SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

Då avbokar jag direkt, inte en chans att jag betalar 1500:- när jag har originalkonsolen med 60hz-mod.

8-900 hade varit ok för det ligger i linje med andra länder men jag vägrar mjölkas på detta viset.

Permalänk

Om den nu kostar 1500:- så är jag glad att jag fick 10% istället.

Edit: Koden verkar gälla oavsett ordervärde.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Jag låter min beställning vara och ser om dom justerar priserna. Helt sjukt att dom kan prissätta enheten till 70 £ i UK men 1500 kr i Sverige!

EDIT: @Webhallen har fortfarande en notis om priserna är premilinära, får se om de ändrar detta också nu när @inet har gått ut med att 1500 kr är det officiella priset.

"Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras.
Länge leve barndomen!"

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Undrar hur många avbeställningar/återköp det kommer bli ifall slutpriset verkligen blir 1500kr. Nostalgi är en sak men ockerpris är inte OK. Det kanske valde det priset med tanke på hur många enheter av NES mini som sålts runt den nivå av privatpersoner för lättjänta pengar.

Permalänk
Skrivet av Pake:

Undrar hur många avbeställningar/återköp det kommer bli ifall slutpriset verkligen blir 1500kr. Nostalgi är en sak men ockerpris är inte OK. Det kanske valde det priset med tanke på hur många enheter av NES mini som sålts runt den nivå av privatpersoner för lättjänta pengar.

Alternativet än ju att köpa den på eBay/Tradera för >2000:- så i Sverige har vi inget val om man vill ha en...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Undrar hur många avbeställningar/återköp det kommer bli ifall slutpriset verkligen blir 1500kr. Nostalgi är en sak men ockerpris är inte OK. Det kanske valde det priset med tanke på hur många enheter av NES mini som sålts runt den nivå av privatpersoner för lättjänta pengar.

Håller med. Det priset är inte OK.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

det var nån som postade detta på fejan på nintendo sidan, vet inte om detta är sant eller ej men man kan ju hoppas att nån undersöker saken då priset borde ligga runt 1000kr inkluderat med skatter å moms.
http://i.imgur.com/By6S8Jd.png

Permalänk
Medlem

Jag sällar mig till skaran som fick "...mycket dystert besked..." från Inet samt en plåster-på-såret kod som ger 10%.
Nåja, har ju beställt på fler sajter så vi får väl se vad det hela slutar i.

Ska göra en beställning på cdon så om någon vill byta en cdon rabattkod mot min Inet så är jag all ears!

Permalänk
Medlem

fick precis ett mejl från inet att jag blir utan konsol, och då bokade jag ändå drygt en timma efter den lades upp för bokning. Detta är ju helt sjukt

Permalänk
Medlem

Då börjas det igen? Nintendo som kan tjäna multum med dessa konsoler, så gör de inte tillräckligt, säljer bättre än Switch förmodar jag.
Har redan en retropi, men hade varit kul att ha denna också, även om priset är lite väl tilltaget.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick samma mail från Inet. Nu skiter jag seriöst i Nintendo och deras jävla idioti till distribution.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Fick precis min förhandsbokning på Inet borttagen då de inte kommer att kunna leverera och som plåster på såret fick jag en kod på 10%.
Vet inte exakt när jag la min order men fick min orderbekräftelse den 26 juni 19:40

Permalänk
Medlem

Fick precis oxå mai från Inet om att ordern hade plockats väck. La beställningen runt 20:30 så det var klart väntat. Men för 1500:- så kändes det ändå inte värt med tanke på de få spel som ingår samt att det inte går att ladda in fler.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Fick samma mail nyss. La ordern 27/6 vid 15-tiden.

Funderar på att trösta mig med att använda 10% rabattkoden till en Switch + BOTW för 3680:- istället. Får hoppas att jag lyckades hamna längre fram i förhandsbokningskön på NON eller retrospelbutiken.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att möjlighet till förbokning av konsolen precis har släppts för €79.95 på spanska Amazon, med prisgaranti.

Fraktmöjligheter till Sverige är jag inte så väl insatt i.

https://www.amazon.es/dp/B073BVHY3F/

Edit: Fullbokad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Inet har ju skrivit att priset är bekräftat från Bergala så ser ut att landa på 1500kr.

https://www.inet.se/nyheter/1141/mini-snes-snart-har

Fast de skriver inget om vad de betalar, bara vad konsolen kommer kosta från dem. Så rimligt är att anta att de försöker balansera tillgång, och efterfrågan med prislapp, i någon utsträckning. På sätt och vis tycker jag det är bra. Det är bättre retailhandeln tjänar pengarna som scalpers annars roffar åt sig. Tyvärr tror jag att vi kommer se scalpers i alla fall, men det är vad det är.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

La min beställning 00.20 27:e och har nu fått mail från inet att jag inte får. Trist men får hoppas på att jag får ngt av de andra ställena jag beställt från.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fick ett mail nyligen om att min order har tagits bort. Inte ett ljud om varför eller något erbjudande om 10% på andra varor. Sedan säger mailet att jag får kontakta dom om jag undrar varför.

Intressant kundhantering. @Inet

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Samma här, bokning första dagen blev idag makulerad. 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk

Hade bokat VÄLDIGT tidigt när nyheten kom upp, inom minuter på INET men idag så tog de bort min order.

Alltid varit kund hos INET men sånt här blir jag sur över. Hade jag vetat att de trots en tidigt bokning inte kan leverera så bör de inte gå ut med någon nyhet eller möjlighet till förhandsbokning.

Då kunde jag bokat den hos någon annan.

Förstår att de är högt tryck men innan man lägger upp en förhandsbokning måste man ha iallfall lite koll på hur många man får.

Ca 1 Min efter nyheten kom ut på från Inet så bokade jag den. Fan va surt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Tittar man på hur bolagskedjan Bergsala går inte allt för bra och jag kan tro att de verkligen hoppas på dessa nyanseringar.
Kan det vara så att de helt enkelt själva saltar priset på de nordiska marknader som dom har ensamrätten i?
Därav de lägre och mera verklighetsförankrade priserna i europa och resten av välden erbjuds?

Permalänk

Någon som bokat på cdon och/el Dustin och fått sin order avbokad? Har bokat hos dem då det var de enda som hade några bokningar kvar att ta emot (nu kan man inte boka där längre). Man blir ju lite orolig att inte få någon med så många som får sina bokningar annulerade. Vägrar stödja scalpers.

Permalänk
Skrivet av Svanfors:

fick precis ett mejl från inet att jag blir utan konsol, och då bokade jag ändå drygt en timma efter den lades upp för bokning. Detta är ju helt sjukt

Ja la bokning ca 1 min efter nyheten och förhandsbokningen kom ut på Facebook och de har makulerat min också. Så nått är jäkligt fel.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ja la bokning ca 1 min efter nyheten och förhandsbokningen kom ut på Facebook och de har makulerat min också. Så nått är jäkligt fel.

Vilken tidpunkt gjorde du beställningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Ja la bokning ca 1 min efter nyheten och förhandsbokningen kom ut på Facebook och de har makulerat min också. Så nått är jäkligt fel.

När kom nyheten ut på FB? Jag la min order 19.24 har inte fått den avbokad än..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Fick ett mail nyligen om att min order har tagits bort. Inte ett ljud om varför eller något erbjudande om 10% på andra varor. Sedan säger mailet att jag får kontakta dom om jag undrar varför.

Intressant kundhantering. @Inet

Samma här, bara ett mail vid 11:14 om att ordern är borttagen av Inet.

Edit: Har nu fått ett bekräftelsemail med avbokning samt 10% rabattkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Fick ett mail nyligen om att min order har tagits bort. Inte ett ljud om varför eller något erbjudande om 10% på andra varor. Sedan säger mailet att jag får kontakta dom om jag undrar varför.

Intressant kundhantering. @Inet

Skrivet av Nidala:

Samma här, bara ett mail om att ordern är borttagen av Inet.

Jag fick mitt informationsmail om att jag tyvärr inte kommer få någon konsol ca 10 minuter efter mailet om att ordern var borttagen. Lite förvirrande ordning...

Permalänk
Inaktiv

Någon som beställt innan 19:00 den 26e juni som fått sin order avbokad? Jag ligger själv på 18:58 och har ännu inte sett något mail.

Edit: Kollade ordersidan på Inet, ligger fortfarande kvar. Likaså min CDON-beställning som jag var väldigt sen på.

Skrivet av myusername:

Tittar man på hur bolagskedjan Bergsala går inte allt för bra och jag kan tro att de verkligen hoppas på dessa nyanseringar.
Kan det vara så att de helt enkelt själva saltar priset på de nordiska marknader som dom har ensamrätten i?
Därav de lägre och mera verklighetsförankrade priserna i europa och resten av välden erbjuds?

Frågan är hur priserna ser ut i övriga nordiska länder där Bergsala är distributör. Känns som i många andra fall som ett problem med Svensk handel och möjlig kartellbildning. Hur ser det ut i andra länder utanför norden, ser man samma problem med avbokningar?

Någon måste förklara hur de får priset i Sverige blir 1500kr. Personligen har jag inget problem med priset men vill ändå se varför priset blir som det blir.
Sedan borde Bergsala förlora ensamrätten, hade gärna sett någon annan distributör ta över och iallafall försöka göra ett bra jobb. De är definitivt inte skuldfria.

Allt det sagt, Amazon och liknande stora butiker behöver etablera sig i skandinavien och på allvar börja pressa handeln. Personligen hade jag nog gått över nästan helt till just Amazon om de kom hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Fick samma mail nyss. La ordern 27/6 vid 15-tiden.

Funderar på att trösta mig med att använda 10% rabattkoden till en Switch + BOTW för 3680:- istället. Får hoppas att jag lyckades hamna längre fram i förhandsbokningskön på NON eller retrospelbutiken.

har funderat på samma länge nu, det kanske är nu man ska slå till när man har 10%

Permalänk
Medlem

När bokade folk som bokat på Webhallen? Är nervös!!

Sen tycker jag det inte är schysst kasta skit på Inet eller någon annan återförsäljare. Det är Nintendo som ska ha skit isf. Inet har varit snabbast på meddela sina kunder om avbokningar men det kommer alla andra oxå få göra. Sen 1500kr borde nån verkligen ifrågasätta.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |