Finns det inga bra virusprogram som är gratis mer än 30 dagar?

Permalänk

@AMD-FX:

Nä en gång om året är ok

Men för mig försvinner det efter 30 dagar avast.. vet ej varför

Permalänk

Tror ni att att program ej kommer stödja Windows 7 om några år eller vad?

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Installera Classic shell på windows 10 så ser du ingen skillnad på den och windows 7 i startmenyn osv

Permalänk
Medlem

Jag kör med Commodo Internet Security, bra/dåligt vet jag inte, det funkar iaf och är gratis och windows slutar tjata:D

Permalänk
Medlem

Köpte NOD32 på g2a för 26kr eller om de va på kinguin. Funkar bra faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

Jag brukade använda Bitdefender Free men har sedan ett antal månader sedan gått över till att använda Windows Defender. Fungerar fint och man slipper alla dryga nag-rutor och trams som många gratis-versioner lider av.

Tidigare har jag växlat mellan AVG och Avast men tyckte Bitdefender kändes bättre än bägge dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulcancal:

@AMD-FX:

Nä en gång om året är ok

Men för mig försvinner det efter 30 dagar avast.. vet ej varför

Du har inte valt att installera icke gratis versionen som kanske påminner var 30:e dag?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag kör med Avast Free i tyst läge samt en Popup blocker plugin i Chrome.
Har inte märkt några problem, bästa skyddet är sunt förnuft och goda nätvanor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har själv använt MSE i många år tills jag uppgraderade till win10, sedan dess har jag bara kört med Windows Defender och har aldrig haft problem.

Permalänk
Medlem

360 Total Security är ju gratis, och inkluderar brandvägg osv. Frågan är väl om man litar på kineserna

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Jag kör med Avast Free i tyst läge samt en Popup blocker plugin i Chrome.
Har inte märkt några problem, bästa skyddet är sunt förnuft och goda nätvanor.

Samma här. Jag ser inga reklam som vissa påstår sig ha i sina versioner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Bitdefender Free Antivirus & Kaspersky Free Antivirus. 365 dagars gratis användning med gratis förnyelse. De bästa av de bästa i många år. De har vunnit fler priser än någon annan datorsäkerhetslösning. Använder själv Kaspersky-varianten.

PS. Märk väl ordet "anti" före "virus". Du vill inte ha ett virusprogram i datorn. Det är ju sånt du vill skydda sig mot.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Bitdefender Free Antivirus & Kaspersky Free Antivirus. 365 dagars gratis användning med gratis förnyelse. De bästa av de bästa i många år. De har vunnit fler priser än någon annan datorsäkerhetslösning. Använder själv Kaspersky-varianten.

PS. Märk väl ordet "anti" före "virus". Du vill inte ha ett virusprogram i datorn. Det är ju sånt du vill skydda sig mot.

När jag trycker på Kaspersky länken så får jag upp en vit sida med texten att min anslutning inte är säker. Vad menas med det? Kaspersky.com funkar däremot

Edit:
Nu funkade det helt plötsligt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Dom som jämför Avast mot Nod32 har ju nått kvar att lära, dom går ju inte jämföra

Ingen har gjort den jämförelsen...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@vulcancal: Man får 30 dagars test period, sen får man välja att köpa eller köra gratis.
Har använt Avast Free under hela Windows 7s tid och lär nog aldrig byta

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar KIS (Kaspersky Internet Security). Mycket bra skydd. Köp en licens på eBay för cirka 50 kr, gäller i 1 år. Använder även KIS för Android-mobiltelefonen.

När det gäller OS fortsätter jag med Windows 8.1. Jag har testat Windows 10 några gånger men gick alltid tillbaka till 8.1. Start8 är dock ett måste.

Permalänk
Medlem

Jag har testat ganska många gratis antivirus, och det har alltid slutat med att jag avinstallerat det jag testat och återinstallerat Avira.
Dels för att Avira är bland dom 3 bästa i olika tester ( t ex PC För Alla ) så gott som år efter år, dels för att Avira har en väldigt bra schemaläggare. Det sistnämnda bör smälla högt om man har en PC som är igång större delen av dygnet, eller dygnet runt.
Varför har jag då testat andra om Avira är bra nog för mej? Tja, jag vill väl veta om det finns något bättre...

Windows 10 Start... gillar man inte Start-menyn så kan man få tillbaka nästan likadan Start som i Windows 7 med hjälp av gratisprogrammet "Classic Shell" ( länk ). Dock kan jag inte svara på hur det är med stöd för svenska i "Classic Shell".

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar comodo, gratis och man kan köra vilket program man önskar i "sandlåda"

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Skrivet av vulcancal:

har just nu avast men man måste hela tiden installera om att efter 30 dagar. tips mottages

då gör du nånting fel Avast är gratis samma sak med AVG, Avira, osv

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulcancal:

har just nu avast men man måste hela tiden installera om att efter 30 dagar. tips mottages

Precis som alla andra antivirus-program som är gratis, så måste du ansluta programmet till företagets server, för att du ska kunna få 365 dagarsvarianten. Detta står även i programmet när du har installerat det och/eller varje gång du startar gränssnittet. Om du inte har gjort detta, kommer licensen endast att gälla i 30 dagar.

- deras servrar + företagets server
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

@Airikr:

Ok tack då har ja säkert gjort fel...

Permalänk

Ja ser att man kan ladda ner Windows 10 på Windows hemsida i 90 dagar gratis. Ser att Ebay säljer licenser för ca 5,10 dollar. Skulle detta funka ihop med den nerladdade versionen som Windows har på sin sida?

Permalänk
Skrivet av vulcancal:

Ja ser att man kan ladda ner Windows 10 på Windows hemsida i 90 dagar gratis. Ser att Ebay säljer licenser för ca 5,10 dollar. Skulle detta funka ihop med den nerladdade versionen som Windows har på sin sida?

funkar Windows licenser med windows? ja det borde funka.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Nu funkar det med Avast 1 år. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulcancal:

har just nu avast men man måste hela tiden installera om att efter 30 dagar. tips mottages

Alla virusprogram är gratis men vad ska du ha det till?
Bättre du skaffar antivirusprogram istället.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Avans är antivirusprogram!!!

Tänkte licens på Windows 10.. det man kan ladda ner på Windows hemsida heter windows 10 evaluations. Hittade bara licenser till Windows 10 pro på Ebay. Skulle det funka ändå?

Permalänk
Hedersmedlem

@Linus: Hehe jag är nöjd med 10:ans utseende förutom de nya ikonerna, som jag bytt till de gamla. Jag tänkte mer på det motstånd mot att 10:an inte funkar bra för att det är annorlunda än 7:an.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av vulcancal:

Avans är antivirusprogram!!!

Tänkte licens på Windows 10.. det man kan ladda ner på Windows hemsida heter windows 10 evaluations. Hittade bara licenser till Windows 10 pro på Ebay. Skulle det funka ändå?

funkar Windows 10 pro licenser med alla versioner av Windows = nej
köper du Windows 10 pro licens så ska du installera Windows 10 pro.
funkar Windows 10 pro 32bit med 64bit licens & vice versa = nej det måste vara exakt samma. även språket måste vara samma.

dina frågor framstår för mig en aning märkliga? passar en rund pinne i ett fyrkantigt hål ? nej givetvis inte.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: märkligt licenserna bara finns till pro varianten..
Jämnföra licens med runda och fyrkantiga pinnar är som jämnföra äpple och päron. Licens som licens