Vad har hänt med mitt Sweclockers? (Sweclockers anno 2006)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

innan man fick 40 reklambanners kastade på sig när man besökte sweclockers:)

gick in nu precis utan någon som helst adblocker. har en längst upp och 3 på sidan av webbläsaren. Du överdriver självklart och stör du dig på dom små reklamerna sweclockers har så bör du fundera på hur sidan skall drivas utan att få in intäkter.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Hablam:

gick in nu precis utan någon som helst adblocker. har en längst upp och 3 på sidan av webbläsaren. Du överdriver självklart och stör du dig på dom små reklamerna sweclockers har så bör du fundera på hur sidan skall drivas utan att få in intäkter.

Jag tror det har mycket med vana att göra. Jag själv kan inte (även om jag skulle vilja) surfa utan adblockers då jag har goiort det i så många år nu att det blir en vana. som har blivit enormt svår att bryta
Jag blir jätte irriterad av reklamen, och tycker den är riktigt störande på alla sidor jag besöker, och så är det bara. skulle aldrig kunna stänga av adblockers någonsin,
jag vet, helt störd är jag :),

så här måste det se ut för att jag skall känna mig hemma i min vana surf värld.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Se på fan, bannern funkade i slutändan!

http://web.archive.org/web/20010413011324/www.sweclockers.com...

Permalänk
Medlem

Internet förr

Jag måste nog säga att på den tiden spenderades mycket mer tid på denna sidan än på Sweclockers.
Den finns inte längre kvar och jag antar att det är lika bra det..

(Bilden är bara snodd från googles bildsökning)

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag tror det har mycket med vana att göra. Jag själv kan inte (även om jag skulle vilja) surfa utan adblockers då jag har goiort det i så många år nu att det blir en vana. som har blivit enormt svår att bryta
Jag blir jätte irriterad av reklamen, och tycker den är riktigt störande på alla sidor jag besöker, och så är det bara. skulle aldrig kunna stänga av adblockers någonsin,
jag vet, helt störd är jag :),

så här måste det se ut för att jag skall känna mig hemma i min vana surf värld.
https://image.ibb.co/nkKQAb/Sk_rmklipp.png

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk

lOl,, Jo jag vet att hjärtat är där, men jag vet inte varför, tror inte att swec känner av de adblockers som jag har på av någon anledning.
men lite roligt är det ju då.. för jag är nog den som minst av alla borde ha ett hjärta där.

Jag till och med zappar tv´n och stänger av radion, när det kommer reklam, så illa är det ställt...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@Seziuo: Nu är jag inte helt 100% säker på detta men jag har fått för mig att om man t.ex blockerar reklam/spårare i t.ex pfBlockerNG (eller Pi-hole) så "känner" inte sidan av att du blockerar på samma sätt som om du kör med ett plugin till din webbläsare.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

lOl,, Jo jag vet att hjärtat är där, men jag vet inte varför, tror inte att swec känner av de adblockers som jag har på av någon anledning.
men lite roligt är det ju då.. för jag är nog den som minst av alla borde ha ett hjärta där.

Jag till och med zappar tv´n och stänger av radion, när det kommer reklam, så illa är det ställt...

Skrivet av backspace:

@Seziuo: Nu är jag inte helt 100% säker på detta men jag har fått för mig att om man t.ex blockerar reklam/spårare i t.ex pfBlockerNG (eller Pi-hole) så "känner" inte sidan av att du blockerar på samma sätt som om du kör med ett plugin till din webbläsare.

@backspace jag vet att det går att använda ex. NoScript, tyckte bara att det var lite kul att han hade hjärtat trots att han hatar reklam, haha

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

@Seziuo: Jag tycker inte heller om reklam/spårare så jag blockerar dessa, även på sidor som jag besöker ofta, t,ex 99, fz och Swec.
Jag inväntar något liknande Patreon för Geeks sidor så att jag kan sätta in en slant varje månad på ett smidigt sätt för att hjälpa till med finansieringen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

gick in nu precis utan någon som helst adblocker. har en längst upp och 3 på sidan av webbläsaren. Du överdriver självklart och stör du dig på dom små reklamerna sweclockers har så bör du fundera på hur sidan skall drivas utan att få in intäkter.

Är en snyltare med , mest för jag tycker googles spårning är lite creepy. Tittar jag på bildelar/dammsugare eller tandborstar, nog fasen ska Googles baners innehålla något av detta. Vet att reklam behövs för vissa sidors överlevnad, men inte okej att spåra varje steg man tar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Underbart att vi berikas med det närmaste vi har tidsmaskin och använder den för att diskutera reklam!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Ganska blandat, en del har inte varit inloggad på något år (noterade att Hardware Guy som tidigare varit väldigt aktiv inte varit inloggad på lite drygt ett år). Många år har ju samtidigt gått, tiden har ju en förmåga att slinka iväg i alla andra projekt ju äldre man blir. :/

Det är inte konstigt när det knappt händer något på hårdvarusidan. På den tiden kunde man förvänta sig hyfsat stora ökningar både på cpu-sidan och gpu-sidan. Saker är helt enkelt inte lika roligt längre och andra intressen går före eller familj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag måste nog säga att på den tiden spenderades mycket mer tid på denna sidan än på Sweclockers.
Den finns inte längre kvar och jag antar att det är lika bra det..

http://www.baaam.se/wp-content/uploads/2015/04/00-talet-3.jpg
(Bilden är bara snodd från googles bildsökning)

Nä, den där hemsidan hade ju inte överlevt i dagens vänstervridna klimat

Permalänk
Medlem

Hittade en någorlunda gammal bild, Firefox 3.6.12, SweClockers 4.0 och mycket anpassning:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Känns på något sätt skönt att du kanske inte var med på den blå tiden vilken jag gillade.

http://web.archive.org/web/20010413011324/www.sweclockers.com...

Minns den designen väldigt väl.

Nu märker jag hur uppmärksam jag är, jag trodde de fortfarande fanns kvar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hablam:

gick in nu precis utan någon som helst adblocker. har en längst upp och 3 på sidan av webbläsaren. Du överdriver självklart och stör du dig på dom små reklamerna sweclockers har så bör du fundera på hur sidan skall drivas utan att få in intäkter.

Ja mycket möjligt att de skärpt till sig lite från när de var som värst.
Men hur skulle jag kunna ha en aning om det när jag på grund av tidigare dåliga erfarenheter valt adblock <3

När datorbutiken och jmedata etc lagt ner finns det väl bara 3 butiker kvar att välja på typ

Permalänk
Medlem

Shiit vilket liv det blev i denna tråd hahaha

Erkänn, var ganska roligt innan ni började läsa i tråden och innan någon mod redigerade trådrubriken? Ni kollade säkert en extra gång på layouten för att kolla så ni har den nya hehehe natthumor

Permalänk
Medlem

Good old days 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Ah, blåa tiden. Då moddare var moddare och överklockare var överklockare. Eller hur gick nu jargongen igen, det var bättre förr?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065