engineering OD-11. Otroligt nöjd än så länge.
Egentligen gör de sig bäst i ett par (eftersom man då får stereoljud), men även i mono fungerar den väldigt bra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Entusiast

Man behöver alltid fler kablar.
10 meter aktiv HDMI.
0,5 meter passiv HDMI
1 meter platt cat 6 nätverkskabel.

Alla av fantastiska kvalitetsmärket Deltaco. Av oklar anledning levererade de den aktiva HDMI-kablen i en omotiverat stor låda. Det fanns inget annat än kabeln i lådan. Den bara låg löst och skramlade. Känns lite slöseri istället för att bara köra deras standard ziplockpåsar. Eventuellt vill de få den att verka mer premium men 10 meter aktiv HDMI för typ 400 kr är ju fortfarande billigt. Tycker gott de kunde lagt de pengarna på tydligare märkning av kabeln. Det sitter en liten flagga som det står INPUT på. Det är allt som ger en lådtråd om vilket håll den ska monteras. Andra brukar ju skriva mer hjälpsamma saker som "source", "TV", "send", "recieve", "display" och liknande på kontakterna. Jag gissar att input ska till projektorn.¨

Edit: Nej input ska tydligen kopplas till källan...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Som en tekniknörd som även gillar 3D-skrivare var detta nästa steg
SLA-printer, även införskaffat uppgraderingskittet för att gå från 1.4 till 1.5 samt ett kit för fristående utskrifter utan dator.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av Moriquende:

Utifall att du inte vet det så bör du hålla jäkligt god koll på kamkedjan. Den har en tendens att hoppa och smiska sönder motorblocket.

Skrivet av Inteno:

Förutsatt att det inte är 184hk motorn, där är detta problem åtgärdat. Gäller även sena 2009

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är 184hk motorn.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Diverse ting for å jobbe med å installere LED lys i min 1:350 Enterprise refit NCC 1701-A Star Trek modell fra Polar Lights.

Krympetenger (ikke noe jeg trenger kanskje), digital loddestasjon og stativ. Jeg måtte åpne loddestasjonen for å sjekke etter om chassis og innmaten var jordet. Jordingsledningene virker litt tynne. En risiko ved å kjøpe ting fra Kina på eBay. Må sjekke en gang i framtida, om dette er noe jeg må bytte ut med tykkere ledninger, eller ikke. Jeg har ennå ikke fått sjekket ordenlig om loddestasjonen er jordet skikkelig. Har også kjøpt et digitalt multimeter 'UNI-T UT61E', samt EEVblog's "uCurrent" produkt for å få mer presise verdier for mA målinger.

Holderstativet her fra Hakko tror jeg er Japansk kvalitet.

Hm, jeg tror det er slik at denne EEV blog saken er begrenset til målinger kun opp til 125 mA. Ucurrent er laget for å fungere sammen med multimeteret for å få mer nøyaktige målinger og minske det som kalles "burden voltage", som ellers gir mer feilaktige verdier på et vanlig digitalt multimeter.

Det skal påpekes at dette digitale multimeteret antas å være av mer tvilsom kvalitet. Det selges visst en Tysk versjon som har test stempel og andre "specs", som nok er mer trygg å bruke. En skal gjerne ikke dauve pga. arbeid med elektrisitet, så det er nok lurt å holde seg unna kraftige strømkilder som 230V og enda verre. For 9-12V fra et variabelt digital 3A/30V strømforsyning, så tror jeg dette duger sånn sikkerhetsmessig sett. Selvfølgelig, jeg måtte også åpne den variabelt digitale strømforsyningen for å se om også denne var jordet skikkelig. Jeg tror det desverre er slik, at dette multimetered har en begrenset voltstyrke for å test dioder, slik at enkelte LED lys antagelig ikke vil lyse opp, eller kanskje ikke kan leses av i diodetesten, usikker. Hvitt LED lys bruker ca 3V tror jeg, mens rødt LED lys bruker ca 2V eller noe sånt. Denne volt styrken kalles "forward voltage" for å indikere "voltage drop" over dioden tror jeg.

Heh, ok, jeg har ogå kjøpt en masse andre ting. Har også bestilt "anti-static ESD" zip loc bagger, men om dette er noe billig skrap eller noe som faktisk hindrer statisk elektrisitet fra å brenne opp komponenter inne i posene, blir noe som jeg må finne ut av for jeg kan jo ikke stole på alt som står i en eBay annonse.

En skal visst være litt obs på hva man kjøper fra utlandet. Det finnes f.eks youtube video som synes å påpeke at kjernen i selve strømledningen til produkt kan innehold en mer billig løsning med aluminiumstråder som har kobber-belegg, men som ikke inneholder rent kobber, noe som man nok eller er vant til. Ledning med aluminiumstråder vil angivelig brenne opp når ledningne blir for varme, dette i tillegg til å ekspandere og krympe med temperatursvingninger iflg. de som har peil på sånt.

Permalänk
Medlem

Har sålt av min gamla soffa och beställt ny. Dock 6 veckors leverans på nya soffan..
Behövde därför någonstans att sitta. Öppnade blocket och hade en timme senare en tillfällig fåtölj med fotpall

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp

Permalänk
Medlem

Steamlink.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har haft min Xiaomi Redmi 4 Prime i ett år nu och är nöjd, men jag kände att jag ville ha en något större skärm.
Så det blev en Xiaomi Redmo Note 4. Typ exakt likadan fast 5.5" skärm istället för 5".
Jag valde 64GB modellen då jag kommer använda dubbla simkort och har då inte plats för SD-kort.
Att Note 4 har stöd för Band 20 som den förra luren inte hade är en bonus.

https://i.imgur.com/8Wev3bp.jpg

Edit: Mi Mover - sjukt smidigt! Synkar över all data från ena luren till andra utan mellanhänder.

Jag fick hem en likadan häromdagen. Verkar bra!

Jag har dock inte börjat använda den ännu då jag planerar att lägga in custom rom på den, gillar inte miui. För att låsa upp bootloadern, och kunna installera custom roms, måste man vänta tre dygn. Konstig regel som Xiaomi kör med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag fick hem en likadan häromdagen. Verkar bra!

Jag har dock inte börjat använda den ännu då jag planerar att lägga in custom rom på den, gillar inte miui. För att låsa upp bootloadern, och kunna installera custom roms, måste man vänta tre dygn. Konstig regel som Xiaomi kör med

Skickades från m.sweclockers.com

Det enda jag stör mig på med standard Global Rom Miui är att det saknas svenskt språk och region. Annars tycker jag det funkar bra!

Vilka custom roms finns det till Note 4, och var hittar du guider mm?