Samsung Pay lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Har provat tjänsten idag på två ställen och det fungerar över förväntan, imponerad! #framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Det tror jag inte ett skit på!!

Jag menar alltså, att du har provat tjänsten idag och att det ens funkar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det tror jag inte ett skit på!!

Jag menar alltså, att du har provat tjänsten idag och att det ens funkar.

OK! Du får tro vad du vill.

Provade i automaten på gymmet, gick hur lätt som helst och i kortläsaren på jobbet med MST.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Håller med dig. Hur jobbigt är det att ha ett betal/kreditkort i fickan? Känner noll sug efter en mobillösning.

Du har missat poängen med denna lösningen. Det är för att snabba upp betalningsprocessen jämfört med ett betalkort.

Se här t.ex. för Apple Pay på en Apple Watch: https://www.youtube.com/watch?v=06JNTURXOg4

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Du har missat poängen med denna lösningen. Det är för att snabba upp betalningsprocessen jämfört med ett betalkort.

Se här t.ex. för Apple Pay på en Apple Watch: https://www.youtube.com/watch?v=06JNTURXOg4

Samsung Pay = snabba upp betalningsprocessen? Ja jag vet inte, men det kommer nog att bli bättre med tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=VyYeB7qQSew

Alltså måste du säga till i kassan att du ska blippa så är det mer att långsamma upp betalningsprocessen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Verkar vara mycket osäkerhet på om det verkligen saknas hårdvara i alla äldre galaxy-modeller för mst. Enligt äldre artikel fanns det i de tidigare flaggskeppen (åtminstone US-variant): http://www.androidcentral.com/forums-samsung-pay-galaxy-s6-an...

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer det till Sverige gud så skönt.. då får man lite extra användning av gear s3an

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooldz:

Verkar vara mycket osäkerhet på om det verkligen saknas hårdvara i alla äldre galaxy-modeller för mst. Enligt äldre artikel fanns det i de tidigare flaggskeppen (åtminstone US-variant): http://www.androidcentral.com/forums-samsung-pay-galaxy-s6-an...

Från Swedroid som frågat Samsung själva.

Citat:

Galaxy S6 och S6 Edge saknas i listan över kompatibla enheter. Kommer dessa få stöd när Nougat anländer, eller lämnas de ute i kylan?
De har inte stöd för MST på den europeiska marknaden. Eftersom MST kräver hårdvara kommer inte uppdateringen till Android 7 påverka detta.

http://www.swedroid.se/betaversionen-av-samsung-pay-finns-nu-...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Entusiast

Haha, för att vara ett tech-forum så förvånas jag alltid av hur förbannat konservativa folk är här
Efter att ha glömt bankkortet så sent som för två veckor sedan och sedan stått där vid kassan med en storhandling mat så välkomnar jag det här med öppen famn! (Jag glömde inte plånboken alltså, utan jag hade kollat på bankkortet vid datorn för ett köp på internet och sedan glömt det på skrivbordet om någon undrar).

Men det lär väl ta ett tag innan samtliga aktörer implementerar en variation av det eller en öppen standard.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Samsung Pay = snabba upp betalningsprocessen? Ja jag vet inte, men det kommer nog att bli bättre med tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=VyYeB7qQSew

Alltså måste du säga till i kassan att du ska blippa så är det mer att långsamma upp betalningsprocessen.

Haha det är ju pga ovanan. Blir nog inte samma grej när fler börjar att använda det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En sak förstår jag inte. Kopparspolen emulerar en magnetremsa? Och kortterminalen behöver inte uppdateras? Men är inte de flesta magnetremsorna idag spärrade så att bara chip funkar? Borde inte detta då bli lika osäkert som det var för några år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hur mycket krävs det av tankeverksamhet att plocka på sig ett plastkort som väger några gram?

Det är inte att det man glömmer kortet eller att det väger något, det är skönt om man skulle slippa. Jag tycker det skulle vara skönt att slippa ta med sig plånboken iaf.

Inte springer jag runt med ett löst kort i fickan heller.

Permalänk
Medlem

Har väntat i en halv evighet på att Apple Pay ska komma till Sverige och så hinner Samsung Pay före i slutändan.

Argh. Ha så kul, kommer stirra argt när ni sveper förbi mig i kön och är redan utanför dörren innan tjejen på Pressbyrån hinner fråga "Kvitto?".

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Dömt att misslyckas innan aktörerna kan gå ihop och skapa något vettigt (likt Swish).

Exakt så här jag känner. Anledningen till att Swish blev så populärt var för att alla enkelt kunde använda det.
Ska butiker behöva göra det möjligt att betala med 10 olika tillverkares egna unika betal-app? Aldrig att det kommer att inträffa.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Varför nämns inte Galaxy S6/S6 Edge/S6 Active/Note 5? Alla dessa stödjer Samsung Pay också.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Exakt så här jag känner. Anledningen till att Swish blev så populärt var för att alla enkelt kunde använda det.
Ska butiker behöva göra det möjligt att betala med 10 olika tillverkares egna unika betal-app? Aldrig att det kommer att inträffa.

Jag föreslår att du läser på lite. Samsung Pay ska fungera med ALLA kortterminaler, UTAN att affärerna behöver göra någonting alls. Den enda som behöver göra något är du som konsument, som måste koppla ditt kort.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Varför nämns inte Galaxy S6/S6 Edge/S6 Active/Note 5? Alla dessa stödjer Samsung Pay också.

Artikeln säger:

Citat:

Produkterna som stöder Samsung Pay är i skrivande stund Galaxy S7, Galaxy A5 (2016 och 2017 års modeller) samt klockan Gear S3. Gear S3 kräver dock en systemuppdatering som ska bli tillgänglig mot slutet av mars. Tidigare produkter i Samsungs utbud stöder inte tekniken då dessa inte är utrustade med den inbyggda kopparspolen som genererar magnetfälten som gör MST möjligt.

Var fick du information ifrån att S6an stödjer Pay?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Försökte betala med min S7E idag men det ville sig inte, fick fiska upp kortet ändå. NFC ska väl fungera genom ett tunt gummiskal?

NFC chippet sitter ungefär där kameran sitter. Kan det varit det att du placerade fel?

Men ser många som lyckats bra så nog funkar det. Ska testa igen imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Haha det är ju pga ovanan. Blir nog inte samma grej när fler börjar att använda det

Skickades från m.sweclockers.com

Det du skriver, vart ju exakt det jag skrev: Men det kommer nog att bli bättre med tiden.
Hur kan du misstolka det?
Men efter att ha följt trådar om detta ämne på flera sidor b l a på Swec så är jag skeptisk, och det är trådar som äger några månader, och det handlar om länder som har haft det i några månader.

Men, det kommer nog att bli bättre med tiden.

Och sluta skriv Haha!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Fan va skönt äntligen är den här. Synd bara att Swedbank tar längre tid

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

När jag köpte min S6'a så var det med förväntan att samsung pay skulle fungera. men tydligen så missade dom att MST bara är i den amerikanska modellen..
http://www.samsung.com/us/support/owners/app/samsung-pay#comp...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Hej! jag får inte tjänsten att fungera får ett felmedelande "kan inte ansluta till samsung pay försök igen senare" typ använder mig av 6.0.1 android på min S7a, måste man ha 7.0 nougat? flashade tbx stock rom från sammobile efter uppgraderingen då UIt och alla buggar inte gillades!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Varför nämns inte Galaxy S6/S6 Edge/S6 Active/Note 5? Alla dessa stödjer Samsung Pay också.

Nope dom har inte samma hårdvara och kan därför inte lösas med en uppgradering då det saknar ett av dom två chip som stödjer samsung pay vad jag förstår det när jag googlar. s6 skall dock fungera på amerikanska marknaden med deras version men inte svenska?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit någon early adopter, men är smått allergisk mot att behöva släpa med mig saker överallt. Kan se mig själv pröva detta när det har mognat till sig lite och eventuella barnsjukdomar har rättats till. Men endast om det får stöd utanför de fyra storbankerna, annars är jag rökt oavsett

Hade gärna blivit av med ICA/Willys/Coop-korten. Det är ett jävla trassel. Hade det inte varit för självscanningen hade jag struntat i skiten och tagit bonusen på ID i kassan istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Har aldrig varit någon early adopter, men är smått allergisk mot att behöva släpa med mig saker överallt. Kan se mig själv pröva detta när det har mognat till sig lite och eventuella barnsjukdomar har rättats till. Men endast om det får stöd utanför de fyra storbankerna, annars är jag rökt oavsett

Hade gärna blivit av med ICA/Willys/Coop-korten. Det är ett jävla trassel. Hade det inte varit för självscanningen hade jag struntat i skiten och tagit bonusen på ID i kassan istället.

På ICAs självskanning så kan du väl skriva in ditt personnr istället för att dra ICA kortet?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staz:

Oanvändbart på vilket sätt? Jag tycker det är bättre med konkurrens än att ett företag ska ha monopol.

Fast detta innebär ju ett fortsatt monopol. Vill ha BORT visa/master card och deras hutlösa priser på små transaktioner.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Har aldrig varit någon early adopter, men är smått allergisk mot att behöva släpa med mig saker överallt. Kan se mig själv pröva detta när det har mognat till sig lite och eventuella barnsjukdomar har rättats till. Men endast om det får stöd utanför de fyra storbankerna, annars är jag rökt oavsett

Hade gärna blivit av med ICA/Willys/Coop-korten. Det är ett jävla trassel. Hade det inte varit för självscanningen hade jag struntat i skiten och tagit bonusen på ID i kassan istället.

Jag använder min körkort på ica, willys och city gross för självscanning. Har aldrig med mig korten.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Du har missat poängen med denna lösningen. Det är för att snabba upp betalningsprocessen jämfört med ett betalkort.

Se här t.ex. för Apple Pay på en Apple Watch: https://www.youtube.com/watch?v=06JNTURXOg4

Som vanligt så är tanken god, men det fungerar inte lika bra i praktiken.

Permalänk

Har gjort flertalet köp idag och det fungerar klockrent, både via MST och NFC även med skal. Går mycket fortare än att hålla på att fippla med kortet och plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

måste väl funka lika bra med ICA-kortet om man kör MST? eller går det inte scanna in vilket kort som helst i samsungpay?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Så otroligt korkat att alla telefontillverkare har sina egna unika proprietära lösningar!

Anamma en gemensam standard så kanske det kan ha chansen att slå igenom.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/