Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

Bara jag som får crasher? Kan inte slutföra ett enda Game utan att spelet crashar 10-20min in. har testat det mesta men inget ger sig...

Testat dra upp och ner på Vcore CPU. Ta bort OC från GPU. ominstallera nyaste drivers med DDU. Stängt av XMP profilen, fortfarande crasher. Slagit av&på SLI, inge bättre.

Spelet fryser och får ''Battlefield 1 has stopped working''

Någon som har samma problem eller har någon aning på vad det kan vara?

Specs finns i sign,

Har du testat att ta bort OCn på cpun då? BF1 är ett cpu krävande spel. Brukar visa sig ganska snabbt om man sitter på en instabil klock. prime och alla andra program kan slänga sig i väggen!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnilssonn:

Bara jag som får crasher? Kan inte slutföra ett enda Game utan att spelet crashar 10-20min in. har testat det mesta men inget ger sig...

Testat dra upp och ner på Vcore CPU. Ta bort OC från GPU. ominstallera nyaste drivers med DDU. Stängt av XMP profilen, fortfarande crasher. Slagit av&på SLI, inge bättre.

Spelet fryser och får ''Battlefield 1 has stopped working''

Någon som har samma problem eller har någon aning på vad det kan vara?

Specs finns i sign,

Som Tauny tiger skriver,
Kan vara så att din eventuella överklockning suger.
Prova köra optimized defaults i Bios.
Och se om problemet försvinner.
Det har aldrig craschat för mig.
Kör oxå med 970 sli.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Var lite orolig,
Att man måste endast spela på dom nya kartorna.
För att levlandet på dom nya vapnen skulle räknas.
Men funkar fint att spela på dom gamla kartorna.
Och ändå få poäng till dom nya vapnen.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Som Tauny tiger skriver,
Kan vara så att din eventuella överklockning suger.
Prova köra optimized defaults i Bios.
Och se om problemet försvinner.
Det har aldrig craschat för mig.
Kör oxå med 970 sli.

Ska göra ett försök! Bara det att dem 145 timmar av 150 spelade så har det inte varit något problem!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Körde nyss en liten benchmark med fraps i BF1.
Hoppade in på en Frontline server med 32 spelare. Körde testet i 10min medans jag spelade så mättes fpsen. Här kommer resultatet med datorn i sign:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
66075, 546437, 92, 180, 120.920

Ganska schyst då jag har 120hz skärm.
Allt på Ultra settings i 1920x1080. Har även lite högre distance view än standard.

GPUn toppade 41C dessutom.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Körde nyss en liten benchmark med fraps i BF1.
Hoppade in på en Frontline server med 32 spelare. Körde testet i 10min medans jag spelade så mättes fpsen. Här kommer resultatet med datorn i sign:
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
66075, 546437, 92, 180, 120.920

Ganska schyst då jag har 120hz skärm.
Allt på Ultra settings i 1920x1080. Har även lite högre distance view än standard.

GPUn toppade 41C dessutom.

högre distance view än standard ? förstår inte den riktigt. går väl inte att ändra?

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

högre distance view än standard ? förstår inte den riktigt. går väl inte att ändra?

mesh quality.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Som Tauny tiger skriver,
Kan vara så att din eventuella överklockning suger.
Prova köra optimized defaults i Bios.
Och se om problemet försvinner.
Det har aldrig craschat för mig.
Kör oxå med 970 sli.

drog ner till 4,4Ghz och har gått som smort! Tackar! Konstigt att det funkat så länge med 4,5Ghz , menmen nu är det krig igen!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Försökte precis starta bf1 men då gnällde den på att jag hade för låg drivare, 376.09. Jag körde den här drivaren för cirka en vecka sedan i bf1 och det flöt -ypperligt-. Synd att någon jävla snorgärs på BICE försöker bestämma vilken drivare jag ska köra. Den här konstanta uppvisningen av inkompetens från BICE sida är ganska tragisk.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk

Tackar!

Min genväg för nvidia control panel verkar fungera oavsett vad filen heter: "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Control Panel Client\nvcplui.exe". Jag gissar att det bara är högerklicka på desktopen och 'NVCPL' inte fungerara när den dll:en inte finns där. Bara och skapa en genväg till den filen. Kör som administrator så ökar chanserna att färgerna sparas efter boot.

https://forums.geforce.com/default/topic/962633/pc-games/bypa...
"Problem was that the issue was a crappy NVIDIA driver for their system and an Older driver worked just fine."

Och det är därför jag kallar företaget BICE numera

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

högre distance view än standard ? förstår inte den riktigt. går väl inte att ändra?

Field of view står de i video settings, och även Vehicle 3p field of view. Antar att de har med distance view och göra.
Dom har jag höjt till 70-71 iaf.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Field of view står de i video settings, och även Vehicle 3p field of view. Antar att de har med distance view och göra.
Dom har jag höjt till 70-71 iaf.

Fov är bara att du ser mer av vyn, 'zoomar ut'. Mesh quality är view distance i alla fall i bf4 och andra frostbite spel.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Fov är bara att du ser mer av vyn, 'zoomar ut'. Mesh quality är view distance i alla fall i bf4 och andra frostbite spel.

Ahh, Mesh ligger på Ultra som allt annat. Tack för infon. Då har jag alltså ökat vyn.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Kul man joinar en match och det står 200 - 989 i poäng

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Kul man joinar en match och det står 200 - 989 i poäng

Ja då får man kämpa lite extra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av fermia:

Kul man joinar en match och det står 200 - 989 i poäng

Bara att dra på dina #tryhardpants

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Hedersmedlem

Så, vad tycker ni om nya DLC:n?

Tycker det är rätt kul än så länge. Nya Behemothen är rätt nice

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Skrivet av Rich:

Så, vad tycker ni om nya DLC:n?

Tycker det är rätt kul än så länge. Nya Behemothen är rätt nice

Gillar infantry only operationen bäst. Dock så behövs den verkligen tweakas, ganska omöjlig att vinna som attacker.

Permalänk
Medlem

Skönt med nya banor, men balans verkar inte varit i fokus.. Sen att man får göra "låsa upp vapnet-utmaningen" 3 ggr för att det ska vara permanent upplåst(sniper) och att man köttade sjukt många rundor som fransman bara för att märka att sista steget på franska medaljen var buggad stör mig rätt hårt. Dom kallar det ju "Premium".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Skönt med nya banor, men balans verkar inte varit i fokus.. Sen att man får göra "låsa upp vapnet-utmaningen" 3 ggr för att det ska vara permanent upplåst(sniper) och att man köttade sjukt många rundor som fransman bara för att märka att sista steget på franska medaljen var buggad stör mig rätt hårt. Dom kallar det ju "Premium".

Skickades från m.sweclockers.com

Det var så i BF4 också - ska du låsa upp ett vapen som har någon form av challenge så bör man ha "get xxx kills with YYY in one round" till sist, annars reset:as den av någon anledning...

Tog mig ca 3 rundor av Frontlines för att unlocka alla DLC vapen (förutom Sjögren + knivarna) så rekommenderar det då rundorna är ganska långa om båda teamen är balanserade

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Försökte precis starta bf1 men då gnällde den på att jag hade för låg drivare, 376.09. Jag körde den här drivaren för cirka en vecka sedan i bf1 och det flöt -ypperligt-. Synd att någon jävla snorgärs på BICE försöker bestämma vilken drivare jag ska köra. Den här konstanta uppvisningen av inkompetens från BICE sida är ganska tragisk.

h¨åller helt med jag själv brukar inte uppdatera i första taget då en gammal funkar prima , kan ju bli så mkt mer problem !

Btw nya lmg HAHA vilket skämt? yhelt värdelös ju

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

halloj,har uppgraderat datorn nu med en bla en 232gb ssd disk och lite annat... la bf1 på ssd, då jag vill kartorna ska ladda fortare, sen tänkte jag ladda ner bf4 på den andra HDD, D:, men hur gör man för att ändra från att Origin laddar ner till hdd C:? Måste den lägga sig där med?
Kanske fel del av forumet, men misstänker att kanske nån här gjort samma sak
Spelen i steam går ju välja vart man vill lägga spelen, men hittar inte det i origi... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var så i BF4 också - ska du låsa upp ett vapen som har någon form av challenge så bör man ha "get xxx kills with YYY in one round" till sist, annars reset:as den av någon anledning...

Tog mig ca 3 rundor av Frontlines för att unlocka alla DLC vapen (förutom Sjögren + knivarna) så rekommenderar det då rundorna är ganska långa om båda teamen är balanserade

Jag menade att jag gjorde klart utmaningen(helt) 3 ggr innan vapnet blev tillgängligt. Blev backad på både periscope-spots och HS med russian sniper trots att att det stod 10/10 och 5/5.

Sen nötte jag som fransman genom alla klasser med kanske 20 kills i varje klass för att avsluta med 20(eller 25 kills) som fransk "tanker". Grejen var att när man rattade tanken räknades inte killsen, utan bara när man hoppade ur och sköt folk med sitt handeldvapen.

Tvivlar på att DICE ville ha det så. Verkar ologiskt att man först ska ha flyt med vilket lag man hamnar i och sedan(på sista stinten) överge sin tank och försämra för laget för en medalj...

Skickat via lurn, så autocorrect kan ha stökat till inlägget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjo, jag har problem med att varje gång jag ska spela BF1 så är skärmen på 60 Hz Men i spelmenyn + skärmens inställningar så är 144 Hz inställt, så det jag måste göra är att varje gång så in i spelmenyn och ändra från 144 Hz till 60 Hz sen välja 144 Hz igen då funkar det.. irriterande! kan man fixa det på nåt sätt? typ user.cfg?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Skrivet av belarus_84:

Tjo, jag har problem med att varje gång jag ska spela BF1 så är skärmen på 60 Hz Men i spelmenyn + skärmens inställningar så är 144 Hz inställt, så det jag måste göra är att varje gång så in i spelmenyn och ändra från 144 Hz till 60 Hz sen välja 144 Hz igen då funkar det.. irriterande! kan man fixa det på nåt sätt? typ user.cfg?

i Dokument > Battlefield 1 > settings finns en fil som heter PROFSAVE_profile. Öppna den med Wordpad eller något liknande och leta efter raden GstRender.FullscreenRefreshRate. Står det 59.9xxxx där så testa att ändra till 144.

Permalänk
Skrivet av silverc0re:

i Dokument > Battlefield 1 > settings finns en fil som heter PROFSAVE_profile. Öppna den med Wordpad eller något liknande och leta efter raden GstRender.FullscreenRefreshRate. Står det 59.9xxxx där så testa att ändra till 144.

Tack ska testa det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

halloj,har uppgraderat datorn nu med en bla en 232gb ssd disk och lite annat... la bf1 på ssd, då jag vill kartorna ska ladda fortare, sen tänkte jag ladda ner bf4 på den andra HDD, D:, men hur gör man för att ändra från att Origin laddar ner till hdd C:? Måste den lägga sig där med?
Kanske fel del av forumet, men misstänker att kanske nån här gjort samma sak
Spelen i steam går ju välja vart man vill lägga spelen, men hittar inte det i origi... :/

När du ska ladda ner/installera BF4 så borde du få välja vart det ska läggas. Då väljer du bara att lägga det på hårddisk C, via "bläddra" eller vad det brukar stå.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

När du ska ladda ner/installera BF4 så borde du få välja vart det ska läggas. Då väljer du bara att lägga det på hårddisk C, via "bläddra" eller vad det brukar stå.

Tack, testade det, men funkade inte ändra... men fick tips om att starta Origin som admin, då ska det funka, ska testa i morrn

Permalänk
Medlem

Jag tror att du får gå in i inställningar i origin innan du installerar spelet och ändra var du vill installera spelen. De gamla spelen kommer ligga kvar på sin gamla plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ