Tele2 döms till att lämna ut information om fildelare

Permalänk
Medlem

Varför påminner mig denna jakt på pirater med religiös fanatism fast med Henrik Pontén som gud?

Permalänk
Medlem

Sverige borde prioritera lösa brotten istället. Folk skjuts hur som helst i Malmö, Stockholm. Men dessa brotten kan Sverige knappt lösa som vanligt.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

En sak dom INTE är medvetna om: Är den tjänsten som alla vill ha!

Och vad är då det?

Jo, en global tjänst där alla filmer och serier har premiär i nutid.

D v s när filmen har premiär, så släpps den worldwide/globalt/världsomfattande.

Sen kan jag som kund välja om jag vill se den hemma eller på bio.
Jag hade mer än gärna betalat för den tjänsten.
Men det ska vara så svårt, länder har olika regler, domare o åklagare, filmbolag som inte vill gå samman..... ja, det är så djävla dumt så det inte är sant.

Nu ska jag gå emot strömmen på sweclockers här lite.

Specifikt till idén att skippa den exklusiva bioreleasen.

Dom är medvetna om det, men livrädda för att Filmens.Titel.WEBRip.1080p.x264-DEFLATE.torrent ligger ute på webben samma dag som de i praktiken ligger back 200 milj filmbudget och 100 miljoner reklambudget. Hur du än vrider och vänder på det så är det en otroligt stor risk att ta. Men kan du kontakta dem och lova att experimentet kommer fungera och bara en minoritet kommer tanka torrenten, samt går i god för att betala tillbaka de 300 miljonerna i dollar om något går snett så, go for it Du kan säkert få en deal att du får 10% av vinsten om det visar sig att du har rätt, men de vill nog veta att du är god för de 300 miljonerna om det går snett först.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Hoppas Tele 2 tar vitet för att stå på sina kunders sida. Jag tror deras hundratusentals kunder kan ta några ören i ökad månadsavgift för att bli försvarad från sin internetleverantör av pengakåta hollywood-advokater.

Har inte piratkopieringen rasat när tjänster som Netflix där du för en hundralapp kan se hur mycket film och serier som helst?

Skrivet av Lorault:

Sverige borde prioritera lösa brotten istället. Folk skjuts hur som helst i Malmö, Stockholm. Men dessa brotten kan Sverige knappt lösa som vanligt.

Att bära skottsäker väst för att gå och handla mat har vi inte behövt göra tidigare. Skottlossningar och mord gör Sverige ett mycket mer spännande land att leva i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Sverige borde prioritera lösa brotten istället. Folk skjuts hur som helst i Malmö, Stockholm. Men dessa brotten kan Sverige knappt lösa som vanligt.

Nu halkar du in på ett spår ----> som kommer få tråden att spåra ur helt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Skulle de starta en insamling skulle kunderna snabbt få ihop de 200k frågan e vad som händer sedan ? dessa fasoner är ju makalöst

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Nu är jag kanske en idealist. Men jag tänker inte på filmbolagen, utan kräken bakom firmorna. Dom vill inte göra något gått för nån, inte ens filmbolagen - bara tjäna pengar. Dom har kommit på en affärsidé som inte tillför mänskligheten något - parasiter!

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Nu ska jag gå emot strömmen på sweclockers här lite.

Specifikt till idén att skippa den exklusiva bioreleasen.

Dom är medvetna om det, men livrädda för att Filmens.Titel.WEBRip.1080p.x264-DEFLATE.torrent ligger ute på webben samma dag som de i praktiken ligger back 200 milj filmbudget och 100 miljoner reklambudget. Hur du än vrider och vänder på det så är det en otroligt stor risk att ta. Men kan du kontakta dem och lova att experimentet kommer fungera och bara en minoritet kommer tanka torrenten, samt går i god för att betala tillbaka de 300 miljonerna i dollar om något går snett så, go for it Du kan säkert få en deal att du får 10% av vinsten om det visar sig att du har rätt, men de vill nog veta att du är god för de 300 miljonerna om det går snett först.

Jag skulle inte bli förvånad om en global streamingtjänst där du får tillgång till alla nya filmer så småningom skulle få 500 miljoner abonnenter á 199 SEK/mån.

Bara 99,5 miljarder SEK i månaden... ca 1 200 miljarder SEK om året. Det borde räcka för att täcka budgeten för ett antal filmer.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

En sak som är relevant är den utpressningssituation som de sätter folk under oavsett om de verkligen har laddat hem filmen eller inte. Att företag självsvådligt dömer ut "böter" för påstådda brott närmar sig utpressning i mitt tycke.
http://www.idg.se/2.1085/1.677661/fildelning-porr-utpressning...

Det här är ett liknande fall där de lagt ut egna filmer på torrentsiter för att sen skicka utpressningsbrev till dem som laddar hem den. Egentligen är det ingen skillnad på dessa utpressare och de advokatfirmor som nu ska skicka brev.

Det öppnar upp för intressanta frågor som; vad händer ifall man laddar ner en upphovsrättskyddad fil med ett felaktigt namn t e x SenasteLinuxDistron som egentligen visar sig vara en windows10-torrent? Eller omvänt, du/en vän laddar upp din hemmagjorda semesterfilm, döper torrenten till senaste Bondfilmen eller nåt annat, Kan du sen gå till ISP:erna för att få tag i adresser att skicka utpressningsbrev till?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Efter den andra nyheten idag om att att kammarrätten tycker EU har rätt och dömer ut svensk datalagring så är det väl enkelt för Tele2 att överklaga och hävda att det inte räknas som grov brottslighet och begäran kommer inte från polisen, så dom behöver inte lämna ut ett skit.

Permalänk
Medlem

Känns bra att kapitalet än en gång har segrat.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leoms:

Att bära skottsäker väst för att gå och handla mat har vi inte behövt göra tidigare. Skottlossningar och mord gör Sverige ett mycket mer "Kulturberikat" land att leva i.

Fixade ditt typo bara

OnT: Löjligt att dem försöker hitta enskilda personer, hur mycket kan dem få igen OM det nu visar sig att alla mott förmodan måste betala för den filmen dem "piratkopierat" ? kan ju knappast vara lika mycket som dem förlorat på den skit rullen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det kan inte stämma att de endast omsätter 100 MSEK, jag har svårt att tänka mig att omsättningen för den svenska delen av tele2 understiger 10 miljarder.

Om jag inte missminner mig så omsatte de ~25 miljarder förra året så 200 000 är ju en piss i havet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av albin967:

Om jag inte missminner mig så omsatte de ~25 miljarder förra året så 200 000 är ju en piss i havet

Korrekt.

Permalänk
Medlem

Så de döms att dela information de inte får spara enligt eu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Är det inte billigare för tele2 att betala 200 000kr än att förlora kunder pga detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Kan tillägga att VD + styrelsen plockade ut 65 miljoner samma år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

@Mozelito: Då fastställd ett nytt vitesföreläggande och så håller det på tills domstolen har fått sina papper.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mozelito:

Är det inte billigare för tele2 att betala 200 000kr än att förlora kunder pga detta?

Ja, men då höjer dom till 2000000kr nästa gång då

Vi har ju kemikalieskatten, varför inte införa en torrentskatt? Som privatkopieringsersättningen som är ju en form av skatt.
Alla betalar 1000:- i månaden bara för att man kan torrenta med en dator.
Sen skickar vi medelålders surgubbar som knackar på dörren fredag kväll och frågar om du torrentar?
Jag har ingen dator säger du så säger gubben ALLA HAR DATOR och så kan tjafset gå vidare.

DDR Landet Sverige.
Friaste I världen.... så länge man BETALAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nu halkar du in på ett spår ----> som kommer få tråden att spåra ur helt

De tar varje tillfälle som ges.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Men vad gör man åt elleverantörerna som driver piraternas datorer?
Det skulle jag vilja veta!
KRÄV att dom registrerar EXAKT var elen används till, NU!

Permalänk
Medlem

Och vips hade vi lite ändamålsglidning för Datalagringslagen. Vad var det jag sa...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

En sak dom INTE är medvetna om: Är den tjänsten som alla vill ha!

Och vad är då det?

Jo, en global tjänst där alla filmer och serier har premiär i nutid.

D v s när filmen har premiär, så släpps den worldwide/globalt/världsomfattande.

Sen kan jag som kund välja om jag vill se den hemma eller på bio.
Jag hade mer än gärna betalat för den tjänsten.
Men det ska vara så svårt, länder har olika regler, domare o åklagare, filmbolag som inte vill gå samman..... ja, det är så djävla dumt så det inte är sant.

Skulle enkelt kunna se en sådan tjänst för tv-serier - men för filmer kan jag förstå anledningen till att ha kvar bio-visningar, men det hade ju varit trevligt att få tillgången till filmerna efter säg 60 dagar från premiären - inte 3-5 månader efter

Hade utan problem betalat flera hundra kronor i månaden för att få tillgång till alla tv-serier när dom faktiskt släpps, 199-299kr - javisst, varsågoda, ni förtjänar kompensation för ert arbete - men jag kommer aldrig betala för svenska tv-kanaler & deras fördröjda innehåll med tvingade undertexter & reklam.

Permalänk
Medlem

Blir nog ganska svårt för internet operatörer dela ut någon information, eftersom EU har slagit fast är olagligt samla in data om sina kunder. Frågan är hur de ska lyckas få fram någon information när den inte får sparas enligt en EU domstol.

Permalänk

Jag har läst många timmar igenom dokument från danmark, där dessa kravbrev lades ner när den som skulle betala vägrade och ville dra det till rätten. Det vart inte vinstmässigt drivande att få en rättsprocess tydligen. Så jag skulle vägra om det damp ner något löjligt utpressningsbrev.

Sen använder jag aldrig internet utan en VPN oavsett vad jag gör på internet. Folk ska ge fan i vad jag läser eller surfar på. Att ha med isp'r och deras regler och loggar känns långt borta idag.

För övrigt så kommer jag börja betala för filmer när producenter och skådespelare får samma lön som jag får på mitt arbete. Det är inte så att dem är mer värda än oss andra.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag skulle inte bli förvånad om en global streamingtjänst där du får tillgång till alla nya filmer så småningom skulle få 500 miljoner abonnenter á 199 SEK/mån.

Bara 99,5 miljarder SEK i månaden... ca 1 200 miljarder SEK om året. Det borde räcka för att täcka budgeten för ett antal filmer.

/hulle.

Jag skulle bli förvånad, det skulle vara var femtonde person i världen, och att priset skulle snitta på 199kr per person, oavsett land är ganska högt, och ens med de siffrorna är jag inte säker på att det skulle räcka som motivering.

Enligt BoxOfficeMojo är omsättningen för 2016 års filmer, bara på bio i USA, 11,3 miljarder dollar, dvs 1/12 av ditt belopp. från ett land. från första av flera inkomstkällor på samma vara.

Och, ja, jag vet att omsättningen inte går direkt till filmbolagen, men det skulle de inte göra från ovan streamingtjänst heller, eller så är det drift och underhåll på en egen tjänst osv.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Avstängd

Är det inte bättre vi får rättsida på alla mord som sker i Sverige varje dag numera.
Hålla på med att jaga fildelare!!!!! Det känns så väldigt år 2000.
Men det är väl det enda polisen verkar reda ut.
Låt oss dela filer ifred,
Och gå på riktiga brottslingar istället.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Jag skulle bli förvånad, det skulle vara var femtonde person i världen, och att priset skulle snitta på 199kr per person, oavsett land är ganska högt, och ens med de siffrorna är jag inte säker på att det skulle räcka som motivering.

Enligt BoxOfficeMojo är omsättningen för 2016 års filmer, bara på bio i USA, 11,3 miljarder dollar, dvs 1/12 av ditt belopp. från ett land. från första av flera inkomstkällor på samma vara.

Och, ja, jag vet att omsättningen inte går direkt till filmbolagen, men det skulle de inte göra från ovan streamingtjänst heller, eller så är det drift och underhåll på en egen tjänst osv.

Men all annan omsättning dör ju inte ut bara för att ett nytt alternativ presenteras. Sen att antalet subscribers etc förmodligen var högt räknat är ju en annan femma, men musik konsumeras ju även utanför Spotify och folk hade fortfarande gått på bio också. Om det hade varit ekonomisk vinst eller inte låter jag dock vara osagt.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SaltyLiquorice:

Hahaha precis vad jag också tänkte på! Mitt Guuuuld!

Att filmbolagen är så trögsynta att de fortfarande 2017 inte kan förstå att lagliga streamingtjänster är framtiden, är, och kommer förbli ett mysterium för mig.

Det tjänas garanterat mer pengar på att trycka åt en rebellisk 14-åring som råkat tanka ner Åsa-Nisse. Filmindustrin idag är ett lika stort skämt som vår stadsminister.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför kan inte Tele2 köra VPN/kryptera alla anslutningar som vissa operatörer gör redan åt kunderna och när filmbolagen kommer och knackar på så är det bara att rycka på axlarna och säga vi kan inte göra nått allt är krypterat. Vill ni komma åt informationen får ni knäcka krypteringen själva.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan