Permalänk

bra tangentbord för cs:go

hej jag undrar vilket tangentbord jag borde ha för cs:go jag vill ba ett ganska bra (hellst rgb) som får kosts upp till 700kr
tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Det är som att fråga vilken färg ska jag ta på tröjan. Allt handlar om smaksak. Rekommenderar att du går till en fysisk butik som säljer tangentbord och testar. Sen väljer du det som passar just dig och inte vad ett "proffs" spelar med. Antar att du vill ha mekaniskt tangentbord, då blir det svårt att hitta något vettigt för 700kr såvida det inte är begagnat eller alternativa kina-switchar.

Permalänk

ok

@pika: ok bara smaksak..............

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

@Linkus: corsair k55 verkar nice.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Its A Rainbow Tree:

@Linkus: corsair k55 verkar nice.

Om du vill ha mekaniska brytare så rekommenderar jag inte K55 då det har membranbrytare.

Permalänk
Inaktiv

@Its A Rainbow Tree:
Om du orkar läsa lite: ta en titt på: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1465099-vilket-tangentb... Jag tror att den tråden kan ge svar på några av dina frågor!

Permalänk
Skrivet av huttala:

Om du vill ha mekaniska brytare så rekommenderar jag inte K55 då det har membranbrytare.

ähh mekaniskt behövs inte för mig kag är van vid membran men enda anlednlingen till att jag vill hyta är för att mitt nuvarande har tröga knappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon257891:

@Its A Rainbow Tree:
Om du orkar läsa lite: ta en titt på: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1465099-vilket-tangentb... Jag tror att den tråden kan ge svar på några av dina frågor!

ska kolla den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Its A Rainbow Tree:

ähh mekaniskt behövs inte för mig kag är van vid membran men enda anlednlingen till att jag vill hyta är för att mitt nuvarande har tröga knappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tröga? Vad menar du?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Tröga? Vad menar du?

dem är lite svåra att trycks in vissa av dem t.ex ctrl och den duckar man med och wasd är också lite tröga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskar mitt Steelseries 6Gv2. Kommer aldrig bytas ut! Det är ju en riktigt tank med så tror inte det går sönder detta århundrade

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Its A Rainbow Tree:

dem är lite svåra att trycks in vissa av dem t.ex ctrl och den duckar man med och wasd är också lite tröga.

Skickades från m.sweclockers.com

Du envisas ju med billiga rubberdomes. De har en relativt kort livslängd vid normalt användande. Och gummit i dem hårdnar dessutom med tiden - oavsett om du använder tangentbordet eller inte. Köp ett mekaniskt tangentbord om du vill att det ska hålla.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Du envisas ju med billiga rubberdomes. De har en relativt kort livslängd vid normalt användande. Och gummit i dem hårdnar dessutom med tiden - oavsett om du använder tangentbordet eller inte. Köp ett mekaniskt tangentbord om du vill att det ska hålla.

jaha ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Its A Rainbow Tree:

jaha ok.

Skickades från m.sweclockers.com

En bra mekanisk bräda kostar lite mer, men det behöver inte kosta skjortan och halva armen heller. För cirkus 1000-1500 kr får du ett riktigt schysst tangentbord som kommer att hålla i många år.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Hund:

En bra mekanisk bräda kostar lite mer, men det behöver inte kosta skjortan och halva armen heller. För cirkus 1000-1500 kr får du ett riktigt schysst tangentbord som kommer att hålla i många år.

Varför 1000?
Tesoro Durandal G1N Cherry MX Red (Nordisk)

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Inaktiv

Tror inte du noterade "schysst": nu kan jag iofs inte uttala mig om G1N (490 SEK) men jag testade ett Tesoro Colada G3NL (1490 SEK) som var på rea för 490SEK; och det var inte "schysst"!
Plastigt, märkligt typsnitt och allmänt "urk": Jag tyckte inte det var prisvärt för 490 SEK så det fick gå med vändande post tillbaka till säljaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Tror inte du noterade "schysst": nu kan jag iofs inte uttala mig om G1N (490 SEK) men jag testade ett Tesoro Colada G3NL (1490 SEK) som var på rea för 490SEK; och det var inte "schysst"!
Plastigt, märkligt typsnitt och allmänt "urk": Jag tyckte inte det var prisvärt för 490 SEK så det fick gå med vändande post tillbaka till säljaren!

För att erbjuda en annan åsikt, har ett Tesoro Tizona G2N (TKL) med Kailh black-brytare. Är väl ingen tangentbordskonässör av rang direkt men tycker det gör sin uppgift mer än väl och för 300 pickadoller var det inte mycket att fundera över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av FireRed:

det dåg fint ut för det kostsde bara 750kr och så var det fina blåa lampor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av anon257891:

Tror inte du noterade "schysst": nu kan jag iofs inte uttala mig om G1N (490 SEK) men jag testade ett Tesoro Colada G3NL (1490 SEK) som var på rea för 490SEK; och det var inte "schysst"!
Plastigt, märkligt typsnitt och allmänt "urk": Jag tyckte inte det var prisvärt för 490 SEK så det fick gå med vändande post tillbaka till säljaren!

Plasten borde du aldrig röra om du skriver korrekt, typsnittet​ borde du aldrig heller titta på.

Själv tycker jag dock att 1k var värt det för mitt K65 RGB, men om budgeten är begränsad så tycker jag att ett billigt mekaniskt är mer prisvärt än ett påkostat rubber dome.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Plasten borde du aldrig röra om du skriver korrekt, typsnittet​ borde du aldrig heller titta på.

Själv tycker jag dock att 1k var värt det för mitt K65 RGB, men om budgeten är begränsad så tycker jag att ett billigt mekaniskt är mer prisvärt än ett påkostat rubber dome.

ok men jag tänker på att köpa steelseries apex 100 för den har membrane men dem likanr lite grann mekaniska och den ör billig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Plasten borde du aldrig röra om du skriver korrekt, typsnittet​ borde du aldrig heller titta på.

Själv tycker jag dock att 1k var värt det för mitt K65 RGB, men om budgeten är begränsad så tycker jag att ett billigt mekaniskt är mer prisvärt än ett påkostat rubber dome.

Man är, för det mesta, tvungen att röra plasten för att registrera tangentnedtryckningarna!

Men i detta fallet menade jag med "plastig" att chassit som sådant uppfattas, av mig, som mindre kvalitativt: inbillar mig att det är en tämligen vedertagen term, men jag har antagligen fel. Däremot menade jag att chassit utforming gjorde att t.ex. vridstyvheten upplevdes, av mig, som undermålig, tillika var chassits utformning sådan att onödiga resonanslådor skapats; vilket gav en onödigt hög ljudnivå för tangenternas naturliga ljudavgivning vid tangenternas nedtryck och uppsläpp. Även det allmäna utseendet på chasssit upplevdes av mig som mindre snyggt.

Typsnittet kanske jag inte tittar på när jag skriver, men det hindrar ju inte att det syns när jag går förbi, eller när tangentbordet bara finns där, utan att anvädas. Om man enbart bryr sig om funktion och inte design/utseende så kan man spara mycket pengar!

Oavsett: det är tur att vi är olika och inte tycker likadant i allt: det hade varit en tråkig värld.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av anon257891:

Man är, för det mesta, tvungen att röra plasten för att registrera tangentnedtryckningarna!

Men i detta fallet menade jag med "plastig" att chassit

Plasten i keycapsen måste du röra ja, men plasten som chassit består av borde du inte röra när du skriver.

Skrivet av anon257891:

Däremot menade jag att chassit utforming gjorde att t.ex. vridstyvheten upplevdes, av mig, som undermålig

Påverkas oftast endast marginellt av chassit. En "backplate" i metall skall kunna ge stadga till tangentbordet oavsett chassits material.

Skrivet av anon257891:

Om man enbart bryr sig om funktion och inte design/utseende så kan man spara mycket pengar!

Kan bli rätt så dyrt även om man bara bryr sig om funktion. Mitt Infinity ErgoDox har gått på över 2k, då har jag ännu inte lagt några pengar på design. Skall dock skaffa nytt chassi och nya keycaps, kommer kosta en del för design ._. 💸💸💸

När jag ändå skriver med dig @anon257891 så vill jag passa på att säga att jag verkligen älskar designen på Likör47. Även om det inte är lämpligt budgettangentbord till CS för under 700.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|