Ljud från både PC & PS4 till ett headset?

Permalänk
Medlem

Ljud från både PC & PS4 till ett headset?

Hej Alla!

Detta kan vara en fråga som många kan tycka har ett enkelt svar men jag vet inte så här kommer den.

Kan jag dela mina 2st 3.5mm på mitt headset till 4st? M.a.o. 2st på mic och 2st på "lurarna", sen ansluta 2st till PS4 och de andra två till PC för att köra ljudet samtidigt från båda. Jag tänker att headsetet bara tar emot ljud och skiter i var ljudet kommer från men som sagt jag vet inte säkert..

Bakgrund:
Idag har jag mitt headset (Sennheiser PC363D utan lilla kortet) anslutet till mitt Creative ZxR. Sen har jag anslutit mitt PS4 med Optical. Men då funkar ju inte micen i PS4 utan bara ljudet. Därav min fråga...

Mvh
ALmo

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

Annat alternativ

Vet att det inte var vad du frågade om riktigt men ett alternativ med ett grymt ljud är https://steelseries.com/gaming-headsets/siberia-840 . Men dyrt!