Permalänk
Medlem

@D-ryd: jag körde ett gtx 770 och i5 4670k, men jag ska gå in och kolla resolution scale som du sa iallfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirlow:

jag har precis uppdaterat burken med ett gtx 1080 och i7 7700, men jag får varning om low fps hela tiden.

Vad har du för fps då? Har för mig att den varnar när man kommer för långt under "max fps". Default är nog 200 om jag inte missminner..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ibland ser jag artilleri som regnar ner från himmelen. Vad är det för något?
Det har hänt ett par gånger när jag spelar operations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ibland ser jag artilleri som regnar ner från himmelen. Vad är det för något?
Det har hänt ett par gånger när jag spelar operations.

Den tanken som kom i DLCn har en funktion att man släpper ut en duva, ett par sekunder regnar det artilleri runt tanken! Kanske är det? Sen på en av de nya mapsen (Rupture om jag minns rätt) så kommer där en missil flygande genom luften ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ibland ser jag artilleri som regnar ner från himmelen. Vad är det för något?
Det har hänt ett par gånger när jag spelar operations.

I rush kan du som defender kalla in artilleri på "markerade" fiender via din bombplats (vad dessa nu heter, bara hålla in E).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirlow:

jag har precis uppdaterat burken med ett gtx 1080 och i7 7700, men jag får varning om low fps hela tiden.

Hej, för att vara helt säker du får rätt medicin, vilken symbol är det du ser? Se tabell nedan:
http://i.imgur.com/rv7ufBv.png

Hur många fps har du och vilken frekvens i Hz har du på din skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

@Lonestar: jag fick det röda low fps märket, sänkte några inställningar så försvann det.

min skärm är inget speciellt bara en benq gl2450, ska fixa 144hz skärm förr eller senare dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Den tanken som kom i DLCn har en funktion att man släpper ut en duva, ett par sekunder regnar det artilleri runt tanken! Kanske är det? Sen på en av de nya mapsen (Rupture om jag minns rätt) så kommer där en missil flygande genom luften ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle kunna vara den. Det regnade artilleri över en tank och den sprängdes. Men det kanske var infanteri runt omkring så tog ut den?

Skrivet av hakd:

I rush kan du som defender kalla in artilleri på "markerade" fiender via din bombplats (vad dessa nu heter, bara hålla in E).

Du syftar på telegrafer va?
Nej, detta var Conquest på Empires Edge vid E.

Permalänk
Medlem

Hur fixar man ikonen på skrivbordet så det inte visar Battlefield 2 istället för 1
Namnet stämmer men ikonen är ju helt fel?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Hur fixar man ikonen på skrivbordet så det inte visar Battlefield 2 istället för 1
Namnet stämmer men ikonen är ju helt fel?

Kan tyvärr inte svara på det, startar alltid spelet från Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En sak jag noterat med mitt eget spelande när jag spelar assault, är det ens någon som orkar anfalla fiendetanks annat än med några granater och sen springa för livet vilket jag själv börjat göra? Det känns bara tragiskt för mig eftersom jag vet att tanksen ser mig till fots långt innan jag ser dom tack vare deras drone view, sen går AT-rifle eller vad det nu är fortfarande så patetiskt skada så det enda man använder det mot är infanteri på längre håll. Är det bara jag som gett upp eller är det inte lönt om man inte är en squad eller två som bara jagar fordon?

Permalänk
Medlem

Hur är hardcore nuförtiden? spelade senast några månader tillbaka. Varit lite sugen på lira nu igen faktiskt.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Kan tyvärr inte svara på det, startar alltid spelet från Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag med så egentligen är den ju meninglös ikon ..Tar bort den så slipper jag reta mig på det hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

En sak jag noterat med mitt eget spelande när jag spelar assault, är det ens någon som orkar anfalla fiendetanks annat än med några granater och sen springa för livet vilket jag själv börjat göra? Det känns bara tragiskt för mig eftersom jag vet att tanksen ser mig till fots långt innan jag ser dom tack vare deras drone view, sen går AT-rifle eller vad det nu är fortfarande så patetiskt skada så det enda man använder det mot är infanteri på längre håll. Är det bara jag som gett upp eller är det inte lönt om man inte är en squad eller två som bara jagar fordon?

Ja ensam emot en tank är nog rätt svårt att överleva.Med som squad med en support som håller sig vid liv som pumpar ut ammo ihop med 1 medic och 2 assault ja då är tanken snart sprängd i bitar

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

En sak jag noterat med mitt eget spelande när jag spelar assault, är det ens någon som orkar anfalla fiendetanks annat än med några granater och sen springa för livet vilket jag själv börjat göra? Det känns bara tragiskt för mig eftersom jag vet att tanksen ser mig till fots långt innan jag ser dom tack vare deras drone view, sen går AT-rifle eller vad det nu är fortfarande så patetiskt skada så det enda man använder det mot är infanteri på längre håll. Är det bara jag som gett upp eller är det inte lönt om man inte är en squad eller två som bara jagar fordon?

Undviker flaggor där tanks finns i närheten. Brukar bara attackera om det redan är andra som också gör det. Har dött alldeles för många gånger bara för att jag är den enda som attackerar. Tar mig till en annan flagga istället. Det kan vara värt att lägga ut lite minor på strategiska ställen dock och hoppas den som kör inte är så rutinerad.

Permalänk
Medlem

Minor får man bara bilar etc. med eftersom alla tanks kör mycket långsammare och har en egen satelit som skickar bilder ovanifrån så att dom ser över murar, mindre hus och ner i kratrar etc. Så det enda som funkar är at-grenade spam i hög mängd om man kan komma nära nog, egen tank eller flygplan. At-launchern är riktigt usel, om den iaf gjorde bättre snitt skada skulle den vara användbar men när varannan träff gör 2 i skada och man måste stöka med det värdelösa stativet så år det inte värt det. Testat den som AA någon gånt men vilken usel skada den gjorde mot flyg.

Permalänk
Medlem

Utkickad från server, nu helt annan level?!

Satt och spelade nyss då jag helt plötsligt blev utkickad från spelet och såg att jag hade gått offline. Startade om spelet och då sa den att det var en update tillgänglig, Fine. Laddade ner den och när jag sedan startade upp spelet så var min gubbe level0, alltså vad hände och kommer jag få tillbaka min gubbe som den var

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var ju en update, alla servrar var väl inte upp än.

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Sent svar men håller med att minor inte är något man kan förlita sig på direkt. Man får slänga ut dem nånstans och hoppas det kommer ett fordon där innan nån skjuter/spränger sönder minorna.

Permalänk
Medlem

Har haft problem med krascher efter senaste uppdateringen. Kollade windows-loggen efter senaste kraschen och hittade detta meddelande:

"Behörighetsinställningarna programspecifik ger inte Lokal behörigheten Aktivering för COM-serverprogrammet med CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
och APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
till användaren NT instans\SYSTEM SID (S-1-5-18) från adress LocalHost (med LRPC) som körs i programbehållaren Inte tillgänglig SID (Inte tillgänglig). Det går att ändra säkerhetsbehörigheten med hjälp av administrationsverktyget Komponenttjänster."

Någon som vet vad det betyder?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Battlefield. Detta fantastiska krig... Tyvärr har jag mest spelar fyran. Jag är dåligt insatt i ettan och alla nyheter - har dom äntligen kommit fram till roliga achievements? - mina tidigare bästa BF-moments har varit att jaga 100 kills med RPG och få en medalj. Sånt får mig att spela..

News om sånt?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Battlefield. Detta fantastiska krig... Tyvärr har jag mest spelar fyran. Jag är dåligt insatt i ettan och alla nyheter - har dom äntligen kommit fram till roliga achievements? - mina tidigare bästa BF-moments har varit att jaga 100 kills med RPG och få en medalj. Sånt får mig att spela..

News om sånt?

Just den biten är rätt dålig i Ettan, men utvecklarna har flaggat för att det ska komma stora uppdateringar på just den biten i nästa expansion (som släppa i september)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Just den biten är rätt dålig i Ettan, men utvecklarna har flaggat för att det ska komma stora uppdateringar på just den biten i nästa expansion (som släppa i september)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ok nice. Såg nån twitter från #Battlefield. "Fill this progressbar, do 100 revies". Så dom verkar fatta vissa spelar går igång på sånt

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Just den biten är rätt dålig i Ettan, men utvecklarna har flaggat för att det ska komma stora uppdateringar på just den biten i nästa expansion (som släppa i september)

Skickades från m.sweclockers.com

Ehhh va?
Är inte det själva syftet med de så kallade Elite-klasserna aka "Darth Vader pickups"?
Bli en flamethrower, plocka upp en automatkanon och få orimligt hög HP och slakta allt i din väg.
Har väldigt mycket med spelet att göra, cappa flaggor <sarkasm>. Eller kan man göra "sjukt häftiga youtubeklipp"...
Det är just detta, allt fokus på närstrid, ett skevt poängsystem som fick mig att tröttna efter en halvtimme.

Gör om gör rätt, spelarbasen kommer tillbaka när det funkar som det skall, för just nu gör de annat....

I BF3, BF4 fick vi valmöjligheter. I BF1 fick vi "dramatiska videoklipp"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ehhh va?
Är inte det själva syftet med de så kallade Elite-klasserna aka "Darth Vader pickups"?
Bli en flamethrower, plocka upp en automatkanon och få orimligt hög HP och slakta allt i din väg.
Har väldigt mycket med spelet att göra, cappa flaggor <sarkasm>. Eller kan man göra "sjukt häftiga youtubeklipp"...
Det är just detta, allt fokus på närstrid, ett skevt poängsystem som fick mig att tröttna efter en halvtimme.

Gör om gör rätt, spelarbasen kommer tillbaka när det funkar som det skall, för just nu gör de annat....

I BF3, BF4 fick vi valmöjligheter. I BF1 fick vi "dramatiska videoklipp"...

Håller inte med. Apache-helikpotern kanske kan jämföras med vad du kallar "elite-klasser" i ettan men en riktigt duktig pilot i fyran kan nog jämföras. Att få massa HP skiter jag totalt i. Jag vill ha achievements som i BF3/BF4. "Klättra upp på högsta tornet på desert storm och gör 5 sniper-kills"-=få ett vapen.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Är det något knas med BF1 servrarna eller är det mitt modem/bredband som är kajko ?
Förut låg jag jämt på runt 40ms. Senaste tiden är det extremt ostabilt, ligger runt 100ms med spikar uppåt. Bredbanskollen säger 18ms. Sjukt irriterande speciellt om man flyger och pingen spikar så man krashar.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering och bana. PRISE DE TAHURE.

https://www.battlefield.com/news/update-notes/prise-de-tahure...

"
Prise de Tahure is our second night map and the final map for Battlefield 1 They Shall Not Pass. French raiders and German stormtroopers clash in an urban trench setting as the nights grow colder in the Champagne-Ardennes region. The frontline trench networks cut right through several villages facing obliteration from the constant skirmishing between German and French troops. This content will be available for Battlefield 1 Premium Pass owners and owners of the They Shall Not Pass expansion pack. Non-Battlefield 1 Premium Pass owners will be able to access the content via Premium Friends or Premium Trials.
"

Permalänk
Medlem

Vart inte allt för impad av banan dessvärre. Gillar nivelle nights betydligt mer och för CQC är bunker banan roligare.

Permalänk
Medlem

Körde ett par timmar på nya mapen innan idag, tyckte den var jäkligt bra! Väldigt lik Amiens som för övrigt är min favoritbana i BF1, dock är den väldigt mörk så jag fick höja upp brightness rejält annars ser man inte ett skit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Körde ett par timmar på nya mapen innan idag, tyckte den var jäkligt bra! Väldigt lik Amiens som för övrigt är min favoritbana i BF1, dock är den väldigt mörk så jag fick höja upp brightness rejält annars ser man inte ett skit

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var nog en del av varför den var så tråkig för mig.. Hur många gånger sprang man inte över fiender som låg och campade för man inte såg ett jota hehe. Plötsligt är det nån som skjuter under mig från marken hoppsan där låg en snubbe
Antar man måste höja brightness då för den är rätt inställd enligt kalibreringen man gör.

Får ge den några till chanser sen. Jekla pingproblem man har gör det trist att lira just nu.