Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem

Håller med om detta iaf...

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/5zrq29/no_spoile...

Spelade lite igår och jag kan inte sluta störa mig på vissa saker som inte käns polerade...Får väll avvakta med att spela tills de patchat skiten.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med om detta iaf...

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/5zrq29/no_spoile...

Spelade lite igår och jag kan inte sluta störa mig på vissa saker som inte käns polerade...Får väll avvakta med att spela tills de patchat skiten.

Jag håller också med. Om det är något som känns off så är det att alla runt omkring en beter sig som skyltdockor...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

10h räckte ju gott och väl för att komma så långt som man fick i main storyn. Jag känner då iaf att den har potential story wise och jag hoppas att den växer ju mer man lär sig. Combat gameplay var klart annorlunda mot tidigare ME, möjligheterna finns ju till lite mer fast-paced action, kan bli kul om det fungerar på högre svårighetsgrader också.. Med lite vana så kan nog detta kännas minst lika bra som tidigare ME.

Multiplayer verkar ju vara samma gamla som i ME3, vilket är lite av en besvikelse. Inte kollat så mycket där men vore ju kul om det fanns andra game modes än att bara stå emot våg efter våg av fiender.

Men som folk påpekar så känns animationerna aningen stela, känns ofärdigt. Hoppas det blir bättre med tiden.

Sen stör jag mig på Sara Ryders utseende

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mezzlock:

10h räckte ju gott och väl för att komma så långt som man fick i main storyn. Jag känner då iaf att den har potential story wise och jag hoppas att den växer ju mer man lär sig. Combat gameplay var klart annorlunda mot tidigare ME, möjligheterna finns ju till lite mer fast-paced action, kan bli kul om det fungerar på högre svårighetsgrader också.. Med lite vana så kan nog detta kännas minst lika bra som tidigare ME.

Multiplayer verkar ju vara samma gamla som i ME3, vilket är lite av en besvikelse. Inte kollat så mycket där men vore ju kul om det fanns andra game modes än att bara stå emot våg efter våg av fiender.

Men som folk påpekar så känns animationerna aningen stela, känns ofärdigt. Hoppas det blir bättre med tiden.

Sen stör jag mig på Sara Ryders utseende

Stämmer inte, bara tre timmar spelade jag och blev stop för vidare spel i enspelarläget. Ruttet av Origin att inte uppge detta när dom skriver att man får spela i tio timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Stämmer inte, bara tre timmar spelade jag och blev stop för vidare spel i enspelarläget. Ruttet av Origin att inte uppge detta när dom skriver att man får spela i tio timmar.

Ja alltså, det jag menade var ju precis det du säger. 10h var mer än nog för att nå "slutet"

Permalänk
Medlem

Spelat ett tag nu. Storymässigt är det väl ok. Väldigt mass effectigt, även om hyperion och nexus är rörigare än citadel.

Prestandamässigt är det helt ok. Kör en blandning av medium/high då medium preset ser förjävligt ut. Snittar väl på 40-50 fps som jag tycker räcker.

CPU: i5 3570k
GPU: 7950
OS: W10
RAM: 8GB
Upplösning: 1920x1080
FPS: 40-50

Edit: Vill även tillägga att de få sidouppdragen jag gjort hittills håller en betydligt högre kvalitet än de i trilogin. Mer variation och faktiskt ganska komplexa och intressanta. Som sagt dock. Har inte gjort så många. Mycket möjligt att de blir tråkiga längre in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mezzlock:

Ja alltså, det jag menade var ju precis det du säger. 10h var mer än nog för att nå "slutet"

Tog bara 3 timmar för mig att nå "slutet" och det är under all kritik att dom inte nämner stoppet, utan skriver att man kan spela i 10 timmar. Inte intresserad av multiplayer och långt ifrån ensam.

Permalänk
Medlem

@Oneone: Se där ja, de följer sin tradition av att inte lyckas få till animationerna på karaktärer och deras kroppsdelar. Det dock känns som att kvalitén går utför nu när de försöker krama musten ur franchisen. Redan de första minuterna av ME3 innehöll förvisso en del krystade animationer och märkliga ansiktsuttryck, men detta verkar ju inte särskilt lovande och tyder på att poleringen de påstod att de skulle göra före spelets release inte omfattade det visuella.

Permalänk
Medlem

Har ärligt talat inte tänkt på animationerna på läppar och dylikt.

Än så länge svindiggar jag spelet! Ny fräsch Mass Effect-story, (mycket) bättre combat, mer aliens, bättre grafik etc. Något jag verkligen tycker om är att man faktiskt kan se planeterna man åker till genom fönstren på skeppet man använder.

Kopplat in datorn i signaturen till min 4K-tv. Kör blandat high/ultra i 4K, men för att kunna få 60+ FPS har jag gjort så att jag satt resolution scale på 0.80. Kanske blir ännu bättre när det kommit drivers samt "Day 1-patch"?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Србо: Men vadå? Du får ju spela i tio timmar? Tycker du att dom borde släppt HELA spelet?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

@Србо: Men vadå? Du får ju spela i tio timmar? Tycker du att dom borde släppt HELA spelet?

Njae, men de stoppar det verkligen på det sämsta stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med om detta iaf...

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/5zrq29/no_spoile...

Spelade lite igår och jag kan inte sluta störa mig på vissa saker som inte käns polerade...Får väll avvakta med att spela tills de patchat skiten.

De har ju sagt att animationer inte kommer att patchas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Njae, men de stoppar det verkligen på det sämsta stället.

Nja, hade nog vart värre om dom stoppade precis när man ska landa på planeten Visst hade dom gärna fått bjudit på mer men jag blev iallafall nyfiken på att spela vidare

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

De har ju sagt att animationer inte kommer att patchas?

Mass Effect Hype-Eliten förstår inte det. De har förbokat spelet, redan betalat, så de inbillar sig att allt kommer fixas.

Detta spelet är ju dock inte skapat av "Best Bioware" utan ett annat underföretag, Montreal och inte Edmonton som gjorde trilogin.
Rätt intressant att man inte kan skapa en Vithyad karaktär heller, bara Mediteranean-Tan, fast det är rätt lätt att förstå när deras Designer säger såhär på twitter:
https://archive.is/wmmxs
http://archive.is/pXuYb

Och att Female Ryder ser helt förjävlig ut, inte alls lik modellen.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Mass Effect Hype-Eliten förstår inte det. De har förbokat spelet, redan betalat, så de inbillar sig att allt kommer fixas.

Detta spelet är ju dock inte skapat av "Best Bioware" utan ett annat underföretag, Montreal och inte Edmonton som gjorde trilogin.
Rätt intressant att man inte kan skapa en Vithyad karaktär heller, bara Mediteranean-Tan, fast det är rätt lätt att förstå när deras Designer säger såhär på twitter:
https://archive.is/wmmxs
http://archive.is/pXuYb

Och att Female Ryder ser helt förjävlig ut, inte alls lik modellen.

Det är rätt illa, jag börjar bli ganska trött på dessa liberala tolkningarna som det är nu. Det är var och varannan vecka nu något om vita människor.

Vet du om han har fått skit för dom kommentarerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tequilla:

Det är rätt illa, jag börjar bli ganska trött på dessa liberala tolkningarna som det är nu. Det är var och varannan vecka nu något om vita människor.

Vet du om han har fått skit för dom kommentarerna?

Ingen aning.

Mer från honom.
https://pbs.twimg.com/media/CpH3WtHWEAAABDS.jpg:large

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Mass Effect Hype-Eliten förstår inte det. De har förbokat spelet, redan betalat, så de inbillar sig att allt kommer fixas.

Detta spelet är ju dock inte skapat av "Best Bioware" utan ett annat underföretag, Montreal och inte Edmonton som gjorde trilogin.
Rätt intressant att man inte kan skapa en Vithyad karaktär heller, bara Mediteranean-Tan, fast det är rätt lätt att förstå när deras Designer säger såhär på twitter:
https://archive.is/wmmxs
http://archive.is/pXuYb

Och att Female Ryder ser helt förjävlig ut, inte alls lik modellen.

Att de inte ens lägger utveckligen på samma spelstudio visar på hur lite EA bryr sig om slutresultatet, och hur mycket pengar de hoppas på att kunna ta in på gamla meriter. Att spelstudion dessutom verkar vara en tummelplats för kulturmarxister ökar inte precis köplusten. Det här blir sannolikt inget köp. Jag hoppas att jag har fel, men det ska bli intressant att se vad folk skriver på Biowares forum en vecka efter release.

Permalänk
Hedersmedlem

ME1 är topp tre alla tider för mig (och ME2 var också bra), men med Andromeda blir det inget köp. Alldeles för många saker som stör mig. Inte direkt oväntat då jag följt utvecklingen ända sedan första Mass Effect, men synd ändå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Mass Effect Hype-Eliten förstår inte det. De har förbokat spelet, redan betalat, så de inbillar sig att allt kommer fixas.

Detta spelet är ju dock inte skapat av "Best Bioware" utan ett annat underföretag, Montreal och inte Edmonton som gjorde trilogin.
Rätt intressant att man inte kan skapa en Vithyad karaktär heller, bara Mediteranean-Tan, fast det är rätt lätt att förstå när deras Designer säger såhär på twitter:
https://archive.is/wmmxs
http://archive.is/pXuYb

Och att Female Ryder ser helt förjävlig ut, inte alls lik modellen.

Ska dock nämnas att Montreal inte är helt nya till mass effect. De hjälpte bland annat till med mass effect 3 och gjorde citadel dlc. Men ja, det är deras första spel de gör (och det märks).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thumbii:

@Србо: Men vadå? Du får ju spela i tio timmar? Tycker du att dom borde släppt HELA spelet?

Dom borde åtminstone släppt hälften av enspelarläget. Ruttet definitivt av Origin att inte ange att det bara är en liten del av enspelarläget som är öppet, tog bara 3 timmar innan stoppet.

Permalänk
Medlem

Visst är det synd med tråkiga animationer men animationer har enligt mig bara en väldigt liten inverkan på hur bra ett spel är. Så jag förstår inte varför 95% av allt som skrivs om ME just nu är om detta, känns bara onödigt och krystat.

Skrivet av Србо:

Dom borde åtminstone släppt hälften av enspelarläget. Ruttet definitivt av Origin att inte ange att det bara är en liten del av enspelarläget som är öppet, tog bara 3 timmar innan stoppet.

När jag läste om det stod det ganska tydligt i villkoren att SP-läget var begränsad. Kommer inte ihåg vart jag läste det men det var helt klart från Origin. Så antingen har de tagit bort den texten (mycket möjligt då jag läste det innan det gick att spela) eller så läste du inte igenom allt innan "köp".

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Trunk:

Visst är det synd med tråkiga animationer men animationer har enligt mig bara en väldigt liten inverkan på hur bra ett spel är. Så jag förstår inte varför 95% av allt som skrivs om ME just nu är om detta, känns bara onödigt och krystat.

Lättare att hata än att uppskatta något. Själv är jag grymt hypad inför torsdag och spelsläppet. Vill inte förstöra upplevelsen genom att spela denna tiotimmars testepisod, utan jag håller mig tills dess.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Relik 📜

Har kört cirka fem timmar av Origin-trial nu. Fokuserat på sidouppdrag och att titta runt, prata med karaktärer. Tänker att jag drar ut på det hela och inte slår i story-gränsen som diskuteras.

Från att ha varit positivt överraskad vid förhandstitten upplevde jag de första timmarna som rätt negativa. Inte bara på grund av animationerna (i främst ansikten), utan även att GUI är rörigt, en del buggar, halvtrist story-start, oändligt tjatiga planet-animationer, cover-systemet..

Nu sista timmen har jag dock börjat landa mer. Jag har tvingat mig in i GUI-upplägget och förstår det, även om jag fortfarande tycker det är tokigt rörigt (ME1-style). Animationerna är fortsatt störande (nu kryddat av bitvis risig voice acting), men har börjat se förbi det. Också blivit mer intresserad av storyn, och har fastnat för Ryder som karaktär. Gillar humorn och den dryga framtoningen!

Kort och gott, gått från troligt köp till tveksamt köp till troligt köp. En hel del som skaver, men totalt sett vill jag spela vidare.

Also, musikstycket i menyn är bra. Segt i början, men låt det stå en stund!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Also, musikstycket i menyn är bra. Segt i början, men låt det stå en stund!

Är ett stort fan av musiken i resten av trilogin och lyssnade väldigt noggrant under de timmar jag spelat andromeda. Det är definitivt en mer subtil historia med en klassisk orkester och mycket stråkinstrument. Ett mycket märkligt beslut då andromeda trots allt ska vara inriktat på "exploration" och då passar ju syntar perfekt. Dessutom tycker jag inte riktigt att den episka musiken går någonvart utan det blir några sekunder och sen försvinner det tillbaka till vanlig bakgrundsmusik (eller inget alls). Det Mass effect 1-3 gjorde bra var att de utvecklade melodierna och använde dem på olika sätt och det kändes unikt. Andromeda känns mer som vanlig filmmusik från en kompositör som inte är Hans Zimmer eller John Williams, inte för att de är de enda som gör bra filmmusik men ändå.

Om man kollar upp kompositören ser man även att så är fallet. Han har några filmer i bagaget, men inga som är kända för sin utmärkta musik. Andromeda är första spelet.

Sammanfattningsvis. Musiken är ok. Den finns, bitvis väldigt bra men inte lika bra (det är subjektivt, jag vet) eller unik (inte subjektivt) som trilogin. Och uncharted worlds är borta från galaxy map (eller jävligt remixad). Det är min subjektiva bedömning iaf och det är värt och nämna att musiken inte förstör upplevelsen utan den lever bara inte upp till mina förväntningar. Gillar man denna sortens musik lär man gilla andromeda också.

Startar upp andromeda nu för att lyssna på stycket i menyn. Har också för mig att jag gillade det.

Edit: Lyssnade på meny musiken några minuter, tar tillbaka min åsikt om den. Den är ok. Lite antiklimax. Som om kompositören inte riktigt visste vad han skulle göra av sin melodi. Ganska karakteristiskt för filmkompositörer som ger sig in i spelvärlden. Musiken funkar på lite olika sätt i spel jämfört med film.
Lyssnade även närmare på galaxy map musiken. Den är faktiskt väldigt bra. Speciellt från och med en halv minut in eller liknande. Problemet är att den börjar alldeles för långsamt. Orginalet körde igång med sin melodi ganska omgående och hade små variationer och det var bra för ärligt talat, hur länge befinner man sig i galaxy mapen? Inte så jätte lång tid.

Önskar väl egentligen att musiken skulle vara mer som typ ME 1 eller portal 2. Ungefär liknande stil, men av högre kvalitet. Interstellar är ett exempel från filmvärlden som gör det väldigt bra. Den musiken består iofs av en orgel, men orglar är faktiskt också en sorts syntar.

Permalänk
Medlem

Kör med olåst fps då jag inte vill låsa den under gameplay men jag stör mig att de inte lagt någon fps cap i menyer och under cutscenes, i menyerna har jag runt 400fps vilket gör att allt i datorn går upp på 100%. Så onödigt. Sen blir cutscensen så hackiga när fpsen går upp till 2-300 under dem, de kunde ha låst dem till 60 då man ändå inte har nytta av 60fps+ där... Kan tyckas vara en bagatell men störande nonetheless.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av foxzox7:

Är ett stort fan av musiken i resten av trilogin och lyssnade väldigt noggrant under de timmar jag spelat andromeda. Det är definitivt en mer subtil historia med en klassisk orkester och mycket stråkinstrument. Ett mycket märkligt beslut då andromeda trots allt ska vara inriktat på "exploration" och då passar ju syntar perfekt. Dessutom tycker jag inte riktigt att den episka musiken går någonvart utan det blir några sekunder och sen försvinner det tillbaka till vanlig bakgrundsmusik (eller inget alls). Det Mass effect 1-3 gjorde bra var att de utvecklade melodierna och använde dem på olika sätt och det kändes unikt. Andromeda känns mer som vanlig filmmusik från en kompositör som inte är Hans Zimmer eller John Williams, inte för att de är de enda som gör bra filmmusik men ändå.

Om man kollar upp kompositören ser man även att så är fallet. Han har några filmer i bagaget, men inga som är kända för sin utmärkta musik. Andromeda är första spelet.

Sammanfattningsvis. Musiken är ok. Den finns, bitvis väldigt bra men inte lika bra (det är subjektivt, jag vet) eller unik (inte subjektivt) än trilogin. Och uncharted worlds är borta från galaxy map (eller jävligt remixad). Det är min subjektiva bedömning iaf och det är värt och nämna att musiken inte förstör upplevelsen utan den lever bara inte upp till mina förväntningar. Gillar man denna sortens musik lär man gilla andromeda också.

Startar upp andromeda nu för att lyssna på stycket i menyn. Har också för mig att jag gillade det.

Edit: Lyssnade på meny musiken några minuter, tar tillbaka min åsikt om den. Den är ok. Lite antiklimax. Som om kompositören inte riktigt visste vad han skulle göra av sin melodi. Ganska karakteristiskt för filmkompositörer som ger sig in i spelvärlden. Musiken funkar på lite olika sätt i spel jämfört med film.
Lyssnade även närmare på galaxy map musiken. Den är faktiskt väldigt bra. Speciellt från och med en halv minut in eller liknande. Problemet är att den börjar alldeles för långsamt. Orginalet körde igång med sin melodi ganska omgående och hade små variationer och det var bra för ärligt talat, hur länge befinner man sig i galaxy mapen? Inte så jätte lång tid.

Önskar väl egentligen att musiken skulle vara mer som typ ME 1 eller portal 2. Ungefär liknande stil, men av högre kvalitet. Interstellar är ett exempel från filmvärlden som gör det väldigt bra. Den musiken består iofs av en orgel, men orglar är faktiskt också en sorts syntar.

Håller med dig helt. Musiken är helt klart mer subtil här, lite tråkigare. Inte dålig, men inte heller unik. Just menystycket gillar jag, men trist att det tar så enormt långt tid att komma igång. Samma med kartan, precis som du säger sitter ju ingen där och glor i evighet. Eller, kanske därför vi har de sjukt långa planetanimationerna?

Skrivet av Ahlen:

Kör med olåst fps då jag inte vill låsa den under gameplay men jag stör mig att de inte lagt någon fps cap i menyer och under cutscenes, i menyerna har jag runt 400fps vilket gör att allt i datorn går upp på 100%. Så onödigt. Sen blir cutscensen så hackiga när fpsen går upp till 2-300 under dem, de kunde ha låst dem till 60 då man ändå inte har nytta av 60fps+ där... Kan tyckas vara en bagatell men störande nonetheless.

Jag har låst i drivrutinen istället, satt maxtak på 60 (min uppdateringsfrekvens). Upplever ofta det fungerar bättre än att låsa i respektive spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Håller med dig helt. Musiken är helt klart mer subtil här, lite tråkigare. Inte dålig, men inte heller unik. Just menystycket gillar jag, men trist att det tar så enormt långt tid att komma igång. Samma med kartan, precis som du säger sitter ju ingen där och glor i evighet. Eller, kanske därför vi har de sjukt långa planetanimationerna?

Jag har låst i drivrutinen istället, satt maxtak på 60 (min uppdateringsfrekvens). Upplever ofta det fungerar bättre än att låsa i respektive spel.

Smart! Tänkte inte på det, får ju sällan över 90fps så kan ju sätta det som max.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Kör med olåst fps då jag inte vill låsa den under gameplay men jag stör mig att de inte lagt någon fps cap i menyer och under cutscenes, i menyerna har jag runt 400fps vilket gör att allt i datorn går upp på 100%. Så onödigt. Sen blir cutscensen så hackiga när fpsen går upp till 2-300 under dem, de kunde ha låst dem till 60 då man ändå inte har nytta av 60fps+ där... Kan tyckas vara en bagatell men störande nonetheless.

En annan tråkig sak med skyhöga fps i menyer och dyl. är att coilwhine på grafikkort brukar låta som allra högst då.

Permalänk
Medlem

Har nu spelat igenom de 10 tillåta timmarna och så långt som jag tilläts i storyn. Har väldigt blandade intryck.

Karaktärsanimationerna är rent horribla, och några av rösterna är under all kritik, ingen inlevelse alls. Märks väldigt tydligt vid konversationer med NPC´s.

Däremot är striderna ganska bra (förutom några saker jag nämner nedan), till skillnad från de tidigare spelen där jag tyckte att striderna bara var en transportsträcka. Och som Emil nämner är UI extremt rörigt, inget är riktigt självklart. Till en början hittade till exempel inte hur man byter vapen under striderna (spelar på Xbox), det är en sak som ska vara intuitivt. Saknar verkligen "krafthjulet" från de gamla spelen där det var enkelt att byta vapen och använda biotics och andra färdigheter.

För att summera, jag kommer att skaffa spelet för det ska bli lite intressant att se hur storyn och karaktärerna utvecklas. Och det känns kul att utforska utan att ha Reaper-hotet hängandes över sig hela tiden.
Förhoppningsvis patchas de värsta sakerna bort i framtiden, annars får man lära sig att se förbi alla tillkortakommanden. Men en sak är säker, detta är INGET Witcher 3 vare sig grafikmässigt eller gällande sidouppdrag.

Lägger in denna video jag hittade... innehåller mindre spoilers.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Visst är det synd med tråkiga animationer men animationer har enligt mig bara en väldigt liten inverkan på hur bra ett spel är. Så jag förstår inte varför 95% av allt som skrivs om ME just nu är om detta, känns bara onödigt och krystat.

Därför att vettiga ansiktsanimationer gjordes för tio år sedan i Mass Effect, och för att det är en teknisk detalj som borde vara en bagatell att fixa i en AAA-titel. Vilka andra element har de fuskat med om det inte ens brytt sig om det mest uppenbara? Hur är kvalitén på storyn?

Det ringer alltså redan varningsklockor kring spelets kvalité, och då är det inte ens släppt än!