Greattech och problem som uppstod vid transportskada

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Tycker att de bör fotografera datorn när den är färdig samt hur den paketerats, bra att ha i dessa fall.

Vilken butik tar kort på en färdig monterad dator innan det skickas till kunden? Jag iallafall har aldrig sett eller läst om det.

Hur GT paketerade datorn kan jag inte svara på. Men TS paketering är under all kritik och inte konstigt att komponenter ramlar ur under transport.
Bara man lämnat över ett paket till ett fraktbolag, betyder inte man fråntar all ansvar som händer under transporten och man är fortfarande skyldig att se till paketeringen skall tåla stötar under transport. Vilket TS har misslyckats med. Om man slarvar med paketeringen, så får man ta smällen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

har du packat sådär så får du ju fan skylla dig själv kan ja tycka...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har fått lära mig den kostsamma vägen att ALDRIG skicka en hel dator med kylaren monterad.
Dagens luftkylare väger rätt mycket , hoppas att det löser sig för båda parter.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hur ska jag kunna bevisa hur jag har packat datorn, det syns ingenting om äggkartonger och annat jag packat med.
Alla som är experter på paketering, tar ni bilder innan ni skickar in datorn för felsökning?
Om ni kollar mina inlägg så handlar detta ärende inte om paketering, ja jag hade inte orginal emballage men packade med det bästa jag hade tillgängligt och detta var fullt godkänt enligt Greattech.
Sen är det svårt för mig att motbevisa hur jag paketerat datorn, tog ju inga bilder innan jag skickade.
Men ingenting stämmer med deras såkallade felsökning, allt funkar förutom grafikkort och ramminnen,
Ramminnerna fick jag inte ens tillbaka, utan jag fick ett trasigt som inte satt i datorn från början.
Grafikkortet kanske har fått mer skador i transporten, men hur ska jag kunna bevisa det?
Det de säger angående felsökningen stämmer inte alls med verkligheten, de klarar inte ens se till att jag får rätt ramminnen tillbaks.

Permalänk
Medlem

Kan du inte skriva lite mer detaljerat hur du packade datorn för att skydda den under transport?

Sen skrev du att du skickat in datorn på grund av att grafikkortet satt löst om jag förstått ditt första inlägg rätt? Men kortet satt väl ändå rätt i PCIE-platsen och var fastskruvat bak i chassit? Risken är väldigt stor att någonting går sönder i transporten om komponenter inte sitter ordentligt och extra viktigt att transportsäkra.

Var det verkligen så där mycket damm i datorn? Inte för att det spelar någon roll för reklamationens skull men det känns otroligt om datorn är 9 månader gammal och rengjord med tryckluft för 3 månader sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazze77:

Hur ska jag kunna bevisa hur jag har packat datorn, det syns ingenting om äggkartonger och annat jag packat med.
Alla som är experter på paketering, tar ni bilder innan ni skickar in datorn för felsökning?
Om ni kollar mina inlägg så handlar detta ärende inte om paketering, ja jag hade inte orginal emballage men packade med det bästa jag hade tillgängligt och detta var fullt godkänt enligt Greattech.
Sen är det svårt för mig att motbevisa hur jag paketerat datorn, tog ju inga bilder innan jag skickade.
Men ingenting stämmer med deras såkallade felsökning, allt funkar förutom grafikkort och ramminnen,
Ramminnerna fick jag inte ens tillbaka, utan jag fick ett trasigt som inte satt i datorn från början.
Grafikkortet kanske har fått mer skador i transporten, men hur ska jag kunna bevisa det?
Det de säger angående felsökningen stämmer inte alls med verkligheten, de klarar inte ens se till att jag får rätt ramminnen tillbaks.

Som praxis så ja, personligen tar jag alltid kort innan jag skickar iväg något för reklamation, speciellt när Postnord hanterar paket som om det vore en fotboll, hur paketerade du paketet? Hur har GT godkänt paketeringen om du inte tagit bilder på den?

Permalänk
Medlem

Jag själv har alltid krävt retursedel av de jag skall skicka in till och oftast fått emballage utskickat de gånger jag inte har haft kvar det gamla.

Vet inte hur det är nu men förr gällde inte postens försäkring för saker som inte var hela.
Därför bättre att säljaren får stå för risken inte så kul om en trasig projektor för 40000kr krossas påväg till återförsäljaren eller tillverkaren och posten säger bara att den inte var hel och därav gäller inte försäkringen.

Själv sparar jag sällan orginal emballage och det har varit få leverantörer återförsäljare som inte erbjudit mig emballage när det gäller större saker som tv apparater, förstärkare, datorer och projektorer m.m.

Permalänk

@Greattech är väl som vilken butik som helst. Skillnaden är att dom säljer något som är nischat för det här forumet. Dom har bemött kritiken klanderfritt, det finns inget att klaga på här.

Ni anmärker på att det har skett svar inom x antal minuter och att det ska vara något "skumt" med detta. Väx upp och skärp er. Jag hade inte handlat där själv men det finns folk till allt.

TS. Du skriver att " det syns ingenting om äggkartonger och annat jag packat med."
Har du på riktigt skickat en dator på felsökning med ett grafikkort som sitter löst i på det viset?
Och sen klagar du och går bananas på ett forum som att det inte är ditt fel? Sen att datorn inte ens är rengjord innan visar ju på rätt tydligt på att det inte riktigt finns någon intresse ifrån din sida på funktionalitet.

Om du har en bil så får den väl sig en tvätt några gånger er år?

Det som inte framkommer i inläggen är om du ens skruvade fast kortet innan transport? Tog du loss det och packade det separat? Eller lät du det sitta löst och skickade in och hoppades på att postmord skulle hantera paketet varsamt?

Snälla bifoga anmälan till ARN här.

"näämen bilderna visar inte att jag la i äggkartonger och lite annat. mmm jag packade bra, tummis"

***bort/mod***
Jag försvarar inte butiken i någon form men nivån på ditt tänk runt hur du tar hand om dina ägodelar och hur du tror att det är okej att skicka något som är rätt ömtåligt. Speciellt om något redan sitter löst.

Hur många arn ärenden tror ni inte elgiganten har eller media markt?

§1.1/§1.6 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Fattar inte vad du snackar om, har inte rört Grafikortet.
Skickade upp den precis i samma skick som när jag fick den.
Har rengjort den en gång, så det ända jag rört är chassit vid rengöringen.
Men Greatech sa att även om datorn inte gått sönder i transporten så hade det inte blivit ett reklamationsärende på grund av för mycket damm.
Datorn var 9månader när vi skickade upp den, och den var rengjord en gång av mig under dom 9månader.
Så dom har gjort allt i deras makt för att slippa reparera datorn.

***bort/moderator***

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazze77:

Fattar inte vad du snackar om, har inte rört Grafikortet.
Skickade upp den precis i samma skick som när jag fick den.
Har rengjort den en gång, så det ända jag rört är chassit vid rengöringen.
Men Greatech sa att även om datorn inte gått sönder i transporten så hade det inte blivit ett reklamationsärende på grund av för mycket damm.
Datorn var 9månader när vi skickade upp den, och den var rengjord en gång av mig under dom 9månader.
Så dom har gjort allt i deras makt för att slippa reparera datorn.

1. Kan du visa när GT säger att ditt sätt att packa datorn är "godkänt"? Du har hävdat det i tråden och om det stämmer så är situationen helt annorlunda.

2. Du tjatar om ett felaktigt RAM-minne, GT hävdar att de råkat skicka ett testminne men att de ordnat det och skickat det rätta minnet till dig. Stämmer det eller har du fortfarande inte fått dina minnen?

3. Din dator känns extremt dammig om den blir så på 3 månader, du bör nog fundera på var du har den eller om det av någon anledning samlas damm just där den står.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200632:

Får de inte visa en bild hur de skickade datorn till TS?

Greattech formulerade sig på ett sätt att det framstod som att de paketerat vederbörandes dator på exakt det sättet. Många seriösa aktörer har fotografering av paketen innan dessa skickas iväg.

Så är inte fallet med Greattech, utan en ren och det lögn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade*

Vänligen håll en trevlig ton.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Greattech formulerade sig på ett sätt att det framstod som att de paketerat vederbörandes dator på exakt det sättet. Många seriösa aktörer har fotografering av paketen innan dessa skickas iväg.

Så är inte fallet med Greattech, utan en ren och det lögn.

Skickades från m.sweclockers.com

De skrev: "Detta är hur vi skickade datorn till dig" och bifogade en bild på ett chassi i sitt originalemballage. De skriver sedan att de alltid packar i originalemballage...vad är det som är lögn med det?

Sedan kan man fråga sig vad det spelar för roll i sammanhanget? Gör det på något sätt att trådskaparens paketering blir bättre eller sämre för att bilden Greattech lade upp inte visar exakt det paket som skickades till trådskaparen? Om datorn går sönder under frakt är det fortfarande en sak mellan trådskaparen och PostNord och har i praktiken inget med Greattech att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Ärendet är sen tidigare avslutad och datorn finns hos kunden.
Svarar därför rent allmänt om hur det fungerar med skador samt returer.

Alla våra datorer skickas med originalemballage som kommer med chassit, det är frigolit (2 st) samt kartong. Av alla leveranser (nya datorer) under 2017 har vi haft totalt 0 ST ärenden hos PostNord som skadats under transporten från oss till kunden, vi har inte haft ett enda reklamationsärende alls. Detta bekräftar hur säker emballaget är som vi skickar med samt att PostNord hanterar paketet BRA så länge man följer anvisningar för transport. Detta gäller alla transportbolag, ej endast PostNord.

Vi nekar sällan ett ärende för att det finns damm i datorn, det finns dock en gräns. Vi har varit med om alla typer av smuts/damm inuti datorn från olika typer av serviceärenden. I detta ärende nekade vi inte för att det fanns damm i datorn utan på grund av transportskadan. Vi har dock nekat ett par ärenden under 2017 som haft ovanligt med mycket damm samt enorma mängder med smuts/djurhår. Annars försöker vi rengöra det mesta.

I returvillkoren som man kan läsa på retursidan innan man kan skapa retur har vi tydligt skrivit vad som gäller vid retur. Hur man bör skicka datorn samt vem som bär ansvaret vid skador.

Lagen är glasklar, det är alltid avsändaren av ett paket som bär ansvaret tills den kommit fram utan skador till mottagaren. Det finns även ett beslut/praxis från ARN som är från sommaren 2017 som bekräftar detta. Så länge mottagaren inte tagit på oss ansvaret så är det alltid avsändaren som bär ansvaret.

Transportbolaget man har använt har dock ansvaret oavsett vem som skickar ett paket, detta förutsätter att man använder kartong/emballage för just den produkten du skickar som klarar transporten (oavsett transportbolag). Skickar man en dator som man gjort enligt bilden (kunden) jag bifogad på första sidan så är inte frågan om datorn kommer skadas under transporten utan när. Det är mer eller mindre 100% risk för att datorn skadas om man skickar en dator i en tom kartong som är 20-30% större än datorn med lite plast runt datorn. Datorn får absolut inte hoppa runt i kartongen vilket den gjort med marginal och därmed orsakat skadan i detta ärende.

Ett företag förlorar aldrig pengar på ett garantiärende förutom transportkostnader vilket vi redan stod för då du fick en retursedel. Är det fel på exempel grafikkortet (fabriksfel) så skickas detta till tillverkaren som ersätter kortet med ett nytt. Vi har därför aldrig någon anledning till att neka ett garantiärende vid fabriksfel när detta inte kostar oss något. Tvärtom skickar vi mer än gärna tillbaka det som är trasigt till fabriken så att tillverkaren kan förbättra kvalitet på produkten för framtiden och minska antal defekta produkter.

Skulle vi välja mellan tillverkaren och vår egen kund så väljer man självklart det som är bäst för kunden och inte tillverkaren.

Vi har aldrig varit din motpart i detta ärende. Detta är ett ärende/avtal mellan dig och PostNord. Det som gjort att vi hamnat här idag beror endast på hur datorn returnerades tillbaka till oss, hade man använt originalemballage eller fyllt kartongen med papper/annat som skyddat datorn så hade PostNord ersatt kunden för allt.

- GT

Vi nekar sällan ett ärende för att det finns damm i datorn, det finns dock en gräns. Vi har varit med om alla typer av smuts/damm inuti datorn från olika typer av serviceärenden. I detta ärende nekade vi inte för att det fanns damm i datorn utan på grund av transportskadan. Vi har dock nekat ett par ärenden under 2017 som haft ovanligt med mycket damm samt enorma mängder med smuts/djurhår. Annars försöker vi rengöra det mesta.

Så här skrev ni i ett mail angånde detta "Utöver skadan är datorn i jättedålig skick med smuts/damm överallt som samlat på sig en hel del vid nätaggregatet och grafikkortet. Detta hade gjort att vi nekat garantin oavsett transportskadan."

Och så här agerade ni i Reklamationsärendet:

"Som utlovat efter vårt samtal i förra veckan har jag nu försökt få ett tydligare besked från försändelsens avsändare beträffande deras önskan - eller avsaknad därav - att driva reklamationsärende 02839873 vidare, men tyvärr måste jag meddela att situationen är oförändrad. I mina telefonsamtal med avsändaren hänvisas jag till mejlkontakt, och mina mejl besvaras inte. Vi kan alltså inte slutföra utredningen av reklamationsärendet."

Reklamationsärendet avslutas nu på nytt.

Med vänlig hälsning
Johan Lindborg

T +46 771 33 33 20
reklamation.se@postnord.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazze77:

Vi nekar sällan ett ärende för att det finns damm i datorn, det finns dock en gräns. Vi har varit med om alla typer av smuts/damm inuti datorn från olika typer av serviceärenden. I detta ärende nekade vi inte för att det fanns damm i datorn utan på grund av transportskadan. Vi har dock nekat ett par ärenden under 2017 som haft ovanligt med mycket damm samt enorma mängder med smuts/djurhår. Annars försöker vi rengöra det mesta.

Så här skrev ni i ett mail angånde detta "Utöver skadan är datorn i jättedålig skick med smuts/damm överallt som samlat på sig en hel del vid nätaggregatet och grafikkortet. Detta hade gjort att vi nekat garantin oavsett transportskadan."

Och så här agerade ni i Reklamationsärendet:

"Som utlovat efter vårt samtal i förra veckan har jag nu försökt få ett tydligare besked från försändelsens avsändare beträffande deras önskan - eller avsaknad därav - att driva reklamationsärende 02839873 vidare, men tyvärr måste jag meddela att situationen är oförändrad. I mina telefonsamtal med avsändaren hänvisas jag till mejlkontakt, och mina mejl besvaras inte. Vi kan alltså inte slutföra utredningen av reklamationsärendet."

Reklamationsärendet avslutas nu på nytt.

Med vänlig hälsning
Johan Lindborg

T +46 771 33 33 20
reklamation.se@postnord.com

Öhm, är det inte du som är avsändaren i detta fallet?

Permalänk

Du har ju packat datorn för dåligt, Ser ju ut som att den har varit lös inne i kartongen.

Permalänk
Medlem

"Som utlovat efter vårt samtal i förra veckan har jag nu försökt få ett tydligare besked från försändelsens avsändare beträffande deras önskan - eller avsaknad därav - att driva reklamationsärende 02839873 vidare, men tyvärr måste jag meddela att situationen är oförändrad. I mina telefonsamtal med avsändaren hänvisas jag till mejlkontakt, och mina mejl besvaras inte. Vi kan alltså inte slutföra utredningen av reklamationsärendet."

Reklamationsärendet avslutas nu på nytt.

Med vänlig hälsning
Johan Lindborg

T +46 771 33 33 20
reklamation.se@postnord.com
[/quote]

Men det är ju du som är avsändaren i detta fallet!

Permalänk
Greattech
Skrivet av frazze77:

Om ni kollar mina inlägg så handlar detta ärende inte om paketering, ja jag hade inte orginal emballage men packade med det bästa jag hade tillgängligt och detta var fullt godkänt enligt Greattech.

Jag ser varken någon notering i systemet eller mejl med bilder från dig innan leverans eller annat som bekräftar att vi skulle på något sätt godkänt kartongen/emballaget innan du returnerade datorn till oss. Vet inte riktigt hur vi skulle godkänna något om vi inte fått en bild på det.

Skrivet av Segas:

Greattech formulerade sig på ett sätt att det framstod som att de paketerat vederbörandes dator på exakt det sättet. Många seriösa aktörer har fotografering av paketen innan dessa skickas iväg.

Så är inte fallet med Greattech, utan en ren och det lögn.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte riktigt hur ärendet gick från en retur till hur vi skickar datorn. Oavsett hur vi skickar datorn så är det vårt ansvar/problem. Skadas en dator som skickas från oss till kunden så tar vi på oss full ansvar, kunden får ny leverans och vi sköter reklamationen med PostNord i efterhand. Alla våra datorer skickas med original kartong/emballage som kommer från fabriken.

Skrivet av frazze77:

Vi nekar sällan ett ärende för att det finns damm i datorn, det finns dock en gräns. Vi har varit med om alla typer av smuts/damm inuti datorn från olika typer av serviceärenden. I detta ärende nekade vi inte för att det fanns damm i datorn utan på grund av transportskadan. Vi har dock nekat ett par ärenden under 2017 som haft ovanligt med mycket damm samt enorma mängder med smuts/djurhår. Annars försöker vi rengöra det mesta.

Så här skrev ni i ett mail angånde detta "Utöver skadan är datorn i jättedålig skick med smuts/damm överallt som samlat på sig en hel del vid nätaggregatet och grafikkortet. Detta hade gjort att vi nekat garantin oavsett transportskadan."

Och så här agerade ni i Reklamationsärendet:

"Som utlovat efter vårt samtal i förra veckan har jag nu försökt få ett tydligare besked från försändelsens avsändare beträffande deras önskan - eller avsaknad därav - att driva reklamationsärende 02839873 vidare, men tyvärr måste jag meddela att situationen är oförändrad. I mina telefonsamtal med avsändaren hänvisas jag till mejlkontakt, och mina mejl besvaras inte. Vi kan alltså inte slutföra utredningen av reklamationsärendet."

Reklamationsärendet avslutas nu på nytt.

Alla komponenter i en dator kommer från olika tillverkare. Slutar RAM-minnen fungera även om det är mycket damm i datorn så gäller garantin för minnen eftersom detta inte påverkar minnet. Man gör en bedömning efter felsökningen. När jag skriver damm/smuts så inkluderar det även hår från husdjur som fastnat samt mycket annat som kommit in, handlar ej om enstaka/små mängder utan så mycket att fläkten på exempel grafikkortet inte snurrar längre eller om det kommit någon typ av vätska/vatten/cola osv...

Vi reparerar inga datorer, vid bekräftad fel på någon komponent så byter vi ut det och får full ersättning för det av tillverkaren. Vi har därför ingen anledning till att neka ett ärende som tillverkaren godkänner på garantin vilket alla företag följer med samma krav.

Det finns rutiner vid reklamation till PostNord, Postnord och övriga transportbolag nekar till 100% av alla ärenden där paketet är skickad som din. Vi kan kan självklart reklamera det även om vi vet beslutet eller om du själv önskar gå vidare.
Reklamationen från PostNord så är du avsändaren och vi mottagaren. Du har även mottagit bilder på datorn.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazze77:

"Som utlovat efter vårt samtal i förra veckan har jag nu försökt få ett tydligare besked från försändelsens avsändare beträffande deras önskan - eller avsaknad därav - att driva reklamationsärende 02839873 vidare, men tyvärr måste jag meddela att situationen är oförändrad. I mina telefonsamtal med avsändaren hänvisas jag till mejlkontakt, och mina mejl besvaras inte. Vi kan alltså inte slutföra utredningen av reklamationsärendet."

Ser med andra ord ut som denna tråd kommer avslutas på samma sätt som alla andra GT trådar gjort hittills, synd bara för GT att 95% av alla slutar läsa efter ett par poster.

Permalänk
Medlem

Så kul att se sättet TS har packat datorn. Det hjälpte visst inte att skriva "aktas" flera gånger på paketet/tejpen.

Tråden hade dock lätt kunna bli en hetsjakt på GT(som vanligt) utan dessa bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

När jag skriver damm/smuts så inkluderar det även hår från husdjur som fastnat samt mycket annat som kommit in, handlar ej om enstaka/små mängder utan så mycket att fläkten på exempel grafikkortet inte snurrar längre eller om det kommit någon typ av vätska/vatten/cola osv...

Om ni nu hävdar så mycket damm att en/flera fläktar slutar fungera på grund av det, varför var det ingen bild på hur mycket damm det var i den/dessa fläktar?
På eran näst sista länkade bild så är det ju ett kort på gpu och cpu kylaren, men cpufläkten på kylaren är behändigt vänd FRÅN kameran så man ser ej hur mycket damm det är i den, gpu så ser man ju ett halvt fläktblad som ser rätt rent ut.

I övrigt så är bilderna tagna med rätt kraftigt ljus som i sig framhäver damm betydligt mer än vad man ser i verkligheten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Så kul att se sättet TS har packat datorn. Det hjälpte visst inte att skriva "aktas" flera gånger på paketet/tejpen.

Tråden hade dock lätt kunna bli en hetsjakt på GT(som vanligt) utan dessa bilder.

Glöm inte "äggkartonger och annat" som det var packat med...
Förstår inte hur man kan packa en dator på det viset och sen klaga när det inte gick som man tänkte.

Permalänk
Inaktiv

Praxis när man packar är att det skall tåla ett fall från en meters höjd. Vilket bilderna visar att den inte skulle göra. Personligen skulle jag aldrig skicka en dator per post om den inte stod på en pall då jag har jobbat inne på Postterminalen i Segeltorp. Jag vet vad de gör med paketen. Att packa rätt är en konst och tanken är att prylen absolut inte skall skvalpa omkring i kartongen. Skadorna på bilderna visar just att datorn har rört sig vid transport och då blir det på detta viset.

Permalänk

Jag och frugan har valt att använda oss av 14 dagars ångerätt och öppet köp 60 dagar, men det framkommer inte i GT'S villkor att datorn inte får lämnas i butik när det finns en fysisk butik, och det ska väl framkomma till Kunden före beställning av en order. vi ligger förtillfället i tvist med GT och vi kommer inte ge oss, dem vill gärna att vi ska skicka datorn som vi inte öppnat för att sedan troligtvis beskylla oss att den blivit transportskadad och vi åker på något. vi har valt att få prata med den högsta uppsatta och telefonsamtal och mail finns sparade. vi måste bli av med ett företag som detta. och jag kommer publicera all infomation jag har när detta är klart!

Permalänk
Inaktiv

@Shaggyofc:

Lagen gör inte avsteg i var du återlämnar produkten hos företaget.
S.k omnikanaler är kanske ett krav för företaget. Men kunden behöver inte följa upp företagets organisationsflöde.

Konkret:

Du köper en produkt utav företag A när du är i Malmö.
Du råkar efter en vecka befinna dig i Stockholm men där finns också företag A.
Lagen gör inga avsteg eller speciella tolkningar om var du får lämna in den. Så länge det är till företag A och att du anmält att den returnerades dit.

Att ha speciella klausuler för att ångerrätten skall accepteras så som var den ska skickas och hur den ska skickas är ingenting som stöds av KKL då det bäddar för svårigheter.

Du kan dock ge direktiv för hur det ska skickas samt även en önskad adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaggyofc:

Jag och frugan har valt att använda oss av 14 dagars ångerätt och öppet köp 60 dagar, men det framkommer inte i GT'S villkor att datorn inte får lämnas i butik när det finns en fysisk butik, och det ska väl framkomma till Kunden före beställning av en order. vi ligger förtillfället i tvist med GT och vi kommer inte ge oss, dem vill gärna att vi ska skicka datorn som vi inte öppnat för att sedan troligtvis beskylla oss att den blivit transportskadad och vi åker på något. vi har valt att få prata med den högsta uppsatta och telefonsamtal och mail finns sparade. vi måste bli av med ett företag som detta. och jag kommer publicera all infomation jag har när detta är klart!

Vad konstigt, dom bygger ju ihop alla sina datorer i sin egna butik, så då borde det inte vara något problem att åka och lämna in den direkt, men Greattech gör det mesta för att slingra sig.
Finns flera trådar om det här på forumet hur Greattech sköter sig när det väl kommer till ångerrätten.

Den högsta uppsatta är samma personer som svarar i alla trådar här på Sweclockers, så om/när han ser ditt svar här i tråden så kommer han att svara, och berätta hela sin sida av det hela, inte ursäkta sig och säga att dom tänker lösa detta, utan går till försvar och oftast baktalar kunden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv

Köper dator av GT - Lämnar in den i retur över disk - Produkten är transportskadad

Klassiker