Win 10 || sim card || hittar ej sim kort i dator

Permalänk
Medlem

Win 10 || sim card || hittar ej sim kort i dator

Hej så jag har en Dell Latitude 7480 med sim kort "socket" samt har kollat på försäljaren sida att det stöds, men efter jag lagt in sim kortet och kollat x antal gånger så hittar inte dator det alls verka inte ens hitta att den har sim kort "socket" i enhetshanteraren. (först gången jag Windows på 5 samt aldrig haft en dator med inbyggt sim kort "socket".

Jag vet ej om det är något jag missat att berätta som behövs för att ni ska kunna hjälpa mig?

Jag behöver helt enkelt hjälp att få igång sim kortet.

Tack för svar!

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Vila i frid

Det är inte säkert att wlan-kortet (dvs inte WiFi) är monterat. Syns verkligen 3g/4g modemet i enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem

Nej, den syns ej i enheteshanteraren, men de som sålde burken sa (deras sida sa) att det fanns 4g stöd på datorn.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Du behöver installera drivare för modemet ska fungera!

Filerna du behöver finns på denna sida http://www.dell.com/support/home/se/sv/sebsdt1/product-suppor... under Modem/Kommunikation. Exakt vilken drivare du behöver vet jag inte.

Hoppas det fungerar bättre för dig efter installation.

Visa signatur

//lordcom

Permalänk
Medlem

Bare fordi den har simkort slot betyder det ikke den har WWAN (4G Modem) kan du ikke enten sende mig dens Service Tag i en PM så kan jeg se om den er født med WWAN i morgen på arbejdet.

Visa signatur

Min Dator
Skærm: Philips 49PUS6401/12 Android UHD TV
Arbejder på Dansk Dell Pro Support.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som skåningen ovan skriver behöver den ett WWAN-modem också, min pissgamla laptop hade också möjligheten till simkort men separat modell hade modemet....