Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kanske värt att invänta denna efterträdare istället?
Är det samma som med 4 som tipsades nyss, dvs att jag måste köpa Global för att kunna använda den här i Sverige?

Edit. Verkar inte finnas ännu på aliexpress, när kan den tänkas dyka upp för försäljning tror ni? Om den nu efterträder redmi Note 4 finns det väl egentligen ingen anlndning att inte köpa 5?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att det är värt att vänta på 5an. Troligtvis så kommer den upp på Aliexpress någon gång snart. Du måste köpa global för att få Google play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Jag tycker att det är värt att vänta på 5an. Troligtvis så kommer den upp på Aliexpress någon gång snart. Du måste köpa global för att få Google play.

Sitter och sneglar på 4:an i detta nu, men känns värt att vänta på 5:an om priset är ok

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Edit. Nu när jag läser specifikationerna på GSM Arena http://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_5-8753.php att snorig versionen ska vara 6.0 Marshmalow?!

Måtte väl ändå vara ett typo?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns inga korrekta/bekräftade specar läckta på redmi note 5 än, GSMarenas är ren spekulation.

detta är det enda, ännu, som är hyffsat pålitligt: http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/xiaomi-redmi-note-5-pric...

och utöver det så brukar Xiaomi släppa nya telefoner i januari och i juli, så du får nog vänta ett tag på en note5 som dessutom har stöd för band 20, då de global editions brukar ligga ca 2 mån efter i schemat.

EDIT: rykten om redmi note 5A också -> http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/xiaomi-redmi-note-5a-ret...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Finns inga korrekta/bekräftade specar läckta på redmi note 5 än, GSMarenas är ren spekulation.

detta är det enda, ännu, som är hyffsat pålitligt: http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/xiaomi-redmi-note-5-pric...

och utöver det så brukar Xiaomi släppa nya telefoner i januari och i juli, så du får nog vänta ett tag på en note5 som dessutom har stöd för band 20, då de global editions brukar ligga ca 2 mån efter i schemat.

EDIT: rykten om redmi note 5A också -> http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/xiaomi-redmi-note-5a-ret...

Får hoppas det, tack för uppdateringen.
Tänkte att det kant inte vara sant när jag läste specsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Nån som har kollat på MAZE Alpha 4G Phablet?

Jag har en på väg...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Någon som vet vilka band som behövs numera i Sverige? Står B1,B3 etc när man kollar Aliexpress och liknande...

Band i Sverige som används på 4G: Band 1/3/7/8/20/38

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Har nyligen fått hem min Redmi Note 4 Global Version. 3GB Ram - 32GB .
Har bara använt den i 1,5 dag. Är verkligen helnöjd än så länge. Kan ge en bättre recension
efter ett tags användande. Har tidigare haft en Lenovo K3 som kostade mig 111 dollar...hur bra smartphone som helst i mitt tycke och till ett vrakpris. Köpte sedan en Elephone P9000 men den hängde inte med riktigt med 4g och 3g nätet (måndagsexemplar??)..dock tappade min dotter den i golvet i ett tidigt skede så den ligger bara och skräpar. Har det senaste halvåret nöjt mig med min Lenovo K3 och förutom kameran och batteritiden som blivit sämre så gör den sitt jobb och lite till.

Permalänk
Medlem

Fick min RN4 Global idag, har lekt med den i ett par timmar nu; återkommer om en vecka eller så. änsålänge: FUCKING AWESOME!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Fel tråd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har en på väg...

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle uppskatta ett omdöme på den efter du hunnit klämma på den ett par dagar. Har själv kollat lite på den.
Denna verkar högintressant, då den ändå har en högtalare i överkant, som inte snackar genom skärmen som på MiMix.
MiMix faller ju direkt i mina ögon, då ljudet tydligen inte är bra. (En telefon där ljudet inte är prioriterat. Vart är världen på väg? Galet! )

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Skulle uppskatta ett omdöme på den efter du hunnit klämma på den ett par dagar. Har själv kollat lite på den.
Denna verkar högintressant, då den ändå har en högtalare i överkant, som inte snackar genom skärmen som på MiMix.
MiMix faller ju direkt i mina ögon, då ljudet tydligen inte är bra. (En telefon där ljudet inte är prioriterat. Vart är världen på väg? Galet! )

Är man villig att köra custom firmware kan man dock fixa rätt mycket med moddar och t ex Viper4Android.
Använder denna själv: https://forum.xda-developers.com/redmi-note-3/themes/audio-mo...

Använder öronsnäckan till stereo, höjer volymen, tar bort brus från hörlurar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Skulle uppskatta ett omdöme på den efter du hunnit klämma på den ett par dagar. Har själv kollat lite på den.
Denna verkar högintressant, då den ändå har en högtalare i överkant, som inte snackar genom skärmen som på MiMix.
MiMix faller ju direkt i mina ögon, då ljudet tydligen inte är bra. (En telefon där ljudet inte är prioriterat. Vart är världen på väg? Galet! )

Absolut, den har dock inte dykt upp ännu.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Inne på 4e dygnet med Redmi Note 4 global edition (dvs samma som Note 4x international, en Xiaomi "Mido").

Klassiska Ny-telefon-yay-hetsanvändningen tillsammans med pokemon go lyckades dra ner den till 41% som minst, cirka 6h screen on time då varav två timmar var pokemon go resten youtube, surf, installera appar och leka helt enkelt. fick inte mycket gjort den dagen. Igår gick jag och la mig med 61% batteri kvar. Helt jävla fantastiskt av en telefon som är så tunn och underbar som denna! HÖGT REKOMMENDERAD för de 1700kr den kostade!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Nån som har kollat på MAZE Alpha 4G Phablet?

Har en Nexus 6P nu som är rejält sliten och den här verkar ju erbjuda väldigt mycket telefon per krona...

Skrivet av Turbonisse:

Skulle uppskatta ett omdöme på den efter du hunnit klämma på den ett par dagar. Har själv kollat lite på den.
Denna verkar högintressant, då den ändå har en högtalare i överkant, som inte snackar genom skärmen som på MiMix.
MiMix faller ju direkt i mina ögon, då ljudet tydligen inte är bra. (En telefon där ljudet inte är prioriterat. Vart är världen på väg? Galet! )

Skrivet av Shakermaker:

Absolut, den har dock inte dykt upp ännu.

Jag har nu haft min Alpha i drygt två veckor.
Är riktigt nöjd med den, lite smågrejer här och där som förhoppningsvis fixas med OTA updates.

Bytte från en Nexus 6p, märker inte av någon skillnad i prestanda direkt.

Grym batteritid, klarar lätt två dagar om jag är snäll med den.
Ljud vid telefonsamtal är perfekt, lite svårt att vänja sig vart man ska placera telefonen för att få högtalaren rätt.
Den är rätt tung, vilket var det första jag märkte när jag fick den. Men nu har jag vant mig och stör mig inte det minsta på det.
Bluetooth har varit lite störigt med mina hörlurar ute på stan när de gärna tappar anslutningen eller får random lagg, kommer gå tillbaks till vanliga trådade lurar tillsvidare.
Skärmen är fantastiskt bra, grym ljusstyrka och inga problem alls att använda i solljus.
Kameran, ja. Man kan ju inte förvänta sig allt för mycket av en telefon för 1500:-

Lite jämförelse mellan de olika fotolägena:
HDR:

Dold text

Photo:

Dold text

Pro(auto):

Dold text
Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Då var MIUI 9 släppt! (första publika MIUI 9 release)

  • The first batch of supported devices: Redmi Note 4 Qualcomm/ Redmi Note 4X and Mi 6.

  • The second batch of supported devices: Mi MIX / Mi Note 2 / Mi 5 / Mi 5s / Mi 5s Plus / Mi Max 2 / Mi Max / Redmi 4/4X.

  • The third batch of supported devices: Redmi 2 / Redmi 2 Prime / Mi 3 / Mi 4 / Redmi Note 3 Qualcomm / Redmi Note 3 Special Edition / Redmi Note 4 MTK / Mi 4i / Redmi Note 2 / Redmi Note Prime / Mi 2/2S / Mi Note / Redmi 3/Prime / Redmi 3S/Prime / Redmi 4A

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera OUKITEL ..
Mycket Bang for the buck

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Då var MIUI 9 släppt! (första publika MIUI 9 release)

  • The first batch of supported devices: Redmi Note 4 Qualcomm/ Redmi Note 4X and Mi 6.

  • The second batch of supported devices: Mi MIX / Mi Note 2 / Mi 5 / Mi 5s / Mi 5s Plus / Mi Max 2 / Mi Max / Redmi 4/4X.

  • The third batch of supported devices: Redmi 2 / Redmi 2 Prime / Mi 3 / Mi 4 / Redmi Note 3 Qualcomm / Redmi Note 3 Special Edition / Redmi Note 4 MTK / Mi 4i / Redmi Note 2 / Redmi Note Prime / Mi 2/2S / Mi Note / Redmi 3/Prime / Redmi 3S/Prime / Redmi 4A

Skumt att inte Redmi 4 Prime / Pro med SD625 finns med på listan.

Permalänk
Medlem

@iMatter: Egentligen inte. 720p skärm, snapdragon 435 i basmodellen. betydligt mycket mer budgetorienterad än redmi note 4. kommer nog snart en customrom med miui9 till sd625equippade iaf.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Skumt att inte Redmi 4 Prime / Pro med SD625 finns med på listan.

Vad jag kan hitta så ska det komma iaf. (Jag har med en Redmi 4 Prime): http://xiaomiadvices.com/miui-9-release-date-details/

"Some of the Xiaomi phones expected to get MIUI 9 update are Mi 6, Mi 5s Plus, Mi 5s, Mi 5c, Mi 5, Mi 4S, Mi 4c, Mi 4, Mi 3, Mi 2/2S, Mi MIX, Mi Max 2, Mi Max, Mi Note 2, Mi Note/Pro, Mi Pad 2, Mi Pad 1, Redmi Note 4X (MTK), Redmi Note 4X (SD), Redmi Note 4, Redmi Note 3 (MTK), Redmi Note 3 (SD), Redmi Note 2, Redmi Note, Redmi Pro, Redmi 4X, Redmi 4A, Redmi 4, Redmi 4 Prime, Redmi 3S/Prime, Redmi 3, Redmi 2A, Redmi 2/Prime, Redmi 1S, Redmi 1."

Men det kan mycket väl handla om en China rom och inte Global.....

Permalänk
Medlem

Jahapp! Där gick luren i marken och glaset sprack. Jag tycker inte det är värt att laga, visst glaset är billigt men det är jävla meck att byta.

Så nu tittar jag på en ny! Jag tyckte verkligen om min Redmi 4 Prime, så jag sneglar på en Redmi Note 4 Prime. Lite större skärm, annars stort sett det samma.

Några andra förslag?? Eller ska jag beställa direkt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jahapp! Där gick luren i marken och glaset sprack. Jag tycker inte det är värt att laga, visst glaset är billigt men det är jävla meck att byta.

Så nu tittar jag på en ny! Jag tyckte verkligen om min Redmi 4 Prime, så jag sneglar på en Redmi Note 4 Prime. Lite större skärm, annars stort sett det samma.

Några andra förslag?? Eller ska jag beställa direkt....

Om du ändå beställer en ny, du hade redmi 4x va? köp en med 1080p skärm, det är värt det

En RN4Prime verkar vara en normal RN4, "Note : Redmi Note 4 4GB RAM 64GB ROM is called "high configuration Version" by official, but "Redmi Note 4 Prime" by Xiaomi Mi Fans. " står det på Goldways infosida.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Om du ändå beställer en ny, du hade redmi 4x va? köp en med 1080p skärm, det är värt det

En RN4Prime verkar vara en normal RN4, "Note : Redmi Note 4 4GB RAM 64GB ROM is called "high configuration Version" by official, but "Redmi Note 4 Prime" by Xiaomi Mi Fans. " står det på Goldways infosida.

Nej, en Redmi 4 utan X. Dvs. 1080x720, 5.0", SD 625, 32GB/3GB minne. Samma specar som för en Redmi Note 4 (utan Prime) fast mindre skärm.

Skillnaden mellan Prime och vanligt är mer lagring och lite mer Ram. Vissa kallar det för Pro.

Tänkte beställa den i Dark Grey, det blir då 1650kr - https://www.aliexpress.com/store/product/Global-Version-Origi...

Frågan är dock om jag ska ta en svart istället. Och om jag ska nöja mig med den vanliga 32GB modellen.
Eller kanske byta glaset? Det kostar trots allt bara en hundring....

Permalänk
Medlem

@biorrith: Ta 64an, nanosim tar samma slot som minneskortet skulle tagit om du redan har ett simkort.

den du länkade var förresten en "Model:Xiaomi Redmi Note 4 Qualcomm 4GB 64GB" om du kikar lite längre ner vad säljaren specar den som. Skulle tagit guldmodellen enbart för att den är billigast. och sen slängt på nilkin caset för det är riktigt trevligt!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

@ksw: Jag hittade en annan säljare som sålde både svart och grå för någon hundralapp lägsta pris.
Nåväl, jag beställde ett glas istället. Kostade 60kr. Visst är det kul att köpa nytt, men det känns så jäkla omotiverat när det är prick samma specar förrutom 0.5" större skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@ksw: Jag hittade en annan säljare som sålde både svart och grå för någon hundralapp lägsta pris.
Nåväl, jag beställde ett glas istället. Kostade 60kr. Visst är det kul att köpa nytt, men det känns så jäkla omotiverat när det är prick samma specar förrutom 0.5" större skärm!

Bra! Korkat att bygga på sopbergen när det går att laga.

Permalänk
Medlem

Ett jädra meck att få ordning på en ny lur också.
Tar en stund innan alla appar sitter där, bankid måste laddas ner osv.
Tar längre tid än man tror. Men en del gillar ju att pilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Skulle uppskatta ett omdöme på den efter du hunnit klämma på den ett par dagar. Har själv kollat lite på den.
Denna verkar högintressant, då den ändå har en högtalare i överkant, som inte snackar genom skärmen som på MiMix.
MiMix faller ju direkt i mina ögon, då ljudet tydligen inte är bra. (En telefon där ljudet inte är prioriterat. Vart är världen på väg? Galet! )

Har haft den några dagar nu. Kommer från en Xiaomi Mi Max senast.

Denna är tyngre men mindre. Stör mig inte direkt på vikten men kan tänka mig att många gör det. Kan också tänka mig att tyngden gör att den kan ha lättare att gå sönder när den far i backen? Telefonen känns gedigen och påminner till det yttre en del om en Xperia Z.

Skärmen känns väldigt bra. Kameran är inte särskilt bra (som brukligt på modeller i denna prisklass). Jag är inte särskilt kräsen men denna är nästan för dålig. Blir inte bra bilder ens i dagsljus, men har bara tagit några bilder och får kanske pilla lite på inställningar för att se om den blir bättre.

Sätter ett frågetecken för batteritiden. Har visserligen många appar (och spelat mer än vanligt) men får inte ut mer skärmtid än cirka 4h.

Har ganska dålig täckning hemma, men fungerade ändå helt okej med Xiaomin. Med Mazen har jag dock upplevt mycket sämre täckning (och tappad anslutning trots halv styrka). Tror inte heller att voLTE finns.

Sammantaget så är väl intrycken som bäst "okej", än så länge.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ett jädra meck att få ordning på en ny lur också.
Tar en stund innan alla appar sitter där, bankid måste laddas ner osv.
Tar längre tid än man tror. Men en del gillar ju att pilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är trist att Android fortfarande inte har ett fungerade backup system. En av de största anledningarna till att roota för mig är möjligheten att använda titanium backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja, det är trist att Android fortfarande inte har ett fungerade backup system. En av de största anledningarna till att roota för mig är möjligheten att använda titanium backup.

Det är bara en hårsmån bättre på en iPhone. Jag har en sådan på jobbet. En gammal 5s, vill inte byta upp till en sjua för allt pill för att få ordning på en ny lur där heller.
Bara för att apparna åker in med en backup, betyder det inte att man är färdig, långt därifrån.
Byter när jag måste, inte förr!

Det blir bara mer och mer skit som åker över i mobilen. I somras började jag betala parkering med luren, förra veckan lade jag in Västtrafiks app för att betala när jag åker buss/båt/spårvagn. (PÅ privata Andriod luren.)
Blir mao bara jobbigare och jobbigare att byta lur. (Appar kan man få in med backup, men sen skall det konfigureras konton, lägga in kreditkort nummer, sov, osv...) Innan man vet ordet av har man bränt en hel dag, bara för att längre fram ändå hitta grejer man saknar från innan bytet.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!