Telenor har nu obegränsad surf igen

Permalänk
Medlem

Telenor har nu obegränsad surf igen

Fick ett SMS av Telenor att de har uppgraderat mitt abonnemang från 100 GB per månad till obegränsat, finns mer info här: http://www.telenor.se/abonnemang/ Kanske ett svar till Tele2's "obegränsade"?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Najs, synd att det finns knappt finns kvar :/ har en vän till mig som betalar 50 kr/månaden för fri surf eftersom abonnemanget är väldigt gammalt och han vill inte byta

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Fick ett SMS av Telenor att de har uppgraderat mitt abonnemang från 100 GB per månad till obegränsat, finns mer info här: http://www.telenor.se/abonnemang/ Kanske ett svar till Tele2's "obegränsade"?

Ja, det är nog ett svar på Tele2s, men det är ju fantastiskt dyrt jämfört med Tele2. O hos Tele2 kan du också ha extra data kort, som också går på det abonnemanget, dvs obegränsat så jag tycker nog att Tele2s är bättre, inte bara priset, utan att du kan ha extra data kort, dvs ha ett SIM kort i din iPad eller dator utöver det du har i mobilen, upp till 9st 1:a gratis övriga 8st kostar 19:-/datakort

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Trevligt; med ett lite lägre pris än 549/749 kunde det nästan varit ett alternativ till gamla "Surfa" som jag hade, för 79:-/mån. med obegränsad surf. Dock var det bara i 3G, så när 4G kom höjde de till 199:-/mån, men fortfarande obegränsad surf. Bra att ha när vi bytte abonnemang och fick gäster - gick några terabyte då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, det är nog ett svar på Tele2s, men det är ju fantastiskt dyrt jämfört med Tele2. O hos Tele2 kan du också ha extra data kort, som också går på det abonnemanget, dvs obegränsat så jag tycker nog att Tele2s är bättre, inte bara priset, utan att du kan ha extra data kort, dvs ha ett SIM kort i din iPad eller dator utöver det du har i mobilen, upp till 9st 1:a gratis övriga 8st kostar 19:-/datakort

Japp, det är lite dyrt. Vi har det som ett familjeabonnemang, tror vi betalar 800kr för 3 personer. Alltså ~270kr per person och varje får nu obegränsat istället för 100 GB som vi delade på. Så för oss tycker jag att det är värt det, tror inte att jag skulle köpa det enskilt dock. Sen kostar det ju bara 100kr till att lägga till en extra person. Så är man en står familj kan det bli mycket billigare jämfört med andra alternativ. Sen kostar extra surfsimkort 49 per månad. Så ja det är dyrare, men man slipper "aktivera" surfen.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Avstängd

Tele2s abbonemang Sweclockers gjorde reklam för var väl begränsat så detta är ett trevligt svar från telenor.

Sedan beror det väl på hur mycket man surfar om tele2s 100gb (obegränsat ) kanske är mer värt ändå.

Permalänk
Medlem

Fick också SMS att man utökat min surf till 40GB från 24GB i abonnemanget.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Japp, det är lite dyrt. Vi har det som ett familjeabonnemang, tror vi betalar 800kr för 3 personer. Alltså ~270kr per person och varje får nu obegränsat istället för 100 GB som vi delade på. Så för oss tycker jag att det är värt det, tror inte att jag skulle köpa det enskilt dock. Sen kostar det ju bara 100kr till att lägga till en extra person. Så är man en står familj kan det bli mycket billigare jämfört med andra alternativ. Sen kostar extra surfsimkort 49 per månad. Så ja det är dyrare, men man slipper "aktivera" surfen.

Ja, det är en annan sak om ni har familjeabonnemang Inte rättvist o jämföra då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

dvs ha ett SIM kort i din iPad eller dator utöver det du har i mobilen

Det borde väl gå att stoppa in det i en router också?

Permalänk
Medlem

@stelex: Yep "Det kan t.ex. vara en surfplatta med 4G, car-fi till bilen eller en router i sommarstugan." http://www.tele2.se/handla/mobilabonnemang

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Det borde väl gå att stoppa in det i en router också?

Ja, mina 2 var bara exempel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Läs det finstilta först. Samma som Tele2, fast bara högre dags gräns på 20GB/dag och måste fyllas på med SMS för 5GB extra åt gången.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag tillhör det segment som har velat se en återkomst av ”obegränsade” abonnemang med vettig prissättning, så det är bra att i alla fall två operatörer nu har börjat stångas.

Alla mina tjänster med Telia har under senaste året blivit fördyrade till samma eller lägre standard, så jag söker efter vägar att skrota allting från Telia.

Ingenting retar mig som operatörslåsta fastigheter där operatören trissar månadspriset. Jag kan mycket väl stå ut med halvdant 4G för att slippa det.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk

Är operatörernas begränsningar enbart p.g.a. att de kan tjäna pengar på det, eller har det fortfarande med bandbredd att göra? Kring åtminstone 2009 så ingick fri surf som regel i de flesta abonnemang, men sedan så upptäckte ju den stora massan Wordfeud och bandbredden i 3G-nätet verkade gå all världens väg. Dras 4G-nätet verkligen med samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andhumm:

Trevligt; med ett lite lägre pris än 549/749 kunde det nästan varit ett alternativ till gamla "Surfa" som jag hade, för 79:-/mån. med obegränsad surf. Dock var det bara i 3G, så när 4G kom höjde de till 199:-/mån, men fortfarande obegränsad surf. Bra att ha när vi bytte abonnemang och fick gäster - gick några terabyte då...

Ursäkta men jag måste fråga. "...fick gäster och det går några Terabytes..." Ni "umgås" sitter 10 personer och tittar på varsin film på sin mobil?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goddammit:

Är operatörernas begränsningar enbart p.g.a. att de kan tjäna pengar på det, eller har det fortfarande med bandbredd att göra? Kring åtminstone 2009 så ingick fri surf som regel i de flesta abonnemang, men sedan så upptäckte ju den stora massan Wordfeud och bandbredden i 3G-nätet verkade gå all världens väg. Dras 4G-nätet verkligen med samma problem?

Både och skulle jag tro.
Hade det bara varit wordfeud så är det nog inga problem, men hade de släppt fri surf billigt gissar jag att folk hade börjat streama video som tokar överallt och då blir bandbredd garanterat ett problem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."