LearnWARE Hjälp Sökes Inom PLC Programmering

Permalänk
Medlem

LearnWARE Hjälp Sökes Inom PLC Programmering

Tjena! Pluggar mekatronik och stötte på en uppgift som jag inte klarar. Tänkte om nån av er skulle kunna hjälpa mig. Uppgiften och all info som behöv finns på dessa bilder:
LW Lab. 5 plc https://imgur.com/gallery/ZVREQ

Permalänk
Medlem

Lösning Lab5

Skrivet av ImDuck:

Tjena! Pluggar mekatronik och stötte på en uppgift som jag inte klarar. Tänkte om nån av er skulle kunna hjälpa mig. Uppgiften och all info som behöv finns på dessa bilder:
LW Lab. 5 plc https://imgur.com/gallery/ZVREQ

Såhär är ett sätt att lösa uppgiften på. Finns många olika sätt att lösa uppgiften på.
Ta hjälp utav bilden jag länkar men skriv inte bara av det.

Man lär sig betydligt mer om man löser det själv, blir också betydligt mycket roligare när man gör det!

Permalänk
Medlem

@ImDuck:
Kanske skall gå igenom föregående avsnitt och läsa och göra testerna igen, tills du faktiskt förstår vad där står?
Det är inte första gången LearnWare Mekatronik ber dig göra ett PLC program till cylindrar.

Antar att du försöker läsa till Underhållstekniker (På Hermods/EC utb.)..
Och om du inte förstår något så enkelt som detta, har jag svårt att se att du klarar dig..

Visa signatur

Dator: Ett metall chassi med varierande komponenter på insidan.

Permalänk
Medlem

NU saknar jag skolan när jag såg LearnWARE, skitroligt ju!

Jag tycker antingen som @Creatooz att du skall gå tillbaka ett avsnitt. Alternativt prova dig fram och sen tänka igenom vad det faktiskt är du vill göra.

Denna uppgiften är relativt lätt jämfört med dom som kommer senare!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av el98143:

Såhär är ett sätt att lösa uppgiften på. Finns många olika sätt att lösa uppgiften på.
Ta hjälp utav bilden jag länkar men skriv inte bara av det.

Man lär sig betydligt mer om man löser det själv, blir också betydligt mycket roligare när man gör det!

Skrivet av Creatooz:

@ImDuck:
Kanske skall gå igenom föregående avsnitt och läsa och göra testerna igen, tills du faktiskt förstår vad där står?
Det är inte första gången LearnWare Mekatronik ber dig göra ett PLC program till cylindrar.

Antar att du försöker läsa till Underhållstekniker (På Hermods/EC utb.)..
Och om du inte förstår något så enkelt som detta, har jag svårt att se att du klarar dig..

Skrivet av Nudel:

NU saknar jag skolan när jag såg LearnWARE, skitroligt ju!

Jag tycker antingen som @Creatooz att du skall gå tillbaka ett avsnitt. Alternativt prova dig fram och sen tänka igenom vad det faktiskt är du vill göra.

Denna uppgiften är relativt lätt jämfört med dom som kommer senare!

klarade det för några den 7/12 var bara väldigt trött när jag höll på med det.